Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakettikortti tuli postista, miksi

Vierailija
30.12.2014 |

siihen oli merkitty että on noudettavissa vasta huomenna? Missä se paketti muka on, jos ei siellä postissa? Miten niin en voi tänään sitä hakea?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:05"]

siihen oli merkitty että on noudettavissa vasta huomenna? Missä se paketti muka on, jos ei siellä postissa? Miten niin en voi tänään sitä hakea?

[/quote]

Luultasti on sellainen, että sitä on yritetty jakaa kirjeenä, mutta on ollut liian iso mahtumaan postilaatikkoon. Tällaisessa tapauksessa postinkuljettaja jättää lapun että paketti on haettavissa joko samana iltana tietyn kellonajan jälkeen tai seuraavana päivänä lähipostista. Sitä ei voi hakea heti, koska se on postikuskin mukana sen jakokierroksen ajan vielä.

[/quote]

Juuri näin. Riippuu toimipaikasta, milloin ne toimittamattomat maksikirjeet toimitetaan toimipaikkaan noudettavaksi sen jälkeen kun jakaja on jakokierroksensa päättänyt. Olen itse saanut myös ihmettelyä, miksi maksikirjettä ei löydy toimipaikasta mutta olen ollut töissä sellaisessa postin toimipaikassa, jossa maksikirjeet menivät jonnekin postin lajittelukeskukseen  tuon jakokierroksen jälkeen ja ne toimitettiin vasta seuraavana aamuna toimipaikkaan.

t: postitäti

Vierailija
2/14 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Luultasti on sellainen, että sitä on yritetty jakaa kirjeenä, mutta on ollut liian iso mahtumaan postilaatikkoon. Tällaisessa tapauksessa postinkuljettaja jättää lapun että paketti on haettavissa joko samana iltana tietyn kellonajan jälkeen tai seuraavana päivänä lähipostista. Sitä ei voi hakea heti, koska se on postikuskin mukana sen jakokierroksen ajan vielä.

[/quote]

No meilläpäin ainakin menee niin että jos postinjakajalla on esim. maanantaina postia jakaessaan se iso kirje/paketti niin ei hän silloin sitä lappua jätä, vasta tiistaina saapuu lappu. Ja se on noudettavissa vasta keskiviikkona. Tätä ihmettelen että missä se paketti silloin tiistaina oikein on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuoresta on tullut paketti niin siitä ei ole maksettu "ovelle" -toimitusmaksua. Posti haluaa laskuttaa kulunsa pois. Siitähän syntyy 20 euron kustannus kun postipooka yrittää tunkea tuotetta luukkuun. Ei onnistu => tämä on siis paketti => pitää saada lisää rahaa => tule hakemaan postista. Ovikelloa ei voi soittaa, siellä voi joku olla kotona.

Vierailija
4/14 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut muutaman kerran paketin postista, kun olen vienyt pakettikortin postiin klo 15 jälkeen. Toimitukset ovat ehtineet perille kyseiseen aikaan mennessä liikkeen yhteydessä toimivaan postitoimipaikkaan. Siitä huolimatta, että pakettikortissa on ollut noutoaikana vasta seuraava päivä.

Vierailija
5/14 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:33"]

Olen saanut muutaman kerran paketin postista, kun olen vienyt pakettikortin postiin klo 15 jälkeen. Toimitukset ovat ehtineet perille kyseiseen aikaan mennessä liikkeen yhteydessä toimivaan postitoimipaikkaan. Siitä huolimatta, että pakettikortissa on ollut noutoaikana vasta seuraava päivä.

[/quote] Niin, olisko postilla jäänyt vain muuttamatta se kortin sanamuoto. Yhäkö siinä lukee että on yritetty jakaa? Paljonhan siitä on puhetta ollut, nykyisin taitaa postikin myöntää ettei ne ole matkassa.

Vierailija
6/14 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maksikirjeitä ei lähtökohtaisesti voida jakaa perusjakelussa ison koon vuoksi. Lähetyksestä jaetaan noutoilmoitus. Lähetys voidaan myös jakaa perusjakelussa, jos se on postinjakelun järjestelyjen kannalta mahdollista."

http://www.posti.fi/kortitjakirjeet/kirjeet/maksikirje.html

Vierailija
7/14 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelin viime syksynä kiireellistä pakettia ja seurasin paketin kulkua netissä. Työpäivän aikana näin, että paketti on tullut lähimpään postiin. Töistä sitten menin suoraan postiin hakemaan pakettia. Siellä sitten hämmentynyt asiakaspalvelija totes,i että paketti on jo noudettu. Minä sitä ihmettelin, että ei voi olla. No hän lupasi selvittää asiaa ja minä lähdin kotiin, jossa sitten postilaatikossa oli ko. paketti tungettuna. Postinjakaja oli siis "noutanut" paketin ja ystävällisesti toimittanut paketin perille asti.

Huvittavinta oli kun halusin ilmoittaa postiin, että ei tarvitse etsiä enää pakettia, niin mitään puh.numeroa ei sinne ollut - yhteystietona ainoastaan s-posti. Piti soittaa johonkin valtakunnalliseen numeroon, josta sitten ilmoittivat ko. postiin, että paketti on löytynyt.

Vierailija
8/14 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:46"]

Odottelin viime syksynä kiireellistä pakettia ja seurasin paketin kulkua netissä. Työpäivän aikana näin, että paketti on tullut lähimpään postiin. Töistä sitten menin suoraan postiin hakemaan pakettia. Siellä sitten hämmentynyt asiakaspalvelija totes,i että paketti on jo noudettu. Minä sitä ihmettelin, että ei voi olla. No hän lupasi selvittää asiaa ja minä lähdin kotiin, jossa sitten postilaatikossa oli ko. paketti tungettuna. Postinjakaja oli siis "noutanut" paketin ja ystävällisesti toimittanut paketin perille asti.

Huvittavinta oli kun halusin ilmoittaa postiin, että ei tarvitse etsiä enää pakettia, niin mitään puh.numeroa ei sinne ollut - yhteystietona ainoastaan s-posti. Piti soittaa johonkin valtakunnalliseen numeroon, josta sitten ilmoittivat ko. postiin, että paketti on löytynyt.

[/quote] Miksi jakaja olisi niin tehnyt? Vai kirjoittiko se siihen tehneensä niin vai mistä sait selville että juuri jakaja? Onpa pimeää hommaa. Minä olisin soittanut valtakunnalliseen numeroon ilomielin ja muutenkin valittanut että mitä pipipäitä teillä on hommissa.

Niin, minulla on ongelmana se etten missään nimessä halua posteja laatikkoon, mutta nykyisin ei sitten koskaan tiedä milloin mitäkin pistetään kirjeenä tulemaan, ja meillähän ne ehkä saattavat sitten jakajalla olla vielä mukanakin, kun liikkuu autolla ja ihmisillä on isot laatikot joihin helpommin mahtuu, kun harva kai lukossakaan pitää.

Noutaisin mieluummin suoraa postista, silloin kun tiedän sen olevan siellä ja kulkemisiini sopii.

Vierailija
9/14 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
10/14 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona kun posti tuli. Ei sitä kukaan yrittänyt luukusta runnoa.Joskus käynytkin noin, mutta silloin on postinjakaja soittanut ovikelloa.

Vierailija
11/14 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote] Mutta nykyäänhän ne eivät juuri ole mukana.

Vierailija
12/14 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on,itse olen postinjakaja jos lähetys ei mahdu luukusta,sitä ei saa jättää roikkumaan luukusta.tai voi olla,että väliovi ottaa vastaan, vaikka muuten mahtuisi luukusta, välioven takia,puolet lähetyksestä jäisi roikkumaan ulkopuolelle. Näin ei saa jättää.olen reitillä vielä klo 15 välillä klo 17,koska reitit on suurennettuna säästämisen takia ihan mielettömäksi. Siis kun olen reitillä,ja tiedoitan lähetyksen, on lähetys mukanani eikä konttorissa.Eli jos menee myöhään ja jakelijoitten työpaikasta kuljetus konttoriin on jo lähtenyt klo 17,ei kerenny siihen,silloin lähetys on noudettavissa seuraavana päivänä,tai sit yks vaihtoehto,asiakas voi etsiä piiristä postinjakaja, katsoo mis kärryt on,jos löytää sen,ku näyttää saapumisilmoitusta,saa sen ison lähetyksen jakamalla.

Vierailija
13/14 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen nykyajan ihmisiä,täysin uusavuttomia,jotka ei tiedä mitään,tiekkari tietää kaiken,mut oma järki ei toimi.tekevät fiksuja toteutuksia,eikä osaa ajatella maalaisjärjellä mitään,ku omaa napaan,ja tulosta,ovat kaikki tietävänsä, ajasta,missä ei ole eläneetkään sitä 60 luvun aikaakaan,mistä puhuu.Semmoisia nykyajan pomot on,tekevät säästöjä,vähennyksiä......Et rahaa tulee.mut sit tekevät työt hirveeksi, ja ite eivät käy kentällä, koneesta katsoo, et rahnoo tarvii tulla lisää. Eivät ymmärrä eivätkä välitä muusta kun tuloksista.

Vierailija
14/14 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä postinjakajilla on tavaramäärän mukaan vaihteleva aikataulu päivässä ja pakettisi ei ole päivän ainoa tehtävä. Jos ei ole varma ehtiikö viedä pakettia samana päivänä toimipaikkaan, on turvallisempaa asettaa noutoaika seuraavaan päivään, jolloin joku vie sen sinne aamulla. Aika helppoa, eikö?