Apuaa... kutittaa... Miten ihon kutina pois?
Hulluksihan tässä kohta tulee, kun alaselkää kutittaa. Millä voisin vähentää kutinaa? Auttaisikohan esim. kauratyyny, jos laittais sen ensin pakkaseen? Raapiminen olis niin mukavaa, mut ei sekään varmaan kannata.
Kommentit (12)
Tuliko mieleen rasvaaminen? Mutta jos peilin kautta kun katsot ja se ei ole siitä johdu että iho on kuiva niin kylmä auttaa
Minulla siis ihottumaa siellä. Kävin eilen ihotautilääkärillä ja sain siihen voidetta laitettavaksi 2x vuorokaudessa. Kun voide on siinä sen 5-6 tuntia, niin olo on ok, mutta sitten pitää kärsiä se 6-7 tuntia, kun kutittaa ennen kuin voi laittaa uudestaan voidetta.
Antihistamiinia menee joka tapauksessa 2 tablettia vuorokaudessa toiseen vaivaan, joten sitä en voi valitettavasti lisätä.
Rasvaa.
mullakin on alkanut nyt kutista...varmaan tämä pakkanen ja joulun tuoksut ja maut..kasaantuu allergeeneja.
Minulla siis diagnoosinpoikasena psoriasis. Ei siis kyse mistään pakkasen aiheuttamasta ihottumasta, mutta ei tuota diagnoosia vielä varmaksi tiedä. 3 viikon päästä uudestaan ihotautilääkärille. Sillä välillä tulen näköjään hulluksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:04"]
Minulla siis ihottumaa siellä. Kävin eilen ihotautilääkärillä ja sain siihen voidetta laitettavaksi 2x vuorokaudessa. Kun voide on siinä sen 5-6 tuntia, niin olo on ok, mutta sitten pitää kärsiä se 6-7 tuntia, kun kutittaa ennen kuin voi laittaa uudestaan voidetta.
Antihistamiinia menee joka tapauksessa 2 tablettia vuorokaudessa toiseen vaivaan, joten sitä en voi valitettavasti lisätä.
[/quote]Käytä siinä välillä kosteusvoidetta. Esim apteekin Aqualan ja Humektan sopivat ihottumaihollekin.
Bepanthen vähentää psorin kutinaa. Ei poista, mutta vähentää.
Vähennä myös pesuaineen määrää ja jätä huuhteluaine kokonaan pois. Käytä pesukoneen lisähuuhtelua. Pienetkin pesuainejäämät tekstiileissä aiheuttavat polttavan tunteen ärtyneellä iholla.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:09"]Minulla siis diagnoosinpoikasena psoriasis. Ei siis kyse mistään pakkasen aiheuttamasta ihottumasta, mutta ei tuota diagnoosia vielä varmaksi tiedä. 3 viikon päästä uudestaan ihotautilääkärille. Sillä välillä tulen näköjään hulluksi.
ap
[/quote]
Eikä! Mullakin on psoriasis ja parhaillaan ihottumaa niskassa. Arvaa tekisikö mieli raapia kokoajan mutta koitan hillitä itseni... Mutta tiedän tunteen.
Meillä käytetään vain allergisen pesuaineita ja niitäkin tosi vähän, sellainen ruokalusikallinen korkeintaan per pesukoneellinen. Huuhteluainetta en ole käyttänyt koskaan. Omat ihoa vasten tulevat vaatteet huuhtelen toiseen kertaan, vaikka meidän pesukone olikin testeissä se, joka huuhtelee parhaiten.
Tämä psori on nyt niin uusi juttu, että en tiedä, että miten tämän kanssa olla. Jos pistän välillä iholle bepanthenia, niin imeytyykö se antibiottikortisonivoide sitten siihen ihoon kun sitä taas lisään?
Antibiottikuurillekin se ihotautilääkäri pisti, syön sitä nyt 3 viikkoa, jos saataisiin psori kuntoon.
Onko sinulla, jolla on psori niskassa se siis niskassa niskassa vai hiusrajan kohdalla niskassa? Oma poika valittaa jo toista talvea, että päänahkaa kutittaa ja näyttää raapineen sen verille. Taidan napata samalle ihotautilääkärille pojan, kun mihin olen itse menossa 3 viikon päästä.
ap
Sekoita perusrasvaan ruokasoodaa ja voitele sillä..atoopikkolapsille suositellaan kutinaan. Ruokasooda neutralisoi ihon ph:n. Maustamaton jugurtti rauhoittaa kanssa ihoa. Ei kovin tyyriitä keinoja mutta auttavat, kokeiltu on.
Selkäsi on kuiva, rasvaa sitä.