Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä joka lainaa, muttei palauta.

Vierailija
31.12.2014 |

Kellään muulla vastaavanlaista ystävää? Kuinka saitte loppumaan?
Minulla ystävä, joka on tosi tarkka omastaan, ja huolehtii kyllä, että tavarat palautuvat hälle. Toisinpäin ei mitään kiirettä.
Olen lopettanut kirjojen, lehtien, vaatteiden jne lainailun hänelle.
Ongelmaksi on muodostunut se, että käyttää lapsiaan kysymään lainaksi jotain. Usein vielä oman lapseni kautta. Niitä tavaroita, jotka sinne menee on turha enää kaipaillaan. Ei löydy ikinä mistään. Suuttuu myös jos itse en palauta hänen tavaroita ajoissa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ystäväsi jos noin toimii. Hankkiudu eroon.

Vierailija
2/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta, tuo on hyväksikäyttöä, ei ystävyyttä. "Mitä, lopetit ystävyytemme mokoman tavaran takia?!! -En minä, vaan sinä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tavaroitasi ja sitten lopetat lainaamisen.

Vierailija
4/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oweko sulla on kaverina?

Vierailija
5/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleko kertaakaan uskaltautunut kysymään tavaroitasi takaisin? vai vaan jupiset partaasi..

Vierailija
6/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ne takaisin. Piste.

Vierailija
7/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä, jolle et uskalla puhua...aha.

Vierailija
8/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet hänen luokseen ja sanot että no niin nyt etsitään nämä minun tavarani.

Vierailija
9/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lopettaisin lainailun ja pistäisin välit poikki saman tien. Samoin soittaisin ystävälle raivopuhelun, jossa vaatisin häntä palauttamaan heti lainaamansa tavarat takaisin sinulle.

Vierailija
10/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun hän pyytää jotain lainaa pyydät samalla häneltä jotain ja sanot, että palautetaan nämä sitten yhtäaikaa.

Vierailija
11/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myynyt ne jo netissä.

Vierailija
12/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:55"]

Sinuna lopettaisin lainailun ja pistäisin välit poikki saman tien. Samoin soittaisin ystävälle raivopuhelun, jossa vaatisin häntä palauttamaan heti lainaamansa tavarat takaisin sinulle.

[/quote]ja ikää sinulla on...15v?

Vierailija
13/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että seuraavan kerran lainaan vasta kun sinä palautat minun tavarat.

Vierailija
14/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lista eteisen seinään, jossa hänen lainaamansa tavarat ja pvm. Laitat listan seinään aina kun hän on tulossa. Luulee että se on siinä aina. Joka kerta näytät listaa ja kysyt, että joko sinä toit tämän paidan jne..

Vierailija
15/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:56"]Sanot, että seuraavan kerran lainaan vasta kun sinä palautat minun tavarat.
[/quote]

Tää on hyvä neuvo.

Vierailija
16/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistin poikki välit kaveriin joka lainasi usein rahaa ja pyysi viemään autolla paikasta toiseen korvausta vastaan, jota ei ikinä kuulunut ("oho ei mulla ookkaan käteistä kun 2e, mut eiks se riitä???!"). Laitun rahan on vain kerran maksanut mulle takaisin, kun oltiin kirppiksellä ja hän lainasi multa käteistä. Kirppiksen jälkeen ajoin meidät automaatille ja pyysin että käy nostamassa. Oli lainannut n. 18 euroa ja vaati antamastaan 20e setelistä 2e takaisin vaikka olin taas hakenut hänet toiselta puolelta kaupunkia ja vein takasinkin. Sen tapauksen jälkeen oon kylmästi jättänyt yhteydenpidon.
Ei kannata katsella tuollaista hyväksikäyttöä.

Vierailija
17/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä on muuten ihan mukava ja ystävällinen. Kutsuu syömään kotiinsa ja pitää yhteyttä. On vain kova hyötymään aina kaikista/kaikesta. Meillä ollessa ei esim. Taatusti lähde ennenkuin on kunnolla kahvitettu/ syötetty. On kuin sisko, sillä olemme tunteneet lapsesta asti.
On toisinaan niin röyhkeä, että ärsyttää.
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän