Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Directions -suoravärit. Help!

Vierailija
30.12.2014 |

Ostin purkin ja tässä on ohjeet saksaksi. Saksantaitoa ei ole kovin hyvä. Ymmärrän, että 15 min. pitäisi pitää kai päässä mutta enempää en ymmärrä. En ole koskaan värjännyt hiuksiani. Myyjä sanoi, että kannen alla olisi ohjeet. No tarra irroitettu ja purkki avattu mutta muita ohjeita ei ole. Olisiko jollakin nämä suomenkieliset ohjeet? Netistä en ole löytänyt saman "ohjeet löytyvät kannen alta", kun olen yrittänyt etsiä ohjeita.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pitää päässä puoli tuntia, tunnin, koska on suoraväri. Levitetään kuiviin ja pestyihin hiuksiin. That's it.

Vierailija
2/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletuksella löytyi ohjeet: http://www.backstreet.fi/hiusvarit/shokkihiusvarit/hiusvarin-kayttoohje.html

1) Pese hiukset PH-arvoltaan neutraalilla shampoolla, joka ei sisällä hoitoainetta.
2) Kuivaa hiukset pyyhkeellä. Levitä väriä värinlevitysharjalla tasaisesti hiuksiin.
3) Kampaa väriä hiuksiin kunnes se tulee vaahtomaiseksi. Nyt pigmentti on läpäissyt hiusten pinnan. Vaaleissa väreissä tämä voi kestää aika pitkään.
4) Anna värin vaikuttaa 15–30 minuuttia. Muovilakki pitää hiukset lämpimänä ja saa aikaan paremman lopputuloksen.
5) Huuhtele hiukset kauttaaltaan lämpimällä vedellä poispäin kasvoista kunnes kaikki ylimääräinen väriaine on lähtenyt hiuksistasi.

HUOM!
- Käytä kumihanskoja
- Laita hiusrajaan hiukan vaseliinia tms. jotta väri ei tartu otsaan.
- Kuten kaikkien hiusvärien kanssa, kannattaa ensin testata väriä pieneen osaan hiuksia.
- ÄLÄ sekoita väriin vetyperoksidia!
- ÄLÄ käytä väriä silmäripsiin!
- ÄLÄ käytä shampoota jossa on hoitoainetta, tai väri ei tartu hiuksiisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pitää suoravärejä koko yön päässä.

Jos et ole valmentanut hiuksia tai luonnostaan tosi vaalea, älä odota kummoista lopputulosta. Mitä huonompikuntoinen hius, sen paremmin väri tarttuu.

Vierailija
4/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Löysin vain itse jotakin ihan muuta. Mistä noita muovilakkeja saa? Onko erikseen värinlevitysharjoja vai käykö tavallinen kampa? Ap

Vierailija
5/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vaalentanut tukkaani, enkä tämän takia aiokaan, kun sitten pitäisi värjätä jollain kestovärillä. Olen luonnostani vaaleammasta päästä. Ap

Vierailija
6/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule tarttumaan, jos et yhtään ole alle vaalentanut. Värinpoistolla niitä kirkkaita sävyjä saa ja pelkästään kerran vaalennettuun hiukseen tökötti ei tartu. Suoraväri tarttuu vain, jos hius on käsitelty. Saat pääsi pilattua, jos luonnonblondiin laitat mitätahansa suoraväriä. Eivät nimittäin kokonaan peseydy pois, mutta ovat törkyisiä luonnonvaaleassa. Väriä saat joo, mutta pinkit on ruskeita, siniset vihreitä ja violetit liejua luonnonblondissa.

t. kymmenen vuotta shokeilla lätrännyt

Vierailija
7/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: kyllä mulla tarttuu värjäämättömäänkin hiukseen. Hiuslaadusta kiinni.

Vierailija
8/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti tartu ennen vaalennusta. Mitä väriä olet laittamassa?

Vierailija
9/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:26"]

[/quote]

Ilmeisesti osalla tosiaan tarttuu. En ole aiempi kirjoittaja, mutta kuulun samaan porukkaan, niihin joilla ei tartu. Minulla on lasimainen, hyväkuntoinen hius, ilmeisesti niin liukkaaseen ei oikein tartu. Silloin kun edes jotain näkyvää muutosta suoravärillä saa aikaan, lopputulos on yleensä juurikin omituinen kuten yrityksestä laittaa tummaksi vihertävä maantienruskea, pinkistä hailakanruskea jne. Onneksi minulta myös peseytyvät täysin pois muutamassa pesussa joten karmeat väritulokset ei ole pitkäaikaisia. 

Vierailija
10/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se väri on muutenki sellanen tummempi ja murretun värinen, ettei haittaa, jos siitä likasen tyylinen tulee. Tuleepahan värjättyä tukka edes kerran. En odota mitään kirkuvaa väripläjäystä. Tähän vielä lisