Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisko joku 70+ valaista, mikä siinä taksin käyttämisessä on vaikeeta?

Vierailija
25.10.2021 |

Oma äitini ei suostu käyttämään taksia, vaan mun pitää kuskata. Oli sitten juhlat, joulu, lähtö ulkomaanmatkalle keskellä yötä, tms.
Äidillä on hyvä eläke, yli 2000e/kk ja kymmeniä tuhansia tilillä. Mutta suuttuu, jos edes yritän ehdottaa taksia. Eli mikä mättää??

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä vastaan omasta puolestani.

Olen 76-v. melko raihnainen vanhus ja käytän kyllä taksia tarvitessani, mutta aina ei ole ollut näin.

Kaikkien taksitoimintaan kohdistuneiden uudistusten jälkeen taksin käyttäminen on ollut melkoista hasardia. Kuskeilta ei vaadita minkäänlaista paikallistuntemusta, ja kun suomen kielikin monella on melko heikoissa kantimissa, ei gps paljon auta, kun osoite olisi osattava kirjoittaa oikein. Minulla on kuulon kanssa ongelmia enkä useinkaan saa selvää, mitä kuski vahvasti murtaen yrittää sanoa. Yhteen aikaan en uskaltanut mennä taksilla ollenkaan itselleni vieraaseen osoitteeseen, kun riski oli suuri, että olisi pitänyt alkaa neuvoa kuljettajalle reittiä.

Onneksi tilanne on nyt muuttunut: olen löytänyt hyvän paikallisen taksifirman, jonka kaksi kuljettajaa ovat suomalaisia ja löytävät perille ilman minun opastustani. Nyt uskallaan taas käyttää taksia!

Haluan korostaa, että kyseessä ei ole rotuun kohdistuva ennakkoluulo: minun puolestani kuski saa olla vaikka vihreä marsilainen, kunhan osaa hoitaa hommansa ilman minun myötävaikutustani.

Vierailija
22/34 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suostut?

Asumme vanhemmistamme noin 300 km päässä eli käyttävät taksia.

Entä kun tulevat kyläilemään, menevätkö taksilla bussiasemalle, vai sinä viet.

En ole tuo, jolta kysyit, mutta todellakin haen ja vien vanhempani rautatieasemalta/lle, kun tulevat kyläilemään. Näin toimin kaikkien pitkän matkan vieraiden kohdalla kunhan saapuvat/lähtevät silloin, kun en ole töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suostut?

Asumme vanhemmistamme noin 300 km päässä eli käyttävät taksia.

Ihan sama vaikka asutte viereinen talo. On kyettävä sanomaan suoraan asiasta. Oli kyse äidistä ? isästä ? sukulaisesta ,ystävästä. Sanotte:Suoraan ette ole Taksi,ette ilmanen kuski! Rahastakaan ette kuskaa!Mikä siinä on vaikeaa olla suora ihminen?

Vierailija
24/34 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäihmisillä on monella muistissa vielä suhtautuminen rahaan ja kalliisiin palveluihin sieltä ajalta, kun rahaa ei ollut, ei ainakaan pirssikyytiin tuhlattavaksi. Kun äiti alkoi synnyttää pikkuveljeäni, tuli kiire laitokselle vajaan 40 km:n päähän. Silloin oli otettu pirssi. Se olikin ollut melkoista haipakkaa sen aikaisilla mäkisillä ja mutkaisilla hiekkateillä, mutta perille oli ehditty, ennen kuin poika putkahti maailmaan. Pirssikuski kertoi tehneenä ennätyksen, kun ajoi niin paljon kuin autosta lähti, sillä hän pelkäsi, että lapsi syntyisi autoon, mitä sitäkin siihen aikaan sattui. Kotisynnytykset alkoivat siinä vaiheessa olla jo harvinaisempia. Minä 40-luvun lopulla syntynyt olen vielä "kotitekoinen".  

Vierailija
25/34 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkien keskustojen ulkopuolella ei nykyään enää voi luottaa siihen, että mitään taksia tulee, vaikka sellaisen tilaakin. Sillä ei siis voi suunnitella kulkevansa mihinkään sellaiseen kohteeseen, johon oikeasti pitää päästä. Ei lääkäriin, ei pankkiin, ei parturiin, ei hoitamaan asioita sossutädin kanssa. Saa vain sakkomaksut oeruuttamatttä jätetystä vastaanottoajasta. Kauppaankaan taksilla ei kannata suunnitella lähtevänsä, koska se suunnitelma ei sit toteudu kuitenkaan.

Että se siinä on vaikeaa kun sitä pahuksen taksia ei koskaan tule vaikka tilaat, niin sillä ei mihinkään pääse.

Vierailija
26/34 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meilläpäin taksit toimii kuten ennen uudistustakin ja kuskit on ihan kantasuomalaisia.

Ap

Vierailija
27/34 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait taksin käytössä muuta kuin se kalleus.Nyky iäkkäiden eläke aika huono.Mutta kelataksi oli hyvä uudistus matka pitkä,ja ei muuten selviäisi.Korona aikaan muut taksit seisoi,kelatakseilla kiire.

Vierailija
28/34 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot kulkevat pirssillä. Meidän asui naapurissa pariskunta, äitiäsi nuorempia kylläkin, jonka rouvalle saattoi joskus käydä niin, että suoraan töistä lähdettiin ”yksille”, joista tulikin sitten toiset ja viidennet. Koskaan hän ei tullut taksilla, uskoakseni juuri em. syystä, vaan mies uskollisesti kävi hakemassa rouvansa terasseilta. Kun muuten naapurit olisivat voineet tajuta tilanteen 😂

Vierailija
29/34 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maaseutukaupungissa, en ole valas, mutta taksia käytän vain äärimmäisessä hädässä jos mikään muu ei järjesty. Olen jäänyt ilman kyytiä, seissyt tunnin pakkasessa odottelemassa, liikuntaesteinen sukulainen jätetty mäen alle talvikelissä, ajettu väärään taloon odottelemaan kyytiläistä. Onhan näitä. Ja vielä kelataksia odotellut tuntikausia iäkkään omaisen kanssa, kunnes otettiin tavallinen. Tällä paikkakunnalla jos satut tarvitseen taksia niin tiettyinä aikoina se on mahdotonta.

Vierailija
30/34 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa palvelemasta ja anna suuttua.

Ja jollet ITSE osaa KIELTÄYTYÄ, niin turhaan kitiset sinäkin; oma valinta.

Vierailija
31/34 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa palvelemasta ja anna suuttua.

Ja jollet ITSE osaa KIELTÄYTYÄ, niin turhaan kitiset sinäkin; oma valinta.

Siinä menis välit sitten kokonaan. Itse tykkäisin esim jouluaattona ottaa ruuan kanssa lasillisen viiniä, mutta en voi, kun pitää kuitenkin vielä ajaa ja viedä äiti kotiin. Ei ole helppoa kieltäytyä, jos tietää toisen suuttuvan. Te muut sitten katkotte vaan välit?

Ap

Vierailija
32/34 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään käytä kallista taksia ja olen alle 50-vuotias. Teini haki viimeksikin minut kekkereiltä mopoautolla.

Vierailija
33/34 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika äkkiä se 2000€ menee, kun käyt taksilla kaupassa, museossa, kahvilla, vesijumpassa, kaupungilla jne.

Vierailija
34/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuskit on kaupaungeissa hyvin pitkälti pelottavia(meillä maalla kaverin poika tai naapurin kiva tyttö ajaa, ei tarvi pelätä). Huutavat ja ärjyvät, eivät osaa kohteeseen, asiakkaan pitäis osata swahilia ja tietää ohjata kuskia osoitteeseen, hintakin saattaa olla triplat.

En yhtään ihmettele ettei äiti halua taksin kyytiin( oletan että kaupunkilaisia olette)

Näkee poikaansakin joskus kun kuskaamaan tulee, muuten näkis äitienpäivänä ja äitin synt.pv tai joulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi