Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei lasta saa hankkia, jos ei ole rahaa.

Vierailija
31.12.2014 |

Niin. Lasta ei pitäisi kenenkään hankkia ennen kuin on varma, että oma talous kantaa lapsen elättämisen. Sosiaalitukijärjestelmämme on hieno asia, mutta sen varaan ei saa laskea yhtään mitään. Ei tarvitse olla mikään erityisen rikas, kunhan edes jonkinlainen palkka on varma. Jos palkka on pieni, silloin lapsi sitten kasvatetaan pienesti ja vähän penniä venyttäen. Mutta sosiaalituet ovat asia aivan erikseen, eikä niitä kuulu ajatella siihen mukaan. Ne eivät ole sinun palkkaasi.

Voisiko jokainen vaikka sitoutua tähän periaatteeseen vuodelle 2015. Kuinka paljon julkinen sektorimme elpyisikään, jos ihan tällainen tavallinen aikuisen ihmisen itsekkyys saataisiin pois. Ei tarvita mitään muuta kuin täysin ilmainen asennemuutos.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D
Ymmärrätköhän millaiseen paikkaan olet tullut tän kertomaan.

Vierailija
2/6 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä palkka on nykyään varma? :D äitini teki 25v uran samassa työpaikassa ja sai tänäsyksynä yt-kenkää. Voin vain arvailla miten "varmoja" lapsentekoiässä olevien työpaikat on..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 17:56"]

Mikä palkka on nykyään varma? :D äitini teki 25v uran samassa työpaikassa ja sai tänäsyksynä yt-kenkää. Voin vain arvailla miten "varmoja" lapsentekoiässä olevien työpaikat on..

[/quote]

Minulla taas äitiysloman aikana tuli kenkää. Iso ja tunnettu firma kaatui alta. 

Vierailija
4/6 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisiko tietää, kenellä on nykyään varma palkka. Saako muutkin kuin lääkärit tehdä lapsia? Tai voihan lääkärikin sairastua vakavasti ja tulla työkyvyttömäksi.

Vierailija
5/6 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 17:49"]

Niin. Lasta ei pitäisi kenenkään hankkia ennen kuin on varma, että oma talous kantaa lapsen elättämisen. Sosiaalitukijärjestelmämme on hieno asia, mutta sen varaan ei saa laskea yhtään mitään. Ei tarvitse olla mikään erityisen rikas, kunhan edes jonkinlainen palkka on varma. Jos palkka on pieni, silloin lapsi sitten kasvatetaan pienesti ja vähän penniä venyttäen. Mutta sosiaalituet ovat asia aivan erikseen, eikä niitä kuulu ajatella siihen mukaan. Ne eivät ole sinun palkkaasi.

Voisiko jokainen vaikka sitoutua tähän periaatteeseen vuodelle 2015. Kuinka paljon julkinen sektorimme elpyisikään, jos ihan tällainen tavallinen aikuisen ihmisen itsekkyys saataisiin pois. Ei tarvita mitään muuta kuin täysin ilmainen asennemuutos.

[/quote]

Tunnenkohan mä sut? Yrittäjänä ajattelen, että olen maksanut ihan hemmetisti veroja - ensin oman firman tuloksesta ja jokaisesta palkasta, ja sen päälle vielä osingoistakin. Sinä olet maksanut veroja vain palkastasi.

Nyt olen kotona hoitovapaalla viidettä vuotta, neljäs lapsi tulossa ja nautin joka hemmetin kuukaudesta, jona olen nostanut varsin huomattavaa äitiyspäivärahaa, vanhempainrahaa ja kotihoidon tukea. Firma onneksi polkee eteenpäin jo omillaan, joten nostan etuuksia kotona, nukun pitkään ja pitkät päiväunet päälle joka päivä lasten kanssa. Sunnuntaisin voin kirjata itselleni muutaman nimellisen työtunnin myös äpr-kauden aikana, ja nostaa niin isoa palkkaa kuin kehtaan. Triplatulot, ansaittuna. Revi siitä. :-D

Vierailija
6/6 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, mee muualle trollaa