Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rescue koiran ongelmana haukkuminen

Vierailija
25.10.2021 |

Olen harkinnut rescue koiran ottamista. Lapsuudessa perheessämme oli sellainen ja tiedän että voi vaatia vähän enemmän työtä.

Menin ihastumaan yhteen hauvaan, jolla ei kuitenkaan pitäisi olla muuta ongelmaa kuin haukkuminen. Minulla ei ole aiempaa kokemusta juuri ongelmahaukkumisesta. Onko mahdollista opettaa koira tästä ominaisuudesta pois? Kokemuksia?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira haukuu 8 tuntia päivässä niin sillä ei ole hyvä olla. Luulisi että eläinlääkäristä löytyisi lääkkeitä rauhoittamaan koiraa.

Vierailija
42/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koira haukuu 8 tuntia päivässä niin sillä ei ole hyvä olla. Luulisi että eläinlääkäristä löytyisi lääkkeitä rauhoittamaan koiraa.

Ensin pitää selvittää johtuuko haukkuminen ahdistuksesta vai vahtimisesta. Lääkkeet eivät auta vahtimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat kaikista haastavimman rescuen. Miksi?

Et selvästikään tiedä mitä olet tekemässä. Suurin kärsijä on koira.

Tiedän onnistuneita sijoituksia, tosin nämä tiesivät koirista. Sä myönnät olevasi kokematon.

Koska koira on muuten kaikin tavoin täydellinen. Terve, pieni ja ystävällinen. Olen varautunut taloudellisesti, että jos koiraan päätyisin, niin palkkaisin apua kouluttajasta pureutumaan juuri haukkumisongelmaan, mutta olisin myös ehdottomasti valmis ottamaan koiran aina mukaan töihin. En ota kevyin perustein eläintä, siksi olen täällä kysymässä kokemuksia.

Toimisit sille omaishoitajana. Mä oon tätä myöten täynnä enkelipöly omistajia. Nuo koirat kärsii siitä ettei niihin suhtauduta koirina. Puhuttelet sitä rescuena ja ongelmakoirana (haukkujana)

Minusta nämä ovat oleellisia tietoja. On eri asia kouluttaa pentua, kuin jo parin vuoden ikäistä tarhalla ollutta koiraa. Koira olisi silti rakas lemmikki.

Vierailija
44/44 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut omakoti- tai erillistalossa, go for it. Muuten menee omat ja naapureiden hermot, jos koira ei opikaan pois haukkumisesta. Eikä ole koiralle kiva, jos joutuu taas vaihtamaan kotia. Eikä haukkupngelmaiselle uutta kotia välttämättä helposti löydykään.

En ikinä hylkäisi eläintä! Siksi tässä kysynkin kokemuksia, että kuinka vaikeaa/aikaa vievää haukkumisesta pois opettaminen on. Lisäksi pystyn ainakin nykyisessä työssäni ottamaan koiran mukaan, eli hätätapauksessa melua ei aiheudu ollenkaan naapureille.

"Ainakin nykyisessä"

"Hätätapauksessa "

Älä edes yritä. Voin kertoa, että jokainen räkyttäjä on lähtenyt minun naapurista. Jotkut hyvällä, jotkut pahalla.

Oletpa kamalan agressiivinen henkilö. En ole ottanut vielä yhtään mitään ja tuskin olen sinun naapurissasi, sillä lähes kaikilla naapureillani on koiria. Totuus on se, että olen tässä työssä ollut pitkään ja en näe sen menevän aikoihin alta, koira on sinne tervetullut. Toki mielelläni opettaisin koiran hiljaiseksi silti, että kun on tarve jättää vaikka kauppareissun ajaksi kotiin, niin ei aiheuta harmia naapureille.

Jostain syystä koiraihmiset eivät ymmärrä jos tuon asian sanoo nätisti. Voin sanoa rumemminkin. Kukaan ei halua haukkuvaa koiraa naapuriinsa.

Et ole ollut kummassakaan viestissäsi ystävällinen. En ole tyhmä, ymmärrän kyllä että haukkuminen on ongelma joka koskettaa muita ihmisiä. Siksi kysyinkin täällä kokemuksia asiasta.

Juu, en ole ollut ystävällinen. Miksi olisin? Jos olisin sanonut nätisti, luulisit edelleen että ideasi on hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi