Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän kotona tiskaaminen

Vierailija
31.12.2014 |

Olen yleensä ystäväpiiristäni se, jonka luona iltaa vietetään. Mielestäni se on ihan hauskaa, eikä minulla ole mitään emännöintiä vastaan. Erityisesti viime aikoina luonani ollaan kuitenkin vietetty ilta jos toinenkin, ja siitä seuraa eräs hieman ärsyttävä asia: valtava tiskivuori. :D Olen opiskelija enkä omista tiskikonetta (eikä siis siihen ole varaakaan), joten tiskit täytyy pestä käsin, eikä tähän mennessä kukaan ole minua siinä auttanut.

Ystäväporukkani on tulossa tänään meille, ja suunnitteli jo etukäteen mitä kaikkea aikoo kokata. Koska en itse edes syö heidän ruokiaan (omaan aika hankalan erityisruokavalion), ajattelin rohkaistua ja kysyä mahdollisimman kohteliaasti, josko he voisivat sitten kokkausten jälkeen pestä omat astiansa. Tuloksena oli epäuskoisuus äänensävyssä ja loukkaantuminen..

Eli mitäs mieltä olette: oliko pyyntöni kohtuuton? Kuuluuko jälkien siivous aina automaattisesti "emännälle"? :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaakaan en ole joutunut itse tiskaamaan kun meillä on juhlittu. En tiedä johtuuko se siitä että mä usein sammun ensimmäisenä vai onko mulla vaan tosi kivoja kavereita.

Vierailija
2/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaatko säkin kavereilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Minkä toisen kotona sotket, sen myös siivoat. Siksihän sinne halutaan, kun sinä olet liian kiltti. 

Vierailija
4/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi sen verran vierailtakin löytyä tilannetajua ja hyviä tapoja... Itse pyrin aina auttamaan isäntäväkeä tarjoiluissa ja siivoamisessa, en vain kehtaa istua tumput suorana samalla kun toinen hikoilee!

Vierailija
5/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kertakäyttöastiat.

Vierailija
6/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:17"]Tiskaatko säkin kavereilla?
[/quote]
Ekassa lauseessa ap sanoo, että yleensä ilta vietetään hänen luonaan. Ehkä ei koskaan edes vieraile kavereidensa tykönä?

Vierailija
7/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä yhteistyö on parasta. Meillä aina kaikki osallistuu, joku kokkaa jotain, toinen tekee salaattia, yks kattaa pöytää ja yksi siivoaa samalla jälkiä jne. Ja syönnin jälkeen ihan yhdessä yhteistuumin siivotaan paikat. Yleensä emännälle jää vaan erinäiset tyhjät lasit ja pullot keräillä sieltä täältä juhlien jälkeen tai seuraavana aamuna.

Vierailija
8/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:17"]

Tiskaatko säkin kavereilla?

[/quote]

Kyllä tiskaan, ainakin silloin kun laitetaan yhdessä ruokaa tms. Mutta kuten sanoin, vietämme pääasiassa aikaa minun kotonani. Suurin osa kavereistani asuu/opiskelee muilla paikkakunnilla, joten heidän luona vieraillessani viivyn yleensä ainakin yhden yön. Silloin kyllä tiskaan ja siivoan muutenkin, kuin omien kokkausten yhteydessä. Ap.

Vierailija
9/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen aina juhlat pidettiin luonani. Eikä koskaan tarvinnut sanoa,että kaiva imuri tai tiskaisitko. Kerran meni niin ettei itselle jäänyt mitään :D

Vierailija
10/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päässyt kerran kavereille juhliin, niin menin sitten seuraavana päivänä kylään ja kysäisin tiskivuoren nähtyäni, että voinko tiskata nuo. Siinä sitten tiskailin tovin ja kaveri kuivasi ja hauskaa oli :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi