Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

´*` SYYSVÄKI TORSTIA ´*`

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää kaikki lukemassa ihmeellinen,ihana keskiviikko..linkki tulee varmaan..??

Öttis:Typy synty illalla,ei tosin noin dramaattisesti!ja ois päästy seuraavana päivänä pois mut ootettii lääkärintarkastus ja rokotus ettei tarvinnu tulla uudestaa ja lähettii sit reilu 1½vrk:tta synnytyksestä.

Ja annoin typyn hoitajille yöks..se oliki jotenki nukuttu yö piiiiitkään aikaan ;-))

Aavikselle hali!On niin kovin vaikea teidän tilanne;-( Usein olet mielessä.

Öitä kaikille!

jatu

Vierailija
2/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenpa vielä tähän pinoon Öttistä onnittelemaan huikeasta suorituksesta! Olet sinä todellinen äitien äiti =)

Minä vielä yhtenä, toivon mukaan ei kauaa ;) Iloista syyspäivää kaikille mammoille taaperoineen!

-frodo 40+0 kuukautisten mukaan, 40+2 ultran mukaan (on se niin tarkkaa ;)-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana suloinen ja pieni tuo Öttiksen tyttö! Oon täällä liikkuttuneena ja silmät kyynelissä, eilen ihan hysterian partalla meinasin itkuun revetä synnytyskertomusta lukiessa! Öttis, olet uskomattoman hienosti hoitanut tilanteen ja ihanaa kun tyttö on kunnossa! Ihan mieletöntä!

Tea, voihan itku kun supistukset tuli suakin kiusaamaan! Onneksi työsi tosiaan sellaista, että ei tarvitse rehkiä, mutta muista lepäillä! Ihanaa kun ultrassa kaikki kunnossa! Ja voi Vennaa! Ihanaa kun nukkuu!

Tomera, hus pois supistelu sieltäkin! Tsemppiä koulupohdintoihin ja Idan uhmailuun!

Aavis, voi pientä Mottia! Luulisi, että ei tosiaan vitamiinit pahitteeksi tuossa tilanteessa!

Nekku heräs, palaan!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv29+5

Vierailija
4/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onne Öttis pienestä tytöstä! Hurja oli syntymä.... mullekin kyynel silmässä luettavaa.

Aavikselle halaus.

Ja muillekin.

simam

Vierailija
5/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään ennen muksujen kouluun menoa.

Onnea kovasti Öttikselle pienestä prinsessasta.

Olipahan hurjan kuulloinnen synnytys. Mä kans ajattelin sillon kun pikkuneiti syntyi ja kerkesi olla sairaalassa pari tuntia, että se oli nopea synntytys. Ajatella että nuin yleensä käy jossain elokuvassa.

Nyt aamupalan tekoon!

Vierailija
6/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanattomaksi menin kuvaa kattoessa:)

Frodolle onnea viime metreille ja rauhallisempaa synnytystä:)

T: Ynis joka odottelee viimeisiä tunnuksiaan, että pääsee tekemään töitä (tosin mikäpä täällä surffaillessa)

Vierailija
7/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin varmaan niin paniikissa etten sais vauvaa koppiin...

Loppu hyvin kaikki hyvin!!!!

Onnea vielä hirmuisesti!!!!

Onpa sitten omille lapsille ja lapsen lapsille kerrottavaa miten tyttö tähän maailmaan tuli!=)

Nytkään en ehdi muuta.Tytöt laitan kouluun ja menemme itse keskustaan!

Leanna+5+sissi rv 11+

Vierailija
8/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelut, joista mainittakoon synnyttäjäsankarin kirjoitus. Ihanan kaunis vauva!

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8278977&p=1&tmode=1&smode…

K

Vierailija
9/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloinen oli Neiti Hätähousu, piti heti mennä kurkkimaan... Toivotaan että jatkossa vauhtia ja vaarallisia tilanteita on vähemmän. Piti ihan eilen illalla miehellekin kertoa tuosta Öttiksen nopeasta pikasynnytyksestä, vaikka mies muuten tälle minun palstailulle naureskeleekin... ;D

Yö oli taas kuin helvetin esikartanosta: herätykset 1-1½ tunnin välein, ylös jo klo 6.15. Senhän arvaa, että aamu on jatkunut ihan samaan malliin. Ei jaksa kohta ei... ja kun tätä on jatkunut jo T:n syntymästä asti, vain herättelijä ja yökiukkuilija on vaihtunut. Tästäkin edelleen varmistuneena, että meille ei tule enää enempää lapsia, jotta puolikuollut äiti ja yhtä väsynyt isä saisi joskus vielä tämän elämän aikaan nukkua... Eipä ole tosiaankaan noista mummoistakaan mitään apua. Ja lisäänpä vielä sen, että jos meidän mukeloilla olisi vielä allergioita, niin tästä sopasta ei tulisi kyllä yhtään mitään!!!

