Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 1 lasi shampanjaa liikaa raskaana olevalle?

Vierailija
30.12.2014 |

Hei, alkaa hyvat aidit kivittako mua, mutta mita mielta olette:
Onko yksi lasillinen shampanjaa liikaa raskaana olevalle naiselle?

Uutta vuotta vietamme ystavien kanssa ja monta pulloa shampanjaakin ostettu ja mua tekis niin mieli maistaa edes puoli lasillista tai edes pieni horpsays ja nyt on meneillaan rv 20+3

En ole siis mikaan alkoholisti ja lapsi on ihana ja tervettullut siunaus elamaamme. Paikallinen neuvolatati sanoi, etta ei tarvitse kokonaan ryhtya absolutistiksi raskausaikana, ruoan kanssa voi juoda pienen lasillisen viinia silloin talloin, mutta sanoi etta monille varmasti se helpoin tapa olla kokonaan juomatta. Itsekin siis olen ollut kokonaan juomatta koko raskausajan (mita nyt kaksi paivaa ennen kuin tein plussatestin join lasillisen valkoviinia)

Miten te muut raskaana olevat? Aiotteko maistaa shampanjaa uuden vuoden yona, miten toimisitte mun tilanteessa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisin maistella jotain puoli lasillista. En ottanu odottaessa enkä imettäessä koska en halunnut mahdollisuutta spekuloida, jos jotain olis tullu/ollu

Vierailija
2/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle neuvolassa sanottiin, että lasin viiniä voi huoletta juoda silloin tällöin. Olin hyvin hämmästynyt. En tosin ole juonut, kun muutenkin juon alkoholia hyvin vähän, eipä ole ollut nyt tarvetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi ottamaan OLLENKAAN.

Vierailija
4/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt rv32 ja tämän raskauden aikana olen juonut laivalla lasillisen kuoharia marraskuussa ja joulupäivänä lasillisen miehen tekemää kotiviiniä. Näille synneille olen saanut neuvolassa etukäteen hyväksynnän, eivät vahingoita sikiötä.

Vierailija
5/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta vain Suomessa. Muualla Euroopassa ei asiaa tule edes mieleen ihmetellä, ja ihan yhtä terveitä lapsia siellä syntyy.

Vierailija
6/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:26"]

Olen nyt rv32 ja tämän raskauden aikana olen juonut laivalla lasillisen kuoharia marraskuussa ja joulupäivänä lasillisen miehen tekemää kotiviiniä. Näille synneille olen saanut neuvolassa etukäteen hyväksynnän, eivät vahingoita sikiötä.

[/quote]

no huh huh sanon minä! itsekästä!!

Vierailija
7/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, onko joidenki ihmisten mielestä muka ihan ok jos juo alkoholia raskaus aikana?

No, kaikenlaisia ihmisiä sitä maailmaan mahtuukin!

Vierailija
8/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näkisi ongelmaksi yhtä lasillista, kun sitä eivät nää lääkäritkään. Nautin itse hyvistä viineistä ja vastaavista juomista paljonkin, mutta nyt raskauden aikana ei ole vain tehnyt mieli juoda, kun ajatus hiprakassa olevasta sikiöstä inhottaa. Mieli on siis tehnyt, mutta omatunto estänyt. Nyt olen jo viikolla 40 ja vauva syntyy näillä näppäimillä, niin on jo helppoa olla ilman. Mutta noilla viikoilla pohdin itse ihan samoja, en vain koskaan kuitenkaan tullut sitä lasillista ottaneeksi. Mutta siis, hyvin voit sen yhden shamppanjalasillisen nautiskella :)

Vierailija
9/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:01"]Ei raskaana olevalle, mutta sikiölle on aika kova setti. Mutta kerran raskaudessa kaikki sortuu viinaan...
[/quote]

En sortunut, eikä tehnyt edes mieli. Eikä tee vieläkään.
[/quote]

Jep, mulle varattuna pullo lasten shampanjaa uudeksi vuodeksi.

Vierailija
10/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että omatunto ei antaisi periksi edes yhtä lasillista, vaikka ei välttämättä vaaraa lapselle olekkaan.

Ilman alkoholiakin kun pystyy olemaan.

Vierailija
11/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:28"]On, mutta vain Suomessa. Muualla Euroopassa ei asiaa tule edes mieleen ihmetellä, ja ihan yhtä terveitä lapsia siellä syntyy.
[/quote]

Jos vedät tähän nyt Ranskan ja Italian niin googletappa piruuttasi kuinka monta FAS lastasa siellä syntyy vuosittain, monta.

Vierailija
12/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on yksi turhimpia keskustelunaiheita mitä voi olla. Toisten mielestä täysi absolutismi on ainoa oikea tapa raskausaikana, toisten mielestä voi ottaa vähän ja toiset ottaa varmaan enemmänkin. Mutta jokaisen on tehtävä se päätös ihan itse, ei sitä kukaan muu voi tehdä. Eikä ottaa vastuuta tai omantunnontuskia jos jotain onkin vialla eikä ehkä koskaan saa tietää johtuuko se alkoholista vai jostain muusta. Ap päätähän ihan itse.

Vierailija
13/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasilla sillä on hyvin pieni hetkellinen merkitys sikiöön,vaikea nähä eroa muutenkuin

solukokeissa, jättäsin silti väliin. Jatkuvasti tupakoivilla äitillä

tulee 90% enempi koppavikasia lapsia + saavat riskin kasvanneelle kivessyövälle

aikuisiällä. Upea lahja ajattemattomalta äitiltä. Lisäksi alle 1000e tienaavilla

tämmöset riippuvuudet on yleisempiä.

Vierailija
14/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:13"]

Oikeasti, jos ottaa JOSKUS lasillisen (eikä se lasillinen ole 24 cl) mietoa juomaa, ei siitä ole haittaa. Ongelmahan on se, että turvallisia raja-arvoja on vaikea määritellä, sen vuoksi suositellaan pidättäytymään kokonaan alkoholista.

[/quote]

niinpä. syitä kyllä löytyy jos/kun pitää hypätä ulkona.

Vierailija
15/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:18"]Kiitos asiallisesti vastanneille :)

Näin minä aion tehdä, nauttia vain yhden lasillisen lempi shampanjaani :)

Enempiä alokoholeja siis en ole raskauden aikana käyttänyt enkä aiokaan muuten kuin uuden vuoden yönä, ja onhan se kaiken lisäks mun ja mun miehen hääpäiväkin joten hyvällä omalla tunnolla aion nauttia :)

t.ap
[/quote]

Alkoholeissa kannattaa kyllä muutenkin suosia vain etanolia! Siis jos puhutaan juomisesta.

Vierailija
16/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin aikoinaan ja ihan terve lapsi tuli. Että ei se yksi lasillinen sikiötä vaurioita.

Vierailija
17/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:34"]En näkisi ongelmaksi yhtä lasillista, kun sitä eivät nää lääkäritkään. Nautin itse hyvistä viineistä ja vastaavista juomista paljonkin, mutta nyt raskauden aikana ei ole vain tehnyt mieli juoda, kun ajatus hiprakassa olevasta sikiöstä inhottaa. Mieli on siis tehnyt, mutta omatunto estänyt. Nyt olen jo viikolla 40 ja vauva syntyy näillä näppäimillä, niin on jo helppoa olla ilman. Mutta noilla viikoilla pohdin itse ihan samoja, en vain koskaan kuitenkaan tullut sitä lasillista ottaneeksi. Mutta siis, hyvin voit sen yhden shamppanjalasillisen nautiskella :)
[/quote]

Mikä ihme siinä on kun ei vain voi olla ilman tai miten sitä tulee edes pohtineeksi, että voi kun saisi. Minä en koskaan ikinä joisi raskaus aikana, en edes maistiaista. En juonut esikoista odottaessa, enkä juo nyt kuopusta odottaessa. En juo edes imettäessä, enkä ole juonut mitään siitä lähtien kun aloin esikoista odottamaan. - 19-vuotias teiniäiti, eli se siitä yleistämisestä, että teiniäideille maistuu viina.

Vierailija
18/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:34"]En näkisi ongelmaksi yhtä lasillista, kun sitä eivät nää lääkäritkään. Nautin itse hyvistä viineistä ja vastaavista juomista paljonkin, mutta nyt raskauden aikana ei ole vain tehnyt mieli juoda, kun ajatus hiprakassa olevasta sikiöstä inhottaa. Mieli on siis tehnyt, mutta omatunto estänyt. Nyt olen jo viikolla 40 ja vauva syntyy näillä näppäimillä, niin on jo helppoa olla ilman. Mutta noilla viikoilla pohdin itse ihan samoja, en vain koskaan kuitenkaan tullut sitä lasillista ottaneeksi. Mutta siis, hyvin voit sen yhden shamppanjalasillisen nautiskella :) [/quote] Mikä ihme siinä on kun ei vain voi olla ilman tai miten sitä tulee edes pohtineeksi, että voi kun saisi. Minä en koskaan ikinä joisi raskaus aikana, en edes maistiaista. En juonut esikoista odottaessa, enkä juo nyt kuopusta odottaessa. En juo edes imettäessä, enkä ole juonut mitään siitä lähtien kun aloin esikoista odottamaan. - 19-vuotias teiniäiti, eli se siitä yleistämisestä, että teiniäideille maistuu viina.

[/quote]

Oikea asenne!

Vierailija
19/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei turvallista määrää tiedä. Alkoholi sikiön elimistössä ei ole hyvä asia. Ei pienenäkään määränä.

Vierailija
20/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ JUO! se on sama kuin antaisit vauvallesi suoraan alkoholia tuttipullossa. Osta alkoholitonta jos on ihan pakko juua.