Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17v. meinaa lähteä juomaan kotibileisiin

Vierailija
31.12.2014 |

Kaveri oli ostanut juomat.  Aikoo kuulemma ehkä mennä myös kaverin papereilla baariin (mennyt kouluun vuotta aiemmin ja kaikki kaverit yli 18v.). Minulle tuli tosi yllätyksenä, aiemmin ei ole mitään juomahommia harrastellut vaan ollut viikonloput pitkälti kotona, keskiarvokin lukiossa yli 9... Sanoi vaan, että haluaa että tiedän asian ja en voi estellä. Olen todella pettynyt ja yritin estellä, mutta poika lähti ovia paiskoen kaverilleen. Jotain myöhäismurrosikääkö vai mikä? Nyt menee äidin uudenvuodenaatto huoliessa pilalle !

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:22"] Voi hellanduudelis sentään... ihanko oikeasti joku äiti jaksaa stressata 17v:n satunnaisesta juhlimisesta? Pienet on ihmisillä murheet!  [/quote] Kannattaa muistaa fakta, että sosiaalitoimistoa voi kiinnostaa alaikäisen juominen. [/quote] Käytännössä sossut eivät juuri 17-vuotiaan juomiseen puutu. Saa olla vaikka rapajuoppo, silti huostaanotto on epätodennäköinen. Tulee kalliiksi järjestää sijoituspaikka ja jälkihuolto 21-vuotiaaksi. Muutenkin huvittaa tämä mammojen sossupelko.

[/quote]Tosi törkeää ettei puututa. Kyllä alaikäisille, oli sitten 12v. tai 17v. pitäisi lain rikkomisesta antaa kunnon opetus!

Vierailija
42/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:21"]Huomenna sitten herätät krapulassa aamu 8 ja pidät kunnon puhuttelun. Pistät vessansiivoukseen ja kotiarestiin siihen asti kunnes täyttää 18v. Näin meillä tehtäisiin. T. Ns. "natsiäiti", joka kunniottaa Suomen lakeja eikä anna lastensa juoda! [/quote] ...josta on mikä hyöty? Taitaa lapses seuraavalla ryppy reissulla olla "ihan vaan kattoos leffaa ja jäädä kaverille yöks". Luultavasti ostat vielä pussin aakkosia ja pringles tuubin siihen kyytipojaks ;)

[/quote]Kotiaresti, elikkäs ei lähde muuallle kun harrastukseen. Kyllä siinä oppii jo hieman lakia kunnioittamaan.

Vierailija
44/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmianna itsesi sossuun jo valmiiksi, kun et onnistunut estämään ryyppäämistä. 

Vierailija
45/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:33"]

Hyvä tietää, ettei ainakaan sossu hyökkää perheemme kimppuun jos jää kiinni. Kaveritkin on kyllä fiksuja. Ehkä ylireagoin, mutta tämä oli nyt todella iso shokki ja yllätys. Joskus reilu vuosi sitten puhui vielä, että juominen on naurettavaa puuhaa. Elikkä ajattelin naiivisti, että odottaa kiltisti siihen 18v. ikään... mutta mieskin sanoi että antaa olla, itse en nuorena oikeastaan juhlinut mutta mieheni joi kuulemma jo 13v:na. Pitäisikö ehdottaa, että voin hakea pojan yöllä kotiin, missä sitten onkaan? Ap.

[/quote]Älä nyt kuuntele hyysärimammoja. Lain ja perheen yhteisten sääntöjen rikkomisesta on seurattava aina rangaistus, muutoin lapsesi ei opi tavoille. Ja minä en aio hyväksyä juomista ollenkaan niin kauan kun kotona asuu, jos ryypiskely kiinnostaa maksakoon asuntonsa ja juomansa itse. T. Toinen natsiäiti.

Vierailija
47/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:33"]Hyvä tietää, ettei ainakaan sossu hyökkää perheemme kimppuun jos jää kiinni. Kaveritkin on kyllä fiksuja. Ehkä ylireagoin, mutta tämä oli nyt todella iso shokki ja yllätys. Joskus reilu vuosi sitten puhui vielä, että juominen on naurettavaa puuhaa. Elikkä ajattelin naiivisti, että odottaa kiltisti siihen 18v. ikään... mutta mieskin sanoi että antaa olla, itse en nuorena oikeastaan juhlinut mutta mieheni joi kuulemma jo 13v:na. Pitäisikö ehdottaa, että voin hakea pojan yöllä kotiin, missä sitten onkaan? Ap.
[/quote]
Todellakin! Luultavasti sinulle ei joka tapauksessa maistu lasi viiniä enempää. Enkä siis tarkoita että olisit absolutisti, vaan että sinulla on muuta mietittävää tänä iltana. Meillä vanhemmat antoi taksirahaa jos olivat itse johonkin illaksi lähdössä, eivätkä siis pystyneet "päivystämään". Harvassa on ne kerrat kun kyytiä soitin, mutta tiesinpähän että halusivat minut kotia, tavalla tai toisella, mieluiten isän kyydissä :)

Vierailija
48/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi yrittää varmaan tehdä vaikutuksen johonkin ryypiskelevään tyttöön :(. Näin oli oman pojan tapauksessa, kiltti poika alkoi pyörimään baareissa joka viikonloppu juuri tuossa iässä tyttöystävän kanssa. 

Vierailija
49/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti! Antaako näin moni vanhempi alaikäisen lapsensa juoda ja vielä ihan luvan kanssa? Saako myös 16-vuotiaanne juoda, koska kuitenkin enää pari vuotta "aikuisuuteen"? Ja 16- ja 14-vuotiaanne myös?

Vierailija
51/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret aivot ei kestä ryyppäämistä! Huomaa, että mammat ryypänneet aivonsa pellolle jo 15v:na. 

Vierailija
52/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu nyt ihan oikeesti.. Sossua ei kiinnosta paskaakaan ensinnäkään ja toisekseen, hyvä nainen päästä nyt jo irti siitä kundista. Toinen täyttää muutaman kuukauden päästä 18!! Voin kuvitella millasta, sillä on himassa sun kyttäyksen alla. Ja vielä sano mun sanoneen, hyvä poika se on kun sulle vielä asiallisesti kertoi..

Vierailija
53/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alaikäinen ei todellakaan vaan "Päätä lähteä juomaan". Heitteillejättö ja monta muuta rikosta. Ulkomailla ei tulisi kuuloonkaan, että 17v. kaljoittelee vaan uusi vuosi vietetään selvänä perheen kanssa. Wt-perinne.

Vierailija
54/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:33"]Hyvä tietää, ettei ainakaan sossu hyökkää perheemme kimppuun jos jää kiinni. Kaveritkin on kyllä fiksuja. Ehkä ylireagoin, mutta tämä oli nyt todella iso shokki ja yllätys. Joskus reilu vuosi sitten puhui vielä, että juominen on naurettavaa puuhaa. Elikkä ajattelin naiivisti, että odottaa kiltisti siihen 18v. ikään... mutta mieskin sanoi että antaa olla, itse en nuorena oikeastaan juhlinut mutta mieheni joi kuulemma jo 13v:na. Pitäisikö ehdottaa, että voin hakea pojan yöllä kotiin, missä sitten onkaan? Ap.
[/quote]
Todellakin! Luultavasti sinulle ei joka tapauksessa maistu lasi viiniä enempää. Enkä siis tarkoita että olisit absolutisti, vaan että sinulla on muuta mietittävää tänä iltana. Meillä vanhemmat antoi taksirahaa jos olivat itse johonkin illaksi lähdössä, eivätkä siis pystyneet "päivystämään". Harvassa on ne kerrat kun kyytiä soitin, mutta tiesinpähän että halusivat minut kotia, tavalla tai toisella, mieluiten isän kyydissä :)
[/quote]
Itse olen siis 28 vuotias 4 vuotiaan äiti. Sinä päivänä kun tämä vilpertti päättää lähteä pussikaljalle, aion tehdä aivan kuten omat vanhemmat teki. Potkaisivat varovasti reppua ja kun kilinä kuului oli reppu avattava. Riippuen pullojen sisällöstä ja määrästä, vaihdettiin aina joku pullo puolen litran vissyyn ja annettiin taksirahat tai toitoitettiin "soitat sit kun haluat kotia, esimerkiks tunnin päästä!" Samalla yrittivät tuottaa "huonoa omatuntoa" juuri lähtöä tehdessäni laittamalla jotain hyvää iltapaa josta ei kuulemma aamuksi riitä ;) meillä kun oli aina viikonloppuisin tapana tehdä jotain ekstra hyvää illaksi ja olin siihen jo pienestä oppinut. Eipä sitä aina sitten huvittanutkaan olla kylmissään kaupungilla kun tiesi miten paljon mukavampaa kotona olisi :) monet kerrat tultiin tyttöjen kanssa isän ja äidin iltapalalle ja unohdettiin kaljat siltä iltaa :)

Vierailija
55/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, empä haluaisi asua näiden natsiäitien talouksisssa.. tuskin näissä perheissä tulee olemaan kovin hyvät välit lapsiin aikuisuudessa!

Vierailija
56/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto näitä äitejä, jotka lukee lakia kun piru raamattua. Ihmisillä on myös omat aivot, joita saa käyttää! 

Vierailija
57/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:01"]

Miksi päästit lähtemään? Jos jää kiinni niin lapsestasi tehdään sitten lasu-ilmoitus ja joudutte sossuhelvettiin. Suosittelen, että selvität pojan sijainnin ja haet kotiin.

[/quote]Nyt huolestuin todella, tosiaan ensimmäinen tyhmyys pojaltani ja täyttää 18 vuotta jo kolmen kuukauden päästä! Nuorempia sisaruksia kotona, joihin sossu vaikuttaa sitten vissiin myös.. Ap.

[/quote]Paskat se mitään kiinni jää jos ei tee muita tyhmyyksiä. Eikä sossua tuossa tilanteessa muutenkaan kiinosta, ehkä kerran joudutte käymään jossain palaverissa.
[/quote]

Eikä kiinnosta pian aikuisen miehen menot muutenkaan, sen verran on ylikuormitettua.

Vierailija
58/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 17:44"]Tän on pakko olla provo?!

Eikai kukaan nyt oikeasti kahlitse ja kyttää piirun vajaa täysi-ikäisen menoja tuolla tavalla? Olen oikeasti yllättynyt, että poikasi kertoi sinulle asiasta näin suoraan. En kannata räkäkännidokaamista, mutta kyllä tuon ikäiset voivat jo ihan hyvin ottaa vähän olutta ja kuplivaa juhlapäivänä. Tekevät sen usein fiksummin ja asiallisemmin kuin huomattavasti vanhemmat tuolla ravintoloissa! Toki mätämunia mahtuu aina mukaan. 

Sossua ei varmasti kiinnosta pätkääkään tuon ikäisen tekemiset. Itse odottaisin riemulla sossun kontaktia ja tilaisuutta päästä kampeamaan niiden suojatyöläisten kanssa. Sellainen viha kuplii julkista sektoria, ja erityisesti sosiaalitoimea kohtaan. Kasa akkoja, joilla on vain hinku puuttua muiden asioihin ja pyrkiä sillä kostamaan omaa pientä liksaansa ja arvostustaan. Ugh!

Terveisin 16-vuotiaan pojat ja tytön isä, joka itsekin aloitti poikain kanssa kaljoittelun 16-kesäisenä. Vastoin tästä seuraavia odotuksia, pääsin kuitenkin tekniikan tohtoriksi asti. Vanhan kaveripiirin alimmin kouluttautunut on opistoinsinööri, mutta selvinnyt sekin parka kuitenkin ihan hyvin elämässää ;)

Relaa! Ja nauti Uudesta Vuodesta!
[/quote]Sossuhelvetti odottaa!

Vierailija
59/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:03"] [quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:01"] Miksi päästit lähtemään? Jos jää kiinni niin lapsestasi tehdään sitten lasu-ilmoitus ja joudutte sossuhelvettiin. Suosittelen, että selvität pojan sijainnin ja haet kotiin. [/quote]Nyt huolestuin todella, tosiaan ensimmäinen tyhmyys pojaltani ja täyttää 18 vuotta jo kolmen kuukauden päästä! Nuorempia sisaruksia kotona, joihin sossu vaikuttaa sitten vissiin myös.. Ap. [/quote]Paskat se mitään kiinni jää jos ei tee muita tyhmyyksiä. Eikä sossua tuossa tilanteessa muutenkaan kiinosta, ehkä kerran joudutte käymään jossain palaverissa. [/quote] Eikä kiinnosta pian aikuisen miehen menot muutenkaan, sen verran on ylikuormitettua.

[/quote]

Vierailija
60/69 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti! Olen itse kahdeksantoista ja asun paikkakunnalla, jossa kaikki alkavat bilettämään ainakin kuustoistavuotiaina. Ihan fiksuja me kaikki silti ollaan. Kirjoituksista olen itsekin saanut nyt kolme ällää. Eiköhän se sun poikasikin ole juonut jo aikaisemmin. Ei se siihen kuole! Eikä siitä kiinni jäämisestä tule kuin pieni keskustelu. Ainakin kaverille kävi niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi