Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ja naispuolinen kaveri? Muita? OV!

Vierailija
06.09.2006 |

Eletään kaukosuhteessa. Mies näkee erästä pitkäaikaista naispuolista ystäväänsä lähes päivittäin. Nyt naisella on ongelmia omassa suhteessaan, mies pettää ym.. ja mieheni on ollut hänelle tukena, ovat käyneet kahvilla, syömässä päivällä, nytkin ovat lähdössä kahville. Miehen ollessa luonani tämä nainen soitti ja puhelu oli pitkä, mies puhui iloisesti ja rennosti..

äsken mies soitti ja yhtäkkiä keskeytti puhelun 10 min jälkeen että " ei perhana, Minna on taas kohta tossa pihalla, mä meinasin unohtaa..." . Kuulemma menevät taas jonnekin istumaan ja keskustelemaan. Minä tunnen olevani niin yksin ja ilman miestä, ja tuntuu pahalta kuulla, kun hän viettää aikaansa niin tiivisti jonkun naispuolisen ystävänsä kanssa. Onko tunteeni normaalit? Vai olenko liian mustasukkainen?

Mistä sitä tietää, mitä siellä tapahtuu? Enkä halua, että mies tulee kovin läheiseksi kenenkään muun naisen kanssa :((. Mutta ilmeisesti mieheni on tälle naiselle nyt " pelastus" . Pelkään vaan että nainen on ihastunut tai ihastuu mieheeni.

Elän viikot yksinään, kuuntelen vain miehen juttuja puhelimitse. Ja välillä tuntuu etten jaksa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SITÄ PAITSI tiedän tästä naisesta muutenkin kaikenlaista.. On pettänyt poikaystäväänsä, harrastanut seksiä naimisissa olevan pomonsa kanssa (joka vielä n. 15 vuotta vanhempi), vaihtanut kumppania usein.. Joten ei todellakaan kuulosta minun korviin kovin luotettavalta! Toisaalta hänellä on mieheni kanssa vielä samanlaiset taustat (sama opiskelupaikka, samanlainen elämäntyyli, samanlaiset taustat..).

enkä kyllä usko, että mies kovin hyvällä katsoisi, jos minulla olisi samanlainen läheinen ystävä. Vaikkei hän ole mustasukkaisimmasta päästä, niin hän hermostui, kun kävin kerran opiskelukaverini kanssa kahvilla, aina kun olen ystävien kanssa viettämässä iltaa.. Saati sitten jos joka päivä tapailisin jotain miestä!

Tiedän ettei tästä todellakaan hyvää seuraa, jos/kun otan asian uudestaan puheeksi.. Eilenkin mies nimittäin suunnilleen tiuskaisi, että " asia on nyt käsitelty loppuun, eikös" .

Vierailija
22/39 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riippuu täysin miehestä ja naisestakin. Itselläni on ollut parikin miespuolista ystävää, siis täysin pelkkää ystävää, joiden kanssa on voinut keskustella kaikesta maan ja taivaan välillä. Eräs heistä oli suorastaan korvaamaton eroprosessini tuki - ilman ihastumisen häivääkään.

Vierailija:

Ei mies ole luontaisesti samanlainen " leelian lepotuoli" , murheiden kuuntelija ja tukija kuin nainen on.

Olisikohan miehesikin ihastunut tuohon kaveriinsa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voisit ehdottaa että tämä Minna tulisi silloin käymään.

Kerrot että haluaisit tutustua jotta et kokisi paikkaasi uhatuksi. Jos tämä ei koskaan onnistu, eli mies ei halua sinua ja Minnaa samaan tilaan niin sitten on jotain vikaa.

Mutta muista että minäkin suuttuisin jos mieheni epäilisi minun ystävyyssuhteita tai pyytäisi jotenkin rajoittamaan niitä. He ovat tunteneet toisensa kauan ja vertaisin tätä siihen että uusi tyttöystävä pyytää miestä katkaisemaan välinsä siskoon. Ja itse lopettaisin suhteeni ennen kuin luopuisin todella hyvästä ystävästäni (jos siis kyse vain toisen mustasukkaisuudesta).

Ja jos joskus tapaat Minnan niin suhtaudu kaikkeen positiivisesti. Älä epäile äläkä tuomitse. Älä tutki mahdollisia merkkejä vaan suhtaudu häneen kuin se olisi miehesi sisko.

Vierailija
24/39 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole lapsia, katkaisisin välit tuollaiseen mieheen nyt vielä kun voisin helposti sen tehdä. Anteeksi, varmasti kuulostaa karulta tekstiltä ja vielpä tuntemattoman suusta, mutta miehesi reaktiot ja koko paketti kuulostaa nyt kyllä pahalta.

Jo se, että mies pistää tuon ystävänsä sinun edelle on paha juttu. Miehesi puhetyyli kuulostaa kontrolloivalta ja se, että noin sairaalloisesti inhoaa mustasukkaisuutta.

Kuka tahansa olisi mustasukkainen tuollaisessa tilanteessa!! Huom. minä olen maailman vähiten mustasukkaisin ihminen ja sanon näin.

Vierailija
25/39 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapaaminen ei onnistu, luultavasti on salattavaa.

Vierailija
26/39 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sa.

Oltiin viime viikonloppuna miehen kanssa mökillä ja sen lisäksi että hän lörpötteli naisen kanssa iloisesti, hän myös puhui naisesta ja siitä, kuinka hänen pitäisi jättää miehensä. hän haukkui tuota miestä mm. omituisen näköiseksi, kieroksi jne... Ja oikein uhosi tämän naisen puolesta.

TOsiaan, mistä tuo mustasukkaisuuden inhoaminen voi johtua? Miehelle tulee raja todella äkkiä, siis vähäisestäkin kysymyksestä.. Esim. ei tykkää, jos pyydän tarkentamaan jotain asioita, kuten kenen kanssa istui iltaa. Tämä on miehen piirre, hän on ollut sellainen koko 2,5 vuotta kun ollaan tunnettu. Olen siksi varonut kaikkea ylimääräistä vainoharhaisuutta, en koskaan ole kieltänyt/vaatinut mieheltä mitään.

Vierailija
27/39 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä mies pihalle, asia on sillä selvä. Näin minä tein ja olivat olleet pari jo vuoden selkäni takana ja myös edessä, mutta mies kielsi kaiken ja uhosi että olen vainoharhainen ja kohtuuton jne.

Enpä ollut mies oli vain petturi kusipää. Ja sain itsetuntoni takaisin.

Vierailija
28/39 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä on ollut aina miespuolisia kavereita eikä niistä ole mitään sen kummempaa kehittynyt. Samassa sängyssä nukuttu jne mut silti oltu vaan kavereita.

Yks mies varsinkin on aina ollu mulle iso tuki kun suhteissa on mätänny, saa sen miesnäkökulman asiaan. Samoin olen itsekin ollut hänen tukenaan. Joten ei välttämättä ap:n kannata nyt heti olettaa pahinta

Vierailija
29/39 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla samankaltainen tilanne. miehen ex tunnustanut rakastavansa yhä miestäni vaikka asuukin avoliitossa uuden miehen kanssa. erostaan jo 8 vuotta... mieheni oli pettänyt exää ja kai tuntee syyllisyyttä ja siksi yrittää olla kärsivällinen. mun mielestä kuitenkin vähän liikaa.

Vierailija
30/39 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin tämän " Minnan" viime viikonloppuna, eikä tuntunut kivalta, vaikka Minnalla oli oma mies (jonka kanssa menee tosin huonosti) mukana. Mieheni jutteli Minnan kanssa kaikenlaista, keskustelivat yhteisistä opinnoista ym., mies tarjosi Minnallekin koko ajan juotavaa, huomasin vielä kaiken huipuksi, että tämä nainen on tosi hyvännäköinen, isorintainen (eli mieheni mieleen..) ja muutenkin tyylikäs. Loppuillasta mieheni vielä " pelasti" tämän Minnan eräästä ongelmasta ja sitten kun oli aika erota, niin halasivat lämpimästi :(. Minähän tietysti mieheni matkaan lähdin, mutta vähän vihlaisi se halaus - en tiennyt, että ne nyt niiiin läheisiä on.

Tätä ennen mies on tilittänyt meidän suhteemme ongelmista tälle " Minnalle" , mikä jo sinänsä häiritsee, että siis tilitys toimii nyt toiseenkin suuntaan.

Tuntuu kiduttavalta taas ajatella, että siellä he tekevät yhteisiä opintoja, tapaavat toisiaan ja yhteisiä kavereitaan. Ja minä olen edelleen " ulkopuolella" . Mitä te olisitte mieltä vastaavassa tilanteessa?

Vierailija
31/39 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudut olemaan varuillasi miehen kanssa, siis välttämään tiettyjä aihepiirejä, tietynlaisia kysymyksiä tms. puheenaiheita, ettei hän raivostuisi. Raivostuminen on tapa kontrolloida kumppania, siis pitää itsellään vapauksia joihin toinen ei saa edes sanallisesti puuttua. Osa asiantuntijoista pitää tuota jopa parisuhdeväkivallan yhtenä muotona.

Jos olette jo 2,5 vuotta olleet yksissä, olisi kyllä aivan normaalia, että toinen kykenisi hermostumatta ymmärtämään, että eri paikkakunnilla asuessa tiivis ystävyyssuhde vastakkaista sukupuolta olevan ihmisen kanssa herättää huolestuneisuuden ja loukkaantuneisuuden tunteita. Ja että on IHAN NORMAALIA ja parisuhteen tulevaisuuden kannalta jopa tärkeä kyetä ilmaisemaan huolestuneisuutensa.

Vierailija
32/39 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omista menoistasi? Jos hän itse kerran hermostuu tosi pienistä " uteluista" . Onko nuo kaksi asiaa ollenkaan tasapainossa, siis se mitä hän saa sinun menoistasi tietää ja toisaalta mitä hän suostuu omista menoistaan sinulle kertomaan?

Kuulostaa siltä, että mies tuolla helpolla hermostumisella yrittää estää sinua saamasta tietää, mitä kaikkea hän oikein hommailee.

Olin aikanani TODELLA mustasukkainen. Sinä kuulostat täysin normaalilta, et ollenkaan yliherkältä. On muuten tietynlainen välinpitämättömän tai hyväksikäyttävän ihmisen piirre, että leimaa toisen huolestuneisuuden ylireagoinniksi, vaikkapa nyt yliampuvaksi mustasukkaisuudeksi.

Vierailija
33/39 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmaa voidaan parannella vaikka hamaan tappiin asti, viiniä ottaa ja kahdestaan olla ja silti ei mitään tapahdu.

Vierailija
34/39 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi pyytämässä lisää mielipiteitä?!

Vierailija
35/39 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

omista menoistasi? Jos hän itse kerran hermostuu tosi pienistä " uteluista" . Onko nuo kaksi asiaa ollenkaan tasapainossa, siis se mitä hän saa sinun menoistasi tietää ja toisaalta mitä hän suostuu omista menoistaan sinulle kertomaan?

.

kaan tapaamistensa " sisältöä" (ei sillä, että pakko olisikaan..). Summa summarum hän kuitenkin on paljon enemmän perillä minun elämästä kuin minä hänen.

Vierailija
36/39 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä olisin sinuna hyvin valppaana. Itse uskon (ja TIEDÄN) että miehen ja naisen välinen ystävyys voi olla ihan normaali ja platoninen juttu... mutta ei ihan aina. Ja nyt miehesi naispuolinen ystävä on vähän sellaisen oloisessa tilanteessa että voi kaivata lohtua ja... krhm.

Mutta mutta. Turhan mustiksena ei nyt kannattaisi ruveta riehumaan, koska jos jotain väreilyä on ilmassa, se voi pikemminkin työntää miestäsi tuon toisen naisen suuntaan kuin estää virheitä tapahtumasta. Tavallisesti kannatan mahdolliimman suurta avoimuutta ihmissuhteissa, mutta jos totuus on se, että sisimmässäsäsi riehuu epätoivo ja raivo ja hillitön halu takertua mieheen ja pakottaa hänet viilentämään välejään ystäväänsä... älä. Tässä tilanteessa parasta on koittaa pitää päänsä kylmänä ja välit lämiminä, eikä antaa miehelle mitän syytä tuntea kaunaa ja kiukkua sinua kohtaan, mistä hän sitten saisi sen ehkä salaa kaipaamansa (teko)syyn antaa periksi _mahdolliselle_ jännitteelle hänen ja ystävänsä välissä. Ole oikein ihana ja kiva. Vaikka ihastusta toista naista kohtaan olisikin, se kuluu pois jollei sitä ruoki vaikeudet omassa parisuhteessa.

Vierailija
37/39 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen auttaa.

Vierailija
38/39 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei mies ole luontaisesti samanlainen " leelian lepotuoli" , murheiden kuuntelija ja tukija kuin nainen on.

Olisikohan miehesikin ihastunut tuohon kaveriinsa?

Meitä on moneen junaa, ei muakaan kiinnosta mun naispuolisten ystävien iänikuinen lätinä ja vatvominen jostain miesjutuista tai lasten korvatulehduksista tai millon mistäkin tyhjänpäiväisestä...

Kyllä monet miehet on tosi hyviä kuuntelijoita ja osaavat antaa erilaista perspektiiviä asioihin. Että eipä yleistetä ainakaan noin räikeästi!

Vierailija
39/39 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen nainen ja mulla on miespuolinen erittäin hyvä ystävä. Ja pakko myöntää, ettei se pelkkää ystävyyttä ole, vaan on muuttunut myös seksisuhteeksi. Kyllä miehen ja naisen on tosi vaikea olla pelkkiä kavereita, jostain se jännitys aina syntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä