Vedättikö mies minua akvaariokalan kakassa?
Heti kärkeen ilmoitan, että inhoan akvaarioita, kuten kaikkea muutakin eläimen vangitsemista. En tunne kalojen sielunelämää.
Olimme siis syömässä ravintolassa eilen. Mies halusi istumaan ison akvaarion lähelle. Akvaariossa oli iso ahvenen näköinen kala. Heti tultuamme kiinnitin huomion narumaiseen lankaan, mikä kulki kalan mukana. Lopulta sanoin miehelle, että tuolle kalaparalle on tarttunut joku naru kiinni vatsaan. Mitä sanoo mies? Hän sanoi ohimennen, että se on sen kakkaa.
Siis mitä? Sanoin, että huijaat ja ensin häntäkin alkoi naurattaa. Kuitenkin kohta hän väitti aivan tosissaan, että kala kakkii tuolla tavalla. Heillä on ollut lapsuuskodissa akvaario, sen tiedän. Kysyin, millä tuo "kakka" muka siivotaan ja hän heitti pokkana, että sitä varten on oma imuri!
Tuo "kakkanaru" alkoi jostain vatsan keskikohdan etupuolelta ja mies väitti kalan peräaukon sijaitsevan siellä. Melkein itkin, että valehteletko minulle päin naamaa tällaisessa asiassa, ja hän väitti puhuvansa totta.
Tietääkö joku, voiko tuo pitää edes osittain paikkansa vai pitikö mies minua pellenään? Olen ennenkin ollut huomaavinani tuollaista käytöstä. Olen aika pettynyt mieheen tällä hetkellä.
Kiitos, jos joku kalantuntija vastaa.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:22"]
Ällistyttää ihmisten tyhmyys.
[/quote]
Ai tiesit, miten kala kakkaa? Ootpas nero!
[/quote]
Kuuluu varmaan yleissivistykseen. Tyhmyytenä voi pitää sitä ettei noinkin yksinkertaista asiaa tiedä. ohis
Ihmettelen, että vaikka miehesi olisi ällyyttänyt sinua, mikä itkun ja raivoamisen aihe se on. Aika psykoottisen kuuloista.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Epäilin kyllä aluksi, että minua vedätetään täälläkin, mutta nuo kuvat todistivat.
Se imurijuttukin on aivan epätodellinen: imurointi veden alla! Mutta kai se totta sitten on. Luulisi kyllä kakan sulavan tai liukenevan veteen.
Olimme muuten aika kauan tuossa tilanteessa ja se kakka roikkui siinä koko sen ajan. Kuinka pitkään tapahtuma oikein kestää?
Valtava työ muuten tuossa akvaarion puhdistuksessa. Kuka jaksaa pitää srn puhtaana, että kalat voisivat edes jotenkuten hyvin?
t. Ap
Minuakin alkoi kiinnostamaan. Eikö kalan peräaukko olekaan perässä? Nuo kuvat antavat ymmärtää, että kakka tulee kaulan seutuvilta. Aika outoa minusta.
Sitäpaitsi emäntäkoulussa kalan perkuu opetettiin aloittamaan avaamaan kala kaulasta ja lopettamaan peräaukkoon. Minusta tuon kuvan perusteella ne ovat sama asia.
Taodat olla aika vainoharhainen. Jos olisi selvinnyt, että miehesi kusettaa, miten olisit asiassa edennyt? Olen ihan oikeasti kiinnostunut, kuinka pitkälle olisit ollut valmis menemään tämän kalankakka-asian takia.
Ihan vaan, että osaan suhtautua, jos joku kaveri kertoo jättäneensä miehensä tämän kokoluokan asian takia.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 17:22"]
Minuakin alkoi kiinnostamaan. Eikö kalan peräaukko olekaan perässä? Nuo kuvat antavat ymmärtää, että kakka tulee kaulan seutuvilta. Aika outoa minusta.
Sitäpaitsi emäntäkoulussa kalan perkuu opetettiin aloittamaan avaamaan kala kaulasta ja lopettamaan peräaukkoon. Minusta tuon kuvan perusteella ne ovat sama asia.
[/quote]
Kaulan? Kyllä se "kaula" eli kidukset on siinä samassa päässä kuin silmät. Pyrstö taas on siellä toisessa päässä.
Muuten on ihan oikein selitetty, mutta "imurin" oikea nimitys on lappoletku. Lappoletku toimii tosiaankin imurin tapaan, mutta ilman moottoria lähinnä alipaineen avulla.
Alkuperäisen kannattaa googlailla akvaario tai akvaarion huolto sitten, kun on tarpeeksi rauhoittunut.
Joku ihmetteli kalojen peräaukon sijaintia. Ne tosiaankin vaihtelevat lajeittain. Joillakin peräaukko on taaempana kuin toisilla. Asian voi tarkistaa vertaamalla kalatiskin antimia akvaarioliikkeen edustajistoon.
Minua hämmensi aloituksen otsikko. "Vedättikö mies minua akvaariokalan kakalla". Oli ihan pakko avata ketju, kun en ymmärtänyt yhtään mitään.
Eipä silti, että ymmärtäisin vieläkään.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 17:31"]
[/quote]
Kaulan? Kyllä se "kaula" eli kidukset on siinä samassa päässä kuin silmät. Pyrstö taas on siellä toisessa päässä.
[/quote]
Niin? Se kakkavana nyt sattuu alkamaan sieltä kidusten kohdalta. Sitä ihmettelin, miten peräaukko voi olla siellä?
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 17:31"]
[/quote]
[/quote]
Niin? Se kakkavana nyt sattuu alkamaan sieltä kidusten kohdalta. Sitä ihmettelin, miten peräaukko voi olla siellä?
[/quote]
Vilkaiseppa uudestaan niitä kuvia. Se toinen on aika selkeä, toisessa toinen etuevä saattaa hämätä kun se on semmoisessa asennossa että se näkyy sivuttain eli ohuena.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 23:07"]
[/quote]
[/quote]
Kuuluu varmaan yleissivistykseen. Tyhmyytenä voi pitää sitä ettei noinkin yksinkertaista asiaa tiedä. ohis
[/quote]
Ai oikein yleissivistykseen? Salli mun nauraa!
Ikinä ennen en ole kuullut kalan kakkaustavasta, minullekin ihan uusi asia! Onneksi oppilaat eivät ole kysyneet. Olen nimittäin luokanopettaja. Mutta nythän tiedän.
Eivät tuollaiset asiat tule ikinä eteen, jos ei ole ollut tekemisissä akvaarion kanssa. Ne, jotka kehuvat tietävänsä, ovat juuri niitä, jotka ovat seuranneet akvaariokaloja. Ei niitä järvessä pysty tutkimaan.
Eikä tuo kuulu koulun opetussuunnitelmaan. Sen enempää kuin muidenkaan kakkaamisen yksityiskohdat.
[/quote]
älä nyt ainakaan biologiaa opeta...
Ensikerralla kaada sinne altaasen äkkiä viiniä, niin se loinen kuolee!
"Tuo "kakkanaru" alkoi jostain vatsan keskikohdan etupuolelta..."
Sijaitseeko pyrstö kalan etupäässä vai peräpäässä?
Siis sä tulit hysteeriseksi koska kala kakkasi ja miehesi kertoi sinulle mitä tapahtui?? Ehkä ei lapsia kannata vielä hankkia..
Mitäs vittua taas AV mammat? :D
Kaikkee sitä ihmiset miettii.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 23:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai oikein yleissivistykseen? Salli mun nauraa!
Ikinä ennen en ole kuullut kalan kakkaustavasta, minullekin ihan uusi asia! Onneksi oppilaat eivät ole kysyneet. Olen nimittäin luokanopettaja. Mutta nythän tiedän.
Eivät tuollaiset asiat tule ikinä eteen, jos ei ole ollut tekemisissä akvaarion kanssa. Ne, jotka kehuvat tietävänsä, ovat juuri niitä, jotka ovat seuranneet akvaariokaloja. Ei niitä järvessä pysty tutkimaan.
Eikä tuo kuulu koulun opetussuunnitelmaan. Sen enempää kuin muidenkaan kakkaamisen yksityiskohdat.
[/quote]