YLEn 100 päivää ilman viinaa -kampanja
Ideana siis olla 100 päivää juomatta 1.1. alkaen. Yksi kampanjan keulahahmoista on näemmä Matti Nykänen, ja jännitän nyt kuumeisesti mahtaako hän onnistua... :D
Pystyisitkö sinä olla juomatta alkoholia 100 päivää putkeen? Olisiko se sinulle lastenleikkiä vai suuria ponnisteluja vaativa haaste?
Mä en ehkä pystyisi, sillä tykkään liikaa viineistä :D
Kommentit (14)
Osallistuin kampanjaan. Olen 24- vuotias opiskelija, jo koen, että sosiaalinen kanssakäyminen on usein enemmän tai vähemmän alkoholipitoista. Osittain jatkuvien baari-iltojen ja tissuttelun vuoksi olen mm.epäonnistunut toistuvasti painonpudotuksessa Toki muitakin syitä löytyy, mutta alkoholi on yksi näistä merkittävistä tekijöistä omalla kohdalla.
Suututtaa ihmisten asenne tähän kampanjaan, jota osa on kuvannut mm. puritaanileikiksi ja nenänvalkaisuksi. Mitä haittaa ihmiselle voi olla 100 päivän viinapuhdistuskuurista?
Ei mitään haittaa, päinvastoin! Mulla on vähän sama tilanne kuin sulla, aina hyvä kuntoilubuumi tyssää siihen että lähden juhlimaan, ja sen jälkeisen krapulan jälkeen ei urheilu houkuta tippaakaan.
Jotenkin myös pelottaa jollain tavalla ajatus siitä, että kun muut bailaa diskossa illalla niin mä kyhjötän sohvalla ja katon telkkaria yksin. Kai se on se sosiaalinen paine mikä sinne baariin useimmiten mut saa...
Raskaana on vähän pakko olla enemmänkin aikaa. Ei tee mulle tiukkaa, ei ole koskaan tullut hetkeä että pakko saada alkoholia. :)
Pystyisin, mutta en keksi yhtään hyvää syytä miksi pitäisi.
Sama täällä, en juo lainkaan. Elämäni aikana olen juonut kaksi olutta 15-vuotiaana, kun luokkatetkellä Venäjällä isäntäperheeni ei ymmärtänyt miksen juo ja käytännössä pakottivat juomaan. Viiniä jouduin myös kerran ulkomailla kohteliaisuussyystä juomaan muutaman kulauksen. Onko vaikeakin olla juomatta? Kyllähän baareissa voi käydä juomatta alkoholia.
No en kyllä helposti pystyisi olemaan 100 päivää ilman alkoholi, kuten en myöskään pystyisi olemaan 100 päivää ilman herkkuja. Tykkään hyvästä ruoasta ja juomasta. Koskaan en vedä kännejä, mutta useana päivänä viikosta tulee otettua maukas olut tai lasillinen viiniä illallisen kanssa. En edes muista, milloin olisi viimeksi ollut krapula.
En pysty, tuona aikana on muutamat juhlat joissa muut juovat enkä jaksa katsoa niitten örvellystä selvinpäin. Sain siitä ihan tarpeekseni kahtena raskausaikana. Silloin pystyi kun oli joku syy, turhanpäiväinen kampanja ei sitä ole.
Mihin tuollaisella nautintokielteisyydellä pyritään? Harrastan oluita, viinejä ja viskejä, enkä tosiaanhaan halua olla sataa päivää ilman noita juomia ilman mitään syytä.
Pystyn, en ole juonut alkoholia vuosiin.
En osallistu, vihaan tuollaisia tempauksia. Toisaalta, voi olla että vahingossa "osallistun" kun juon muutenkin niin harvoin.
Olen kuivilla oleva alkoholisti. Mun tavoite ei ole 100 päivää vaan loppuelämä.
Minulle ei ole ollut alkoholista mitään haittaa, ainoastaan hyötyä.
Helppoa kuin heinänteko. Voisin ihan hyvin luopua siitä 0-2 siiderin kuukausittaisesta kulutuksestani kokonaan.