Tänään pitäisi leipoa kakkupohjia, käydä Kelassa hakemassa parit laput, ostamassa esikoiselle sisäpelikengät ja vielä ruokakaupassa hakemassa täydennystä niin tyhjiin kaappeihin.

Tealle, Enkelille ja Tomeralle; hus-pois supistelut. Ne voisi lähettää niitä tarvitseville.

Nyt en muista enempää...

Ai niin, löytyykö keneltäkään sitä Syyslapsosten syntymäpäivälistaa? Jos löytyy, niin varmaan voisi sen ystävällisesti esille laittaa, ki-toos!

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
10/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea superäiti Öttikselle ja koko perheelle. Uskomaton suoritus ja ihanaa että kaikki päättyi onnellisesti. Paljon onnnea suloisesta tytöstä!

Aavis, nämä varoitukset vitamiinejä sisältävissä elintarvikkeissa ovat lähinnä niille lapsille, jotka syövät normaalia monipuolista ruokaa ja joilla ei ole mitään rajoitteita ruokavaliossa. Luulen, että Motille on jopa hyväksi, että hän saa lisävitamiineja ja kiv.aineita. Kiva että pääsit taas juttelemaan, olenkin kaivannut.

Mulla on edelleen nuha ja " pää pöntässä" , poskionteloita veikkaan. Yritin soittaa aikaa omalääkärille, mutta yllättäen en saanut. Huomen aamulla pitäsi sitten soittaa huomisia aikoija. Taidan sijoittaa 30 ¿ itteeni ja mennä yksityiselle.

Nyt täytyy saada kämppä säädyllideen kuntoon, kun tulee " työvieras" .

Pile

Vierailija
11/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan kertomaan, että työssäolo on toistaiseksi kivaa. On kivaa elää päivä aikuisten maailmassa, kuten moni muukin on todennut:)

Tylsää tässä on se, että joudun vieläkin vaan odottelemaan ja kuluttamaan aikaani. Voisin ruveta tekemään jo jotain järkevääkin.

T: Ynis

Vierailija
12/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pieni tyttö, Öttis! Niin suloinen. Vieläkin liikutun kun muistelen sun synnytyskokemusta.

Pile, tervehtymistä! Toivottavasti saat pian ab-kuurin jotta toipuminen alkaa. Minä kävin tänä aamua myös lääkärissä .. .Silmätulehdus. Voi V .... Yhdestä kun pääsee eroon, toinen tulee tilalle. Molemmissa silmissä järkky tulehdus, aamulla heräsin silmät yhteen muurautuneina ja turvoksissa. Punaisemmat ovat silmäni kuin Lordilla. Minä sijoitin itseeni ja painelin yksityiselle suosiolla ennen töihin menoa. Sain heti dropit.

Enpä siis tässä enempää rasita silmiäni. Voimia kaikille, erityisesti Mimmulle - rankkoja ovat teidät yöt - sekä Aavikselle!

Alli

Vierailija
13/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkua ei voinut pidätellä kun sun prinsessan synnytyskertomusta luin. Siis hui! Todella hienosti osasit toimia ja onneksi kaikki meni lopulta hyvin, eli tyttö ja sinä olette kunnossa!! Ja tyttö oli suloinen kun mikä!!!! Mietinkin kokoajan lukiessani minkä kokoinen tyttö oli kun niin varkain sujahti maailmaan, mutta sekin selvisi kuvatekstistä, ihan normaalin kokoinen neiti. Aika hurjaa. Luulin ettei tuollaista voi kyllä oikesti tapahtua, tuo oli kyllä ihan kun jostain elokuvasta!! Nauratti se miltä vessakin mahtoi näyttää, kuin sotatanner... ;)

Onnea vielä kerran, toivottavasti arki tosiaankin on teillä nyt alkuun hieman tasaisempaa ja vähemmän vauhdikasta!!!!

haleja,

äitikuu

Vierailija
14/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain poitsun syötettyä tuossa välillä, kohta siirrytään päiväunien maailmaan. Sitä ennen kuitenkin pikaiset kuulumiset.

Tänään oli neuvola, ja kaikki periaatteessa ok. Vauva oli vielä poikittain yksiössään, ja mun hemppa oli laskenut taas lisäraudasta huolimatta hiukan. Täytyy tsempata tuon raudansyömisen kanssa, mulla se tuppaa unohtumaan välillä tai sitten juon melkein heti perään huomaatattani kahvia tai maitoa, mikä haittaa imeytymistä. Ilmankos mua väsyttää niin, tuo hemoglobiinin lasku selittää ainakin osittain sitä.

Toinen, ehkä oleellisempi syy väsymykseen on tietysti se, etten nuku paljoakaan öisin. Lonkat, alaselkä, maha kipeenä ja sit hyvää asentoa ei löydy. Viime yökin meni osittain kukkuessa, mutta tälläkertaa syynä oli se, että mun isä joutui eilen sairaalaan rytmihäiriöiden vuoksi ja olin siitä huolissani. Nyt se pääsi tänään jo onneksi pois ja mitään oikeeta hätää sillä ei siellä kuulemma ollutkaan, mutta pisti se silti kummasti miettimään. Sillä ollut ennekin rytmihäiriöitä, ja nyt sai reseptin lääkitykseen. Pelottavia nuo sydämen vaivat, olipa ne sitten minkälaatuisia tahansa.

Frodolle supistuksia ja rauhallista ja ihanaa synnytystä toivon!!!

Mimmulle voimia yöherätysten kanssa!! Kumpa saisit hiukan huilata välillä.

Pilelle ja Allille pikaista paranemista!

Nyt viemään poitsua nukkumaan. menisköhän sitä itsekin....???

äitikuu

Vierailija
15/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mieletön juttu, äsken vasta luin :)

Jouduin lähtee tupakalle synnytyskertomuksesi jälkeen, itketti niin etten tekstiä nähnyt.

Suloinen hätähousu, samaa näköä kuin veljessään :)

Tässä päässä ei nyt muuta pyöri, taidan lukea sen vielä uudestaan.

Hilu-ihan fiiliksissä Öttiksen upeasta toiminnasta

Vierailija
16/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pöö!

missä kaikki?

Kauniita ja rohkeita katsomassako???? Mäkin menen...

Vierailija
17/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompa oudon hiljaista. Toivottavasti tämä ei enteile pinojen hyytymistä, vaikka moni aktiivikirjoittaja onkin aloittanut työt tai opiskelut.

PIhalla sataa kuin saavista kaataen. Meillä kävi äsken puunkaataja arvioimassa vanhan koivun kaatoa ja seisottiin siinä sateessa sitten hetki puun alla. Virkistävä ilma, vaikka sataakin! Supistelut pitää mut vaan sisällä, muuten lähtisin haistelemaan sadeilmaa tuonne ulos.

Taaperoinen on oppinut kovasti paljon uusia sanoja. Sitä höpötystä on nyt ihanaa kuunnella, joka päivä tulee uusia sanoja. Suurinmman osan päivästä kyllä hokee " Tappi-Leipää" ... ;)

kuka tulis ja ottais tän alaselkäsäryn pois. Voisin maksaa jokusen euron nyt kunnon hieronnastakin, lantio ihan jumissa...

mälsää, menen taas sohvalle.

äk

Vierailija
18/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin näytti pienempi menevän hyvin nukkumaan, mutta esikoinen alkoi huudella kaikenmaailman leluja ja sitten alkoikin pienemmän huuto. Vein unilelun ja tutin pois vähäksi aikaa, joten taisi tällä kertaa uskoa kerralla. Nyt on hiljaa.

Mutta onkohan tää jotain reagointia tarhan takia vai muuten vaan uhmaa tai jotain? Kukapa sitä tietää, kunhan ihmettelen. Ottaa niin päähän toi.

Onko muuten muita töiden tai opiskelun alottaneita jotka ei pitkin päivää ikävöi lapsiaan? Minä olen tainnut olla jo niin pitkään kotona, että vaihtelu tuli tarpeeseen (vaikka tavallaan oli sellanen olo, että voisin " kokonaan" jämähtää kotiin). Tuntuu vaan siltä, että olenko epänormaali, kun " en itke lasten perään" . Just nyt illat on ihan tarpeeksi mulle:) Olen toki ollut vasta reilun viikon päivät pois, joten ei tää tunnu edes mitenkään lopulliselta vielä. Ehkä se totuus iskee tajuntaan vasta myöhemmin.

Tulkaa juttelemaan! Hilu, miten pärjäilet tätä nykyä? Tylsää, kun ei voi enää nähdä ketään päivisin:)

T: Ynis

Vierailija
19/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin kotona päivät " vain" olen, silti aika ja tunnit ei tahdo riittää. Mutta kyseessähän on siis se aika, jonka haluaisi käyttää omiin juttuihin. Niihin ei siis koskaan ole aikaa. Tulipa sekavasti...

T ollut taas virtaa täynnä. Saapa nähdä rauhoittuuko nukkumaan. Aikasta hiljaiselta makkarissa ainakin toistaiseksi kuullostaa.

Vauva-sivut tökkii... siis ei meinannut päästää kirjautumaan sisälle. Niinpä eksyin aihe vapaa-puolelle ja jo oli joku siellä ruotimassa Öttiksen synnytystä! Siis vähissä on av-mammoilla aiheet, epäilivätpä sitä jo keksityksi! Ihan rupesin punaista näkemään. Siksipä en yleensä siellä käykään!

Mies lähtee huomenna melomaan ja jollekin ihme-retkelle...grr... yh- päivät siis taas edessä. Sekin vähän harmittaa. Milloinkas se on minun vuoro mennä johonkin?

Kaupungilla käyty. Katselin kivoja lasten pipoja ja käsineitä. En sortunut, pitää käydä entiset läpi. Neitille ostin cittarista sellaisen kaksiosaisen fleece-puvun. Oli halpa. T:llä onkin fleece-takki ja välikausihaalari valmiina. Ja verkkapukukin vielä menee. Saas nähdä miten sitten itse talvipuvun kanssa käy.

Kivaa, että Yniksellä on kivaa. Töissä siis. Itse haaveilen, että josko sitten tammikuussa minäkin. Tosin tiedän jo nyt, että sitten kun olen töissä, haaveilen olevani kotona. Siis en ole koskaan tyytyväinen.

ÄK:lle. Minä voisin tulla hieromaan hartioita ja selkälihaksia. Se on ihan kivaa hommaa. Kavereiden hartioita tulee aina hierottua, kurssinkin olen joskus koulutuksen aikana käynyt.

Ayap osasi eilisessä pinossa niin kauniisti asiat esittää, että ihan hyvälle mielelle tuli. On se hyvä, että olette olemassa.

Nyt iltapesulle. Lapsukaiset taisi nukahtaa, ainakin toviksi... saas nähdä montako herätystä on ensi yönä. Toiveen lähetän nukkumatille, että mahdollisimman vähän...

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
20/23 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin en täänään päässyt, kun en saanut aikaiseksi edes tilattua aikiaa. Huomenna sitten, kera lapsien, kun heillä on vp. En edes kauheesti halua ab-kuuria, ja siksikin hannaan vähän lääkäriin menoa. HArmittaa kyllä tää tauti, kun ei ajatuskaan enää meinaa kulkea.

Kirjoitin tänään nimen uuteen työsoppariin. Hurjaa, kivaa ja jännää. Hyvillä mielin menen, vaikka varsin haastava homma.

Ynis, minä en juurikaan päivän aikana ikävöi tai murehdi lapsia. Illalla on kyllä hoitoasiat mielessä. Olen myös huomannut, että nukuminen sujuu paremmin, kun ollaan oltu riittävästi yhdessä ja lähellä. Eilen meinas Otsolla tulla raivarit nukkumaan menosta. No, makailtiin vähän aikaa kaikki samassa sängyssä ja sitten tilanne rauhottui ja unikin tuli aika helposti. Aamullakin yritän istua vaikka lasten kanssa sohvalla, kun katsoavat (tai Otso katsoo) lastenohjelmia. Nämä rauhalliset yhdessäolohetket auttaa yleensä muun toiminnan sujuvuuteen.

Kamala nälkä. Löytyisköhän kaapista jotain ruokaa?

Pile (meinaan muuten aina nykysin laittaa oikean nimeni)