Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Molempien vanhempien osallistuminen

Vierailija
30.12.2014 |

Uskon, että jos sekä äiti että isä osallistuvat kodin ja lasten hoitoon tasapuolisesti, ei äiti pääse tällöin väsymään niin tolkuttomasti, että toimii harkitsemattomalla tavalla. Lisäksi myös lapset tarvitsevat yhtä lailla isän panoksen omaan kasvuunsa. Jos äiti sen sijaan joutuu yksin jatkuvasti olemaan hoitovastuussa, saattaa todella paha uupuminen yllättää vahvemmankin ihmisen ja seuraukset voivat olla karmeita. 

Hoitakaa siis yhdessä perhettänne ja lapsianne, siinä samalla näytätte myös toisillenne välittämisenne ja rakkautenne. Ei ole reilua vaatia toiselta vanhemmalta täyttä panosta lastenhoidossa ja itse viettää aikaa kavereita tapaamalla ja harrastusten parissa. Jossain vaiheessa se raskain aika on ohi ja vanhemmat voivat jo hieman löysätä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko tuo, jos isä käy töissä ja äiti on vuosia kotona? Ei, mutta oma valintahan se perheillä on.

Vierailija
2/10 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla toisinkinpäin.

Eipä tuo emäntä juuri ole tikkua ristiin tänään laittanut, vaikka tekemistä ois ollu. Itse vedin puolentoista tunnin lenkin aamusella, akka istui kuin tatti netissä mitään tekemättä. Istui iltaruuan laittoon asti (ei pelkästään netissä), tuskin sitäkään olisi tehnyt, jos en olisi motkottanut, siinäkin puolet tein itse. Ja välissä ehdin tehdä kotona paljon muutakin. Ja myöskin nyt iltasella.

Akalla ois mahdollista kuntoilla ihan vapaasti, voin kyllä huolehtia lapsista sen aikaa, mutta kun se perse levähtää penkkiin, eipä se siitä nouse. Missähän kuosissa kämppä ois, jos ei välillä komentelis akkaa tekemään sitä sun tätä. Lapsetkaan ei paljon missään muualla kävis kuin kaupassa ja kesällä huvipuistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monesti onkin...

Vierailija
4/10 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne. Muija istuu koneella päivät ja minä teen kotityöt. Jotenkin turhauttaa tämä rooli. Ei auta kuin kestää. Iso lapsiluku määrää sen.

Vierailija
5/10 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 20:26"]

Meillä sama tilanne. Muija istuu koneella päivät ja minä teen kotityöt. Jotenkin turhauttaa tämä rooli. Ei auta kuin kestää. Iso lapsiluku määrää sen.

[/quote]

Akkaa pitää komennella ja välillä vittuilla sille, se toimii ainakin meillä osittain. Oma-aloitteisesti ei juuri isompia tee (tekee nyt jotain kuitenkin), mutta pesi esim saunan jouluksi kun komensin, muuten tuskin olisi pessyt. 

Millainen tosiaan ois asunto, jos en välillä pistäs "nyrkin ja hellan" väliin, verbaalisesti.

Vierailija
6/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä noi nykyakat. Kotona vain mähötetään, mikäli ukko ei ole kotona. Sitten odotetaan, että ukko tarttuu imuriin, kun tulee töistä kotiin. Ei helvetti, mihin maailma on menossa.

Minä kait osaan vapaalla ollessa ihan itsekin siivota, pyykätä jne, mikäli vaimo on töissä, saa tulla kotiin levähtämään eikä heti tartte ruveta imuroimaan.

Vierailija
7/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex ei ikinä osallistunut kodinhoitoon eikä lastenhoiton. Sain myös yksin valvoa vauvan kanssa joka ikinen päivä ja yö. Vauva herätti n. 20min välein ja taapero heräs pari kertaa yöllä.

Muutaman kuukauden kuluttua olin ihan rätti, psykoosin partaalla. Huusin ja raivosin ja vaadin että pääsen lepäämään. Halusin mennä edes päikkäreille. No, en saanut mennä.

Otin lapset ja muutin pois. Mitään en menettänyt paitsi ettei aikuisen miehen paskoja tarvii siivoilla ja pyykkäillä. Exä tietenkin nyt haluaa meidät takaisin. En mene!! Ja ei ole vielä kertaakaan myöntänyt minulle että on liikaa vaatia että toinen tekee kaiken yksin vaikka huushollissa asuu myös toinen aikuinen.

Vierailija
8/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 06:49"]

Minun ex ei ikinä osallistunut kodinhoitoon eikä lastenhoiton. Sain myös yksin valvoa vauvan kanssa joka ikinen päivä ja yö. Vauva herätti n. 20min välein ja taapero heräs pari kertaa yöllä. Muutaman kuukauden kuluttua olin ihan rätti, psykoosin partaalla. Huusin ja raivosin ja vaadin että pääsen lepäämään. Halusin mennä edes päikkäreille. No, en saanut mennä. Otin lapset ja muutin pois. Mitään en menettänyt paitsi ettei aikuisen miehen paskoja tarvii siivoilla ja pyykkäillä. Exä tietenkin nyt haluaa meidät takaisin. En mene!! Ja ei ole vielä kertaakaan myöntänyt minulle että on liikaa vaatia että toinen tekee kaiken yksin vaikka huushollissa asuu myös toinen aikuinen.

[/quote]

Ihan oikein!

-6-

Vierailija
9/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin tasa-arvo on sitä, että miehen ei tarvitse osallistua lapsiperheessä mihinkään. Hänet korvaa kunnallinen kotiapu, joka pian on jokaisen lapsiperheen saatavilla. Näin mies voi pitää iltamenonsa ja viikonloppureissunsa, koska yhteiskunta huolehtii, että äiti saa vapaata ja jaksaa lapsiperheen arkea.

Äidit jaksaisivat paljon paremmin, jos miehellä olisi parisuhteen sijaan perhe. Nyt miehellä on etusijalla omat tarpeet, vaimo ja lapset saavat jäädä sivuun.

Vierailija
10/10 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:00"]

Isät jaksaisivat paljon paremmin, jos äidillä olisi parisuhteen sijaan perhe. Nyt äidillä on etusijalla omat tarpeet, mies ja lapset saavat jäädä sivuun.

[/quote]

Voi se olla näinkin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi