Voisko joku 70+ valaista, mikä siinä taksin käyttämisessä on vaikeeta?
Oma äitini ei suostu käyttämään taksia, vaan mun pitää kuskata. Oli sitten juhlat, joulu, lähtö ulkomaanmatkalle keskellä yötä, tms.
Äidillä on hyvä eläke, yli 2000e/kk ja kymmeniä tuhansia tilillä. Mutta suuttuu, jos edes yritän ehdottaa taksia. Eli mikä mättää??
Kommentit (34)
Odottelen vastauksia, samaa olen ihmetellyt.
Miksi suostut?
Asumme vanhemmistamme noin 300 km päässä eli käyttävät taksia.
Tietyt asiat on pannassa koska ne on niin kalliita (vaikkeivat edes olisi kalliita), koska niin on aina ollut. Myös esim. huoltoasemalla syöminen matkalla on mahdotonta, koska ainahan voi tehdä omat eväsleivät. Tai museon kahvila/matkamuistokauppa.
Eihän tohon muuta kun sanot ettet kuskaa, kuin ehkä korkeintaan välttämättömissä (esim. lääkäri). Jos on varaa käydä ulkomailla niin on varaa mennä lentokentälle taksilla. Pidä puolesi ja vedä rajasi, älä ole hyväksikäytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suostut?
Asumme vanhemmistamme noin 300 km päässä eli käyttävät taksia.
Entä kun tulevat kyläilemään, menevätkö taksilla bussiasemalle, vai sinä viet.
Taksi on suhteettoman kallis esim onnibussiin verrattuna, mutta mitä sitten. Mihin yli 70v pitää enää säästää?
Kysy äidiltäsi, oot yhtä tyhmä kuin äitisi, hittoako täällä kyselet
Oon vasta 60+ valas, joten en voi vastata:,(
Miten me voisimme tietää mikä äidilläsi mättää, kysy siltä.
Pöljä!
Tietylle sukupuolelle tietyistä palveluista maksaminen on suunnatonta tuhlausta ja hullutusta. Taksi, kotisiivous, ulkona syöminen, vaatteet, jne.
Kaikki pitää hoitaa itse tai ainakin lähimmäisten avulla. Vain hätätilanteessa voi sortua niin selkärangattomaksi että käyttää ostopalveluita.
Vierailija kirjoitti:
Tietylle sukupuolelle tietyistä palveluista maksaminen on suunnatonta tuhlausta ja hullutusta. Taksi, kotisiivous, ulkona syöminen, vaatteet, jne.
Kaikki pitää hoitaa itse tai ainakin lähimmäisten avulla. Vain hätätilanteessa voi sortua niin selkärangattomaksi että käyttää ostopalveluita.
sukupolvelle!
Ää. Liö, kysy mutsiltasi. Typerys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suostut?
Asumme vanhemmistamme noin 300 km päässä eli käyttävät taksia.Entä kun tulevat kyläilemään, menevätkö taksilla bussiasemalle, vai sinä viet.
Eivät kyläile.
Oletko pääkaupunkiseudulta vai muualta ? Jos pääkaupunkiseudulta, ymmärrän äitiäsi. Täällä isoin osa taksikuskeista taksilain vapautumisen jälkeen uussuomalaisia, joiden kielitaito ei ole kovinkaan hyvä. Usein kuski ei edes tiedä missä kohde on ja yrittää kännykästä etsiskellä kohdetta samalla kun ajaa. Myös taksien taksat ovat nykyään sekavia, kun jokaisella on vähän eri hinnat. Joten ei ihme, että vanhempaa ihmistä voi hirvittää.
Jos olette muualta kuin pääkaupunkiseudulta: äitisi voinut katsoa uutisista keskustelua pääkaupunkiseudun taksiongelmista (kuskit tappelevat tolpalla keskenään fyysisesti ja repivät ihmisiä autoista ulos, jos nämä ovat menneet heidän mielestään väärään autoon) ja luulee, että tämä on nyt totuus koko Suomen taksialasta nykyään. En laittaisi omia iäkkäitä vanhempiani taksin kyytiin pääkaupunkiseudulla kuin tosi hädässä, jos en itse pääsisi apuun.
Itsekin olen välttänyt taksia taksilain uudistuksen jälkeen. Todella törkeitä huijausyrityksiä on tullut muutamiakin jo vastaan, ja ymmärrän hyvin jos ei vanhempi henkilö osaa setviä kymmenien taksien joukosta sitä "oikeaa rehellistä" ja tarkistaa taulukoista normihintoja ja verrata niitä siihen mitä kuski pyytää.
Tämä aihe kismittää mua aina kun tulee puheeksi, kun ennen pystyi vaikka täyskännissä hyppäämään taksiin ja luottamaan siihen että pääsee perille ja rahaakin on mennyt kohtuumäärä. Nykyään meno on kuin Neuvosto-venäjällä...
Ennen taksinkäyttö viittasi paheelliseen törsäilyyn. "Jaa, että illalla sitä oikein taksilla tultiin." :D
Minä en suostu kuskia neuvomaan kun eivät osaa ajaa oikeaan osoitteeseen ja eivät tykkää, kun pyytää kuittia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko pääkaupunkiseudulta vai muualta ? Jos pääkaupunkiseudulta, ymmärrän äitiäsi. Täällä isoin osa taksikuskeista taksilain vapautumisen jälkeen uussuomalaisia, joiden kielitaito ei ole kovinkaan hyvä. Usein kuski ei edes tiedä missä kohde on ja yrittää kännykästä etsiskellä kohdetta samalla kun ajaa. Myös taksien taksat ovat nykyään sekavia, kun jokaisella on vähän eri hinnat. Joten ei ihme, että vanhempaa ihmistä voi hirvittää.
Jos olette muualta kuin pääkaupunkiseudulta: äitisi voinut katsoa uutisista keskustelua pääkaupunkiseudun taksiongelmista (kuskit tappelevat tolpalla keskenään fyysisesti ja repivät ihmisiä autoista ulos, jos nämä ovat menneet heidän mielestään väärään autoon) ja luulee, että tämä on nyt totuus koko Suomen taksialasta nykyään. En laittaisi omia iäkkäitä vanhempiani taksin kyytiin pääkaupunkiseudulla kuin tosi hädässä, jos en itse pääsisi apuun.
Tätä olin itsekin tulossa sanomaan. Asun Helsingissä ja uudistuksen jälkeen olen käyttänyt taksia vain muiden kanssa - yksin en suostu sellaiseen enää menemään.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolelle? Miehille, nasille, transse ksuaaleille,vai ketä tarkoitit?
Taksi maksaa, sinä et.