Miten lapsilisien pieneneminen vaikuttaa elämäänne?
Kommentit (32)
Ei meillä mitään suurta hätää ole, mutta perhevapaiden vuoksi rahat tulot sen verran pienet, että kyllä jokainen euro vähemmän tuloja tarkoittaa saman verran säästämistä. Vähintään, todennäköisesti vähän enemmänkin. Kun alkaa säästämään, tulee oltua entistäkin tarkempi useammassakin paikassa.
Ei mitenkään. En hankkinut lasta lapsilisien varaan ja siksipä en niitä nosta ollenkaan.
Kuten hölmöläisen hevonen. Jos tuon jaksaa niin jaksaa se vieä tämänkin jne.
Ei kai tuosta nyt mitää erikoista seuraa, mutta jostain se pienikin summa on pois.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:59"]
Ei mitenkään. En hankkinut lasta lapsilisien varaan ja siksipä en niitä nosta ollenkaan.
[/quote]
Uskalltko kertoa minkä varaan olet hankkinut lapsesi?
Ei vaikuta mut harmittaa muiden puolesta. Miksi esim. sitä porrastusta ei voitu poistaa, siten olisi säästökin suurempi. Miksi toisesta, kolmannesta ja neljännestä pitää saada niin paljon enemmän?
Yksi lapsiset matalapalkka-alalla työskentelevät kärsivät tuosta eniten ja etuuksilla elävät suuperheet saavat tasauksen sossulta kuitenkin.
Viides lapsi tulossa eli kyllähän se vähennys jonkin verran tuntuu.
Mulla 2 lasta ja olen yh. Paljonko ne lapsilisät laskee?
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:45"]
No harmittaa, kun alle 100 euron summat ei yleensä paljon lämmitä tilille tullessaan. Sitä hädintuskin huomaa, no onneksi yh niin saa korotuksen.
[/quote]
Jos sulla olis mies et ehkä tarvitsis ollenkaan koko lapsilisää.
Mun asumistuki nousee saman verran kun lapsilisä laskee eli +/- 0.
Säästimme sen verran mitä lapsilisissä vuonna 2015 tulemme menettämään. Emme hankkineet yhtään ilotulitetta!
kolmesta lapsesta