Vedättikö mies minua akvaariokalan kakassa?
Heti kärkeen ilmoitan, että inhoan akvaarioita, kuten kaikkea muutakin eläimen vangitsemista. En tunne kalojen sielunelämää.
Olimme siis syömässä ravintolassa eilen. Mies halusi istumaan ison akvaarion lähelle. Akvaariossa oli iso ahvenen näköinen kala. Heti tultuamme kiinnitin huomion narumaiseen lankaan, mikä kulki kalan mukana. Lopulta sanoin miehelle, että tuolle kalaparalle on tarttunut joku naru kiinni vatsaan. Mitä sanoo mies? Hän sanoi ohimennen, että se on sen kakkaa.
Siis mitä? Sanoin, että huijaat ja ensin häntäkin alkoi naurattaa. Kuitenkin kohta hän väitti aivan tosissaan, että kala kakkii tuolla tavalla. Heillä on ollut lapsuuskodissa akvaario, sen tiedän. Kysyin, millä tuo "kakka" muka siivotaan ja hän heitti pokkana, että sitä varten on oma imuri!
Tuo "kakkanaru" alkoi jostain vatsan keskikohdan etupuolelta ja mies väitti kalan peräaukon sijaitsevan siellä. Melkein itkin, että valehteletko minulle päin naamaa tällaisessa asiassa, ja hän väitti puhuvansa totta.
Tietääkö joku, voiko tuo pitää edes osittain paikkansa vai pitikö mies minua pellenään? Olen ennenkin ollut huomaavinani tuollaista käytöstä. Olen aika pettynyt mieheen tällä hetkellä.
Kiitos, jos joku kalantuntija vastaa.
Kommentit (40)
Se on sellainen vastaava naru kuin ilmapallossa. Lapsiravut pitävät kaloja leluinaan vapun aikaan. Nuo kuvan kalat ja se teidän näkemänne on karannut joltain.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:03"]
Se on sellainen vastaava naru kuin ilmapallossa. Lapsiravut pitävät kaloja leluinaan vapun aikaan. Nuo kuvan kalat ja se teidän näkemänne on karannut joltain.
[/quote]
?? Oletko kännissä?
Ja ap lisää vielä, että minua säälitti tuo kala ja olisin halunnut nykäistä narun irti tai ainakin vinkata henkilökunnalle asiasta. Minusta kala kärsi. En käsitä, miksi ravintolassa tai ylipäätään missään pitää olla akvaarioita. Voiko joku oikeasti pitää niistä??
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 16:46"]
Et oo tosissas?!?
[/quote]
Miten niin? Kuten sanoin, en tunne kaloja. On täällä tyhmempiäkin kyselty. Mutta anteeksi, jos sinua loukkasin.
Ap
Se voi olla ulostenauha tai loismato. Pohja siivotaan ns. Imurilla samalla kun tehdään osittainen vedenvaihto. Suodatin kun ei poista kaikkea kuonaa vedestä ja altaan pohjalta.
Mä haluisin kans tietää! Kala kakkaamisesta.. Mutta ihan tosi, miten on?
Kyllä, se oli paskaa ja irtoaa sitten kun kala on ns. done. Se paska imuroidaan sitten sieltä pohjalta veden vaihton yhteydessä.
Akvaariokalat ei kakkaa koska ne on jalostettu sellaisiksi että ainoastaan pissaavat, muutenhan sitä tankkia saisi olla alvariinsa putsaamassa, eli kyllä, miehesi kusettaa sinua, harkitse avioeroa.
Kyllä kala kala kakkaa juuri noin. Akvaarion pohja puhdistetaan imurilla tai ihan vaan kapealla letkulla. Samalla osa vedestä vaihdetaan
Voi olla, joskus noilla kaloilla roikkuu jätökset mukana. Olisko liikaa kuitua ravinnossa tai jotain :) Varmasti ei voi sanoa näkemättä kalaa ja loppuosaa. Noi jätökset kuitenkin poistetaan sieltä akvaarion pohjalta semmoisella ilmalla toimivalla pienellä vesi-imurilla.
Kyllä se on kakka, ei haittaa yleensä kalaa mitenkään, katkeaa itsestään.
Sorapohjaisissa akvaarioissa käytetään lappo-imuria pohjan puhdistukseen mutta hiekkapohjassa pääsee helpommalla, kun hommaa kierteissarvikotiloita talonmiehiksi pohjalle syömään kakat.
https://c1.staticflickr.com/1/160/348429875_7c866f34cb.jpg
Tuossa esimerkkikuva. Miehesi puhui totta.
Mitä mä just luin??