Missä maassa on aina noin 20-30 astetta länmin?
eli ei tule kylmä talvellakaan.+20 suunnilleen alin lämpötila ja +30 suunnilleen ylin lämoötila.ei niin että olis kesäisin +45 tms se on liikaa.
Kommentit (54)
Etelä-Amerikan vuoristoseuduilla on paras ilmasto. Aina kesä, mutta ei lainkaan kuuma.
No ei todellakaan Espanjan Aurinkorannikko täytä aloittajan kriteereitä. Talvella on reilusti alle 20 asteen ja kesällä taas reilusti yli 30 asteen. ja Singaporessa taas on kostean kuumaa.
Kanariansaaria sanotaan maailman energiapiheimmäksi paikaksi. Ei tarvita sen paremmin ilmastointia kuin lämmitystäkään, jos asutaan rannikolla. Madeiran Funchal on liki samanlainen.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:20"]Etelä-Amerikan vuoristoseuduilla on paras ilmasto. Aina kesä, mutta ei lainkaan kuuma.
[/quote]
"Ei lainkaan kuuma" kaipaa vähän tarkennusta? Katsos kun ei se kaikille ole sama. Mulla on kaveri jonka mielestä parasta on mennä maihin joissa on mahd. kumma, siellä vasta uskaltaa olla t-paidalla. Mä taas lomailen ainoastaan Lapissa ja toivon että siellä on kylmä.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:20"]Etelä-Amerikan vuoristoseuduilla on paras ilmasto. Aina kesä, mutta ei lainkaan kuuma. [/quote] "Ei lainkaan kuuma" kaipaa vähän tarkennusta? Katsos kun ei se kaikille ole sama. Mulla on kaveri jonka mielestä parasta on mennä maihin joissa on mahd. kumma, siellä vasta uskaltaa olla t-paidalla. Mä taas lomailen ainoastaan Lapissa ja toivon että siellä on kylmä.
[/quote]
Quito keskilämpötila on 15 astetta, Bogotan 18 astetta. Monet kaupungit sijaitsevat korkealla jote yöllä lämpötila tippuu aika alaskin. Päivisin kun paistaa aurinko, niin se on semmoinen mukavan lämmin ja töitäkin jaksaa tehdä.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:20"]Etelä-Amerikan vuoristoseuduilla on paras ilmasto. Aina kesä, mutta ei lainkaan kuuma. [/quote] "Ei lainkaan kuuma" kaipaa vähän tarkennusta? Katsos kun ei se kaikille ole sama. Mulla on kaveri jonka mielestä parasta on mennä maihin joissa on mahd. kumma, siellä vasta uskaltaa olla t-paidalla. Mä taas lomailen ainoastaan Lapissa ja toivon että siellä on kylmä.
[/quote]
Quito keskilämpötila on 15 astetta, Bogotan 18 astetta. Monet kaupungit sijaitsevat korkealla jote yöllä lämpötila tippuu aika alaskin. Päivisin kun paistaa aurinko, niin se on semmoinen mukavan lämmin ja töitäkin jaksaa tehdä.
[/quote]
Kiitos! Kuulostais ihan mun paikalta kesäisin. Suomen kesät liian kuumia :D
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:21"]
Singaporessa taas on kostean kuumaa.
[/quote]
AP ei asettanut mitään ehtoja ilmankosteudelle. Singaporessa on vähän liian lämmin AP:n rajoihin nähden, mutta toisaalta vaihtelu on kaikkein vähäisintä. Käytännössä lämpötila on 29–32°C ympäri vuoden.
Joku tropiikin alueella sijaitseva saari. Atlantilla Kanarian saaret, Tyyneltä mereltä Tahiti tai Havaiji.
Florida tai Kuuba voisi olla myös.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 19:02"]
Korkealla vuoristoissa olevissa kaupungeissa on myös yksi aika metka ominaisuus. Ilma saattaa olla niin ohutta, että siellä voi olla vaikeuksia saada tulta syttymään. Katsoin kerran dokumentin, joka kertoin Bolivian pääkaupungista La Pazista. Siinä sanottiin, että se sijaitsee niin korkealla, että siellä ei siksi ole edes paloasemaa, koska luottavat siihen, että tuli ei niin ohuessa ilmanalassa syty. :D
[/quote]
Kyllä siellä tuli palaa, mutta alhainen ilmanpaine tekee ruoanlaitosta hankalaa. Esimerkiksi perunoita keittäessä ehtii kuolla nälkään. Vesi kun ei kuumene kiehumispistettä kuumemmaksi ja paineen laskiessa kiehumispiste laskee. Siksi rasvassa keittäminen on suosittua. Uunikin on nopeampi. Monet suomalaisreseptit joutuu kuitenkin miettimään uusiksi.
Hmm. En jaksanut tarkistaa mistään, mutta tosi monet mainitut paikkakunnat on varmasti kesäisin paljon kuumempia. Veikkaan, että esim. Yhdysvaltojen Keski-Lännessä ja eteläosissa on kesäisin 35 astetta varjossa vähintään.
Päiväntasajalla, Aasiassa on kostean miellyttävää mm. Malesiassa. Singapore ihan ok tietty. Eron tosiaan huomaa ilmaston hyväksi kuivaan ilmaan verrattuna.
Kap Verde