Onpas ihanaa laittaa takkaan tuli, sauna lämpenemään ja istahtaa takan ääreen punaviinilasin kanssa.
Elämäni paras teko oli muuttaa kerrostalosta omakotitaloon, kun tuli ero. IHANAA vain hyggistellä itsekseen.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Etkö kestä ilman jurria.
Minulla on onneksi paremmin. säästyy rahat ja terveyskin kun ei tarvitse sumentaa.
Pari lasia punaviiniä ei aiheuta jurria ja on vielä terveydellekin hyväksi. Älä yritä provosoida hyvää keskustelua. Olet tainnut juopotella itsesi absolutistiksi, eli et voi juoda mitään tai jälleen repsahtaa putki päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vielä ihanampaa jos punaviinin tilalla on vaikka rommitoti, tai edes olutta.
Minä suosin teekupposta, tuo tissuttelu johtaa alkoholismiin pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua tuota viinin lipittelyä. Tuntuu, että se on naisista isolle osalle ainoa rentoutumistapa. Vaikka ei joisi haitallisia määriä, niin tuo silti tuntuu jotenkin alkoholistimaiselta käytökseltä. Luen joskus Daily Mailia ja siellä asia kiinnitti ekan kerran huomion, kun kaikki naiset niissä jutuissa tuntuu korkkaavan viinipullon työpäivän jälkeen.
Viinin markkinointi on mennyt perille. Naisten ryyppäämisestä on tehty trendikästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö kestä ilman jurria.
Minulla on onneksi paremmin. säästyy rahat ja terveyskin kun ei tarvitse sumentaa.
Pari lasia punaviiniä ei aiheuta jurria ja on vielä terveydellekin hyväksi. Älä yritä provosoida hyvää keskustelua. Olet tainnut juopotella itsesi absolutistiksi, eli et voi juoda mitään tai jälleen repsahtaa putki päälle.
Lähteet sille, että punaviini on terveydelle hyväksi kaikista haittavaikutuksista huolimatta? Paskapuhetta.
Laitatko tulen takkaan vaikka lämmität saunaa vai vasta saunan jälkeen?
Vasta saunassa, heh heh
Molemmissa paikoissa nautitaan saunasta ja takkatulesta. juuri laitoin "kaupunki" asunnon saunan päälle.
Siellä omakotitalon rauhassa onkin hyvä alkoholisoitua. Ensin se on yksi ihana lasillinen raskaan päivän jälkeen, seuraavaksi kaksi ja sitten jo pullo.
Niin. Aloitus on tehty maanantaina. Maanantai ei ole hyvä viinapäivä.
Punaviinilasissa on mulla puolukkamehua, pihasaunaa ei ole lämmitetty 15 vuoteen ja takkaa ei lämmitetä, kun se pitäisi korjata. Liikaa moskaa tulee puilla lämmittämisestä sisällä asuintiloissa. Pannu kellarissa olisi toinen asia. Edellisessä talossa olikin, oikea valurautainen. Pienikokoinen, mutta hyvä. Aamulla kävin kellarissa sytyttään, alkuillasta sama juttu. Oi niitä aikoja! Koivua, kuusta, mäntyä, haapaa, aina tilanteen mukaan.
Eivät kaikki ole kiinni maanantai-perjantai -rytmissä. Maanantai voi olla vapaan eka päivä duunarillakin. Jonkun on oltava töissä koko viikonlopun, että muut saavat rellestää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo punaviini pilaa kaiken.
Muu on usein rekvisiittaa sille "viinilasilliselle", tyyliin tonkka viikonlopussa ei oo ongelmaa
Siihenkin kyllästyy ainakin minä kyllästyin. Kun muutti taloon niin tuli takkaa usein lämmiteltyä ja kahvikuppi kädessä siinä edessä oltua mutta sitä kesti sen oma aikansa ja sitten se rituaali jäi pois vähitellen
Mulla oli ulkoporeallas ja vuoden se oli kiva mutta sitten kyllästyin siihenkin ja myin pois.
- en ole koskaan ymmärtänyt mitä hienoa on viinin juomisessa
- saunassa ei ala kuin paikat särkemään kuumuudesta
- takkatuli lämmittää huonetta ihan liikaa ja kohta on liian kuuma
Eli en ole sinulle kateellinen
Mua alkoi naurattaa, kun yritin kuvitella tätä keskustelua ja varsinkin tätä kommenttiasi jonnekin Ranskan, Italian jne keskustelupalstalle :D