Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen oudot "kohtaukset"

Vierailija
01.01.2015 |

2v jännittää muutaman sekunnin ajan kasvojaan, ja käsiään. Mitä ihmettä voisi olla? Meillä muutenkin jonkinlaista epäilystä kehityshäiriöstä. Osaako joku auttaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videokuvaa sitä ja mee näyttää lekurille. Jos meette lääkäriin eikä silloin ole oireita niin saat näytettyä videolla

Vierailija
2/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:12"]

Mua oikeesti ahdistaa niin paljon kun en tiedä mikä lapsella on... Hänellä siis muitakin ongelmia, tutkimukset aloitettiin mutta nyt joudumme muuttamaan ja kaikki alkaa alusta. Miten voin rauhoittua että saan mielenrauhan? Tekisi mieli itkeä vaan ja koitan saada kuvattua lapsen käytöstä mutta en saa millään! Kellekkään en voi tästä puhua kun mieskin töissä.

[/quote]

Ole etukäteen yhteydessä uuden asuinpaikkanne terveyskeskukseen tai sairaalaan. Kerro että tällaista on ollut ja kerro mitä tutkimuksia on tehty ja mitä tulossa. Muista siirrättää kaikki lastanne koskevat terveystiedot välittömästi uuden kotipaikkanne terveyskeskukseen. Ei välttämättä kaikki ala alusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:59"]Olen 15-v ja minulla on tuota samaa. Kroppa ja kasvot jännittyvät muutamaksi sekunninsi, joskus tuo iskee monta kertaa peräkkäin. Suvussa epilepsiaa, mutta minua ei ole tutkittu. Dg paniikkihäiriö löytyy.
[/quote]

*sekunniksi, tuli vähän valvottua, koska uusi vuosi.

Vierailija
4/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä haluaisi nyt olla kyseinen äiti joka mammoille on avautunut. tuosta vaan mammat diagnisoi epilepsian ja paniikkihäiriön... miettikää ennen kuin puhutte!
ap. ei näitä täältä palstalta kannata kysyä, vastauksista varmasti vaan huolestuu kahta kauheammin.

Vierailija
5/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sun on selvitettävä onko se tahdotonta.

Vierailija
6/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tic-oire? Jos on se, niin on vaaraton. Jos lapsella on muitakin maneereitane voivat kaikki olla tic-oireilua. Mutta kyllä lääkäriin veisin. Voivat olla myös neurologisia oireita.

Vierailija
7/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:04"]

enpä haluaisi nyt olla kyseinen äiti joka mammoille on avautunut. tuosta vaan mammat diagnisoi epilepsian ja paniikkihäiriön... miettikää ennen kuin puhutte! ap. ei näitä täältä palstalta kannata kysyä, vastauksista varmasti vaan huolestuu kahta kauheammin.

[/quote]

No miksei saisi sanoa, että sukulaislapsella vastaavat olivat epilepsiakohtauksia ja kehottaa ottaamaan yhteyttä lääkäriin? En minä tätä diagnoosiksi sanoisi, vaan yhdeksi vaihtoehdoksi. 

Vierailija
8/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikeesti ahdistaa niin paljon kun en tiedä mikä lapsella on... Hänellä siis muitakin ongelmia, tutkimukset aloitettiin mutta nyt joudumme muuttamaan ja kaikki alkaa alusta. Miten voin rauhoittua että saan mielenrauhan? Tekisi mieli itkeä vaan ja koitan saada kuvattua lapsen käytöstä mutta en saa millään! Kellekkään en voi tästä puhua kun mieskin töissä.

Vierailija
9/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:04"]

enpä haluaisi nyt olla kyseinen äiti joka mammoille on avautunut. tuosta vaan mammat diagnisoi epilepsian ja paniikkihäiriön... miettikää ennen kuin puhutte! ap. ei näitä täältä palstalta kannata kysyä, vastauksista varmasti vaan huolestuu kahta kauheammin.

[/quote]

Niin ja vähättely on aina pahempi asia, kuin se, että ajattelee vakavan kautta ja käy lääkärissä. Vähättely voi olla kohtalokasta. Omankin lapseni kohdalla asioita vähäteltiin, mutta oma mututuntumani oli oikeassa, vakava sairaus. Ei se hengenvaarallinen kuitenkaan onneksi ole. 

Vierailija
10/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei pakerra vaan kakkaa?

Vierailija
11/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pakerra.

Vierailija
12/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsia?

Vierailija
13/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo kyllä silmiin kun tekee näin, on tietääkseni läsnä.

Vierailija
14/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteissa näitä "kohtauksia" tulee! Tuleeko silloin, kun teillä on erimielisyyttä lapsen kanssa ts. kun lapsi ei saa tahtoaan lävitse?

Vierailija
15/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla epileptinen kohtaus, lapsill ne usein juuri tuollaisia. Nopeasti yhteys lääkäriin ja sitä kautta eeg yms tutkimuksiin.

Vierailija
16/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eräällä oppilaalla oli aikoinaan epilepsian kohtaukset juurikin sellaisia että jäi tuijottamaan eteensä. Niitä ei ollut helppo aluksi huomata. Kipin kapin lääkäriin

Vierailija
17/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammainen lasteni serkku saa epilepsiakohtaksia ja joskus ne ovat tuollaisia joskus pitempiä. Ehdottomasti puhut lääkärille asiasta. 

Vierailija
18/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 15-v ja minulla on tuota samaa. Kroppa ja kasvot jännittyvät muutamaksi sekunninsi, joskus tuo iskee monta kertaa peräkkäin. Suvussa epilepsiaa, mutta minua ei ole tutkittu. Dg paniikkihäiriö löytyy.

Vierailija
19/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyttäisin lasta lääkärissä, varmuuden vuoksi. Voi olla kyllä tosin myös ihan viatonta, lapsi on vaan ehkä keksinyt tuollaisen jännittämisen, se voi olla pelkkä maneeri. Mutta tutkituta ihmeessä, ettet murehdi ja arvaile.

Vierailija
20/22 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tokaluokkalainen tekee niin ja 2v matkii..opittu tapa.En tiiä onko teil sitä samaa vai muuta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi