Komensin puistossa vierasta lasta, oliko ok??
Puistossa siis itselleni ns tuttuja poikia, ikää 2 ja 4, olivat selvästi isovanhempien seurassa. (monesti olen nähnyt pojat äitinsä kanssa, juteltu jne, siitä tuttuja) ja ai että tämä 4v osas sitte olla RASITTAVA!!! se on muutenki mun mielestä aina sellanen nenäkäs, ei tottele, heti rääkyy jos joku menee pieleen/ei onnistu esim. liukumäkeen kiivetä, äitinsä ihan ok. pitää kuria jne. mutta isovanhemmat. ai että mikä myötähäpeä/sääli/vitutus kiehu mun sisällä katella, miten se poika niitä pompotti!!!! koko ajan jotain. KOKO AJAN!! kaikkea mitä nyt voi puistossa lapselta kieltää, älä nuole sitä ja sitä, ettei kieli jää kiinni--> kieli pitkällä nuolemassa. älä ota veljen kädestä sitä ja tätä, koko ajan otti, eikä sitten puututtu asiaan, muulla kuin ohjaamalla pikkuveljen (joka itki tietysti kurkku suorana ku kaikki vietiin rattikelkasta lapioon) huomio toisaalle. sitten alko lumensyönti. oikeen mukavihasesti se pappa sille, että hyh hyh älä syö lunta. lopeta heti. kuuletko?? ni tämä eiku oikeen mässyttää sellanen vittumainen ilme naamalla. eikä pappa sitten osannut muuta. niin minä tyttö menin, ja nappasin sen lumipaakin sen kourasta oikein vihaisesti (siis en raivoissani, vaan niin vihaisesti/napakasti, miten tollasille nyt pitää tehä) paiskasin sen maahan (lumipaakin, en poikaa) ja "huusin", että eikö sulla mene mikään perille, sitä lunta ei SYÖDÄ, KUN SIINÄ VOI OLLA KOIRANPASKAA!! pojan ilme oli niin priceless, ettei mitään rajaa, siitä se sitte hiljaisena laahusti rattikelkan päälle istumaan eikä puhunu mitään. mummo vaan vaivautuneesti naurahteli, että niin ei sitä lumensyöntiä sulta ilkeyttään kielletä tms, pappa vaan katto mua niinku jotaki mielenvikasta. mutta kerrankin, edes tämän yhden kerran, tein sen, mitä halusin tällaisissa tilanteissa!!!! kivittäkää, jos ette koskaan ole halunnut puuttua toisten kersojen tekemisiin, vaikka kuinka on tehnyt mieli :D:D:D ja hyvää uutta vuotta!!
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 23:48"]Ohis.. kaikkihan sitä lunta syövät jossain vaiheessa/ovat syöneet, mutta kannattaa tosiaan katsoa, ettei sitä koirankakkaa osu suuhun. Meilläpäin (tästä on jo aikaa) pikkulapsi joutui sairaalahoitoon tienposkesta syödyn lumen (ja kakan) seurauksena.
[/quote]
Hevosenpaskan syönnistä ei joudu sairaalaan, miksi koirankakan syönnistä joutuu?
Ap taitaa olla Porvoosta.
Käykö teidän leikkipuistossa koiratkin? Meidän puistoon niitä ei ainakaan saa tuoda.
Oletko kenties pikkasen kontrollifriikki? Hermoheikko? Karsea tyyppi? ;)
voi tietäisit kuinka monet paskat olen kepinnokassa heittänyt metsään puistosta, täälläpäin ei kyllä kukaan piittaa säännöstä "kerää koirasi jätökset" t.ap[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 23:59"]
Käykö teidän leikkipuistossa koiratkin? Meidän puistoon niitä ei ainakaan saa tuoda.
Oletko kenties pikkasen kontrollifriikki? Hermoheikko? Karsea tyyppi? ;)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 23:03"]
Kyse oli tilanteesta, jossa isovanhemmat muodostivat vuorovaikurussuhdetta lapsenlapseensa. Kyse ei ollut lumwn syönnistä. Lapsi testasi isovanhempien turvallisuutta katsomalla missä heidän rajansa kulkevat. Mielestäni sinulla ei pllut mitään sijaa tilanteessa ja käytöksesi oli aivan outoa ja asiatonta. Vietät ehkä liikaa aikaa kptona ja leikkipyistoissa? Maailmasi on supistunut, olet mökkihöperö kenties..
[/quote]
Entinen laitosnuori (nyk. kunnon kansalainen) jolla ei ollut oikeaa auktoriteettia poislukien se yksi ratkaiseva (joskin verrattain myöhällä iällä tavattu) ulkopuolinen, jonka auktoriteetillinen feedback sitten laittoi todellisen kasvuni ja havahtumiseni käyntiin, vastaa:
Kyllä näinkin, mutta lasta itseään (ei vuorovaikutussuhdetta) ajatellen ap:n teko oli mielestäni erittäin paikallaan. Lapsi koki ap:n kanssa edes jonkun rajan jossain, ja sai "hyvän tölväisyn" ja pääsee häpeän tuottaman tuskan johdosta kasvamaan (syy-seuraus-realiteetit).
Kymmenen vuotta vanha juttu, ja niin ajaton.
Ohis.. kaikkihan sitä lunta syövät jossain vaiheessa/ovat syöneet, mutta kannattaa tosiaan katsoa, ettei sitä koirankakkaa osu suuhun. Meilläpäin (tästä on jo aikaa) pikkulapsi joutui sairaalahoitoon tienposkesta syödyn lumen (ja kakan) seurauksena.