Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 3100 eronnut jo tänään kirkosta. Vielä kerkeät mukaan.

Vierailija
31.12.2014 |

reilu kolme tuntia aikaa tai jäät taas vuodeksi maksamaan turha jäsenmaksua.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3500 eronnut tänään. :D Vieläkin kerkeää eroamaan.

Vierailija
22/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:08"]

Ei se ole turha vero. Saan sillä lasten kerhot, papin kastamaan lapsen, vihkimään, ja vielä hautajaisiin siunaamaan rakkaan läheisen kun se hetki koittaa. Lisäksi moni tuttava ja läheinen saa palkkansa seurakunnan työntekijänä, jne. Ja en ole tyhmä tai idiootti. Jokainen saa laittaa rahansa mihin haluaa. Tyhmä on minun mielestä se jonka rahat menee viinaan ja tupakkaan tai huumeisiin ja aseisiin ym sellaiseen

[/quote]

Miten sinun kirkkoon kuulumisesi liittyy siihen, että tuttavasi hautajaisissa on pappi siunaamassa?

En voi käsittää tuollaista, että kuulutaan uskontokuntaan ilman että uskotaan itse uskontoon.
[/quote]
Mistä sää tiedät mihin se uskoo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten???

En näe mitään järkeä erota kirkosta koska minulla itselläni on arvoa jonka koen kuuluvani kirkkoon.

t. Mies

Vierailija
24/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:40"]

Joo, aivotonta karjalaumaa, joka tarvitsee syntipukin tunteakseen itsensä " suvaitseviksi".

[/quote]

Niin jeesus on hyvä syntipukki. 

[/quote]

Tietyllä tavalla olet aivan oikeassa. Moni kuuluu kirkkon nimenomaan siksi. :)

Vierailija
25/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:08"]

Ei se ole turha vero. Saan sillä lasten kerhot, papin kastamaan lapsen, vihkimään, ja vielä hautajaisiin siunaamaan rakkaan läheisen kun se hetki koittaa. Lisäksi moni tuttava ja läheinen saa palkkansa seurakunnan työntekijänä, jne. Ja en ole tyhmä tai idiootti. Jokainen saa laittaa rahansa mihin haluaa. Tyhmä on minun mielestä se jonka rahat menee viinaan ja tupakkaan tai huumeisiin ja aseisiin ym sellaiseen

[/quote]

Miten sinun kirkkoon kuulumisesi liittyy siihen, että tuttavasi hautajaisissa on pappi siunaamassa?

En voi käsittää tuollaista, että kuulutaan uskontokuntaan ilman että uskotaan itse uskontoon.

[/quote]

Yksinkertaistettuna: kun kirkolliseveron maksajia ei ole, on pakko karsia kirkon toiminnoista. Kiinteistöjen ylläpidosta, kirkollisista tapahtumista, monelaisista diakoniapalveluista, koululaisten iltapäiväkerhoista jne jne jne. Kirkollisverovaroilla maksetaan myös ne hautajaiset.

Vierailija
26/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos, en eroa. Arvostan kirkon palveluita ja olemassaoloa ylipäätään. Kirkollisverolla saadaan aikaan paljon hyvää.

Vierailija
27/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:27"]

Mitä varten???

En näe mitään järkeä erota kirkosta koska minulla itselläni on arvoa jonka koen kuuluvani kirkkoon.

t. Mies

maksajan arvo.

[/quote]

Vierailija
28/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:36"]

[/quote]

[/quote]

Yksinkertaistettuna: kun kirkolliseveron maksajia ei ole, on pakko karsia kirkon toiminnoista. Kiinteistöjen ylläpidosta, kirkollisista tapahtumista, monelaisista diakoniapalveluista, koululaisten iltapäiväkerhoista jne jne jne. Kirkollisverovaroilla maksetaan myös ne hautajaiset.

[/quote]

Kirkollisverolla EI MAKSETA hautajaisia vaan ne maksetaan valtion pussista kirkolle. Esim. hautapaikat ovat samanhintaiset nin kirkkoon kuuluville kuin kirkkoon kuulumattomille.Nykyisin syrjintä ei olenee mahdollista.

Vierailija
29/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kirkollisverolla EI MAKSETA hautajaisia vaan ne maksetaan valtion pussista kirkolle. Esim. hautapaikat ovat samanhintaiset nin kirkkoon kuuluville kuin kirkkoon kuulumattomille.Nykyisin syrjintä ei olenee mahdollista.

[/quote]

Kirkko myyköön miljardien omaisuuttaan pois, pienetäköön palkkoja, vähentäköön rakenuskantansa jne. Mutta sehän ei ole mahdollista menisi pappien edut.

Vierailija
30/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3700 eronnut viimeinen tunti lähti käyntiin.

Vierailija
31/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eroa kirkosta, kiitosta vaan. Tuskin ikinä tulen eroamaankaan.

Vierailija
33/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ikinä.

Vierailija
34/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta teini-ikäisenä 34 vuotta sitten, joten en ole koskaan maksanut kirkollisveroa. :)

Vierailija
35/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:01"]

[/quote]

No lähes 80000 päätti toisin kuin sinä tänä vuonna. :D Ja lähes 25000 teki eropäätöksen joulukuussa 8000 neljän viimeisen päivän sisällä.

Vierailija
36/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:07"]

[/quote]

No lähes 80000 päätti toisin kuin sinä tänä vuonna. :D Ja lähes 25000 teki eropäätöksen joulukuussa 8000 neljän viimeisen päivän sisällä.

[/quote]Jokainen tekee omat päätöksensä.Jos joku hyppää kaivoon ei kaikkien ole pakko hypätä perässä. Omia aivojakin saa käyttää. Moni on myös päättänyt itse päivänsä tai jonkun muun päivät. Ei tarvitse silti tehdä niin kuin muut.:D

Vierailija
38/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:07"]

[/quote]

[/quote]Jokainen tekee omat päätöksensä.Jos joku hyppää kaivoon ei kaikkien ole pakko hypätä perässä. Omia aivojakin saa käyttää. Moni on myös päättänyt itse päivänsä tai jonkun muun päivät. Ei tarvitse silti tehdä niin kuin muut.:D

[/quote]

Kyllä ne kirkkoon lapsensa liittävät ovat niitä kaivoon perässä hyppääjiä. Ihan omia aivojaan saa käyttää ja jättää pakkoliittämättä lapsensa.