Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon ihan pikkasissa ongelmissa

Vierailija
30.12.2014 |

Eli muutan laitoksesta omaan ekaan kämppään(on ns. tukiasunto). Muutan 3 päivän päästä.

Toimeentulotukea hain 2 vko sitten. Asumistukea en ole hakenut. Tukiasunnon avustajat siis lupasivat kertoa koska nuo pitää hoitaa. Mitään ei pari viikkoa sitten ollut kuulunut ja soittaa sinne. Sanoi että olis jo pitänyt hoitaa ja äkkiä menemään ne. Laitos on ihan kuusessa enkä ole saanut kelaan kyytiä. Siellä pitäisi äitinikin olla mukana, koska en ole täyttänyt vielä 18.

Tänään piti äidin kanssa mennä, mutta ei ollut järkännyt kyytiä etukäteen, vaikka lupasi ja selvisi, että auto on tuntien ajomatkan päässä. (Se jota oltaisiin lainattu). Kelaan on 4 km, ja sää on kamala. Lisäksi se menee kiinni neljältä.

Toimeentulotukipäätös ei ole tullut. Päätös vuokravakuudesta tuli.

Kotivakuutustakaan ei ole hankittu, kun en sitä itse alaikäisenä saa. Toimisto menee kiinni viideltä.

Ja sitä asumistukea ei ole edes haettu.

Elikkäs muutan 2. Päivä. Vuokra pitää maksaa 2. Päivään mennessä. Tilille ei ole tulossa yhtään rahaa, paitsi 4. Päivä opintotuki 180e.
Vuokra on 500e.

Ketuttaa ja ahdistaa. Tuo etten ole päässyt kelaan ei ole minusta kiinni. Tulin vasta tänään äidille.

Sukulaisetkin on tosi vähissä rahoissa, eivätkä voi auttaa rahallisesti. Kaverit myös opiskelijoita, vaikka usea minua vanhempi onkin.

Mikä ihme pitäis tulla et mä selviän?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea olisi pitänyt hakea jo joulukuun alussa, joulunpyhien takia. Siksi ei päätöstä ole vielä tehty/tullut, ei ole ehditty. Ja päätöshän tulee kakkospostissa, joten saattaa kestää viikonkin. Kumma ettei tästä infottu sua....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi