Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhutteko kissallenne kissaa?

Vierailija
31.12.2014 |

Vai ihan suomea?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhun kissalle koiraa. Meillä on siis sekä kissa että koira, minä ja kissa ymmärrämme kumpikin kissaa, koiraa ja suomea, mutta koira osaa vain koiraa joten käytämme sitä usein.

Vierailija
22/29 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa kissamme ei reagoi mihinkään suomenkieliseen käskyyn. Mutta jos pöydältä on tultava alas niin sähisemällä alkaa tapahtua. No, silläkin vain minun sähinällä, muita se ei tottele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miumiumauuu
Auuu
miaaauuuuu-u-u
miauhh!

Vierailija
24/29 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä suomea, välillä puhun ivalliseen äänensävyyn kissaakin. Kissa vaikuttaa jopa ymmärtävän että pilkkaan hänen puhetapaansa.

Vierailija
25/29 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yritän puhua kissaa,  niin kissa katselee minua vain hyvin hämmstyneenä. Mieheni puhuessa kissaa alkaa kissakielinen keskustelu..

Vierailija
26/29 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun kissalleni vahvaa itä-suomen murretta (olen tamperelainen) ja kissaa ärsyttää se hitokseen. Eilen se tarrasi päähäni kiinni tassuillaan kun höpisin sille karjalaa

Vierailija
27/29 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, ei ole mitään yhtenäistä kissakieltä, kaikki kissat omaksuvat oman, siis sillä tavalla, että yhdellä kissalla tietyn korkuinen miau tarkoittaa että kissa haluaa ruokaa, toisella samanlainen äänne tarkoittaa leikkipyyntöä. Kissat oppii että mitkä äänet toimii kelläkin ihmisellä ja mihin.

Innostuin ennen Joulua lukemaan kirjan nimeltä Kissan mieli. Suosittelen :)

Ja vastatakseni ap:n kysymykseen: joskus puhun kisulle suomea, joskus englantia. Ja joskus sanon miau tai mrou tai kurr. Joskus kisu vastaa samalla tavalla, joskus taas katsoo hämmentyneenä.

Vierailija
28/29 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me puhutaan kissani kanssa vain ranskaa.

Vierailija
29/29 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä taannun aina lässyttämään kissalle :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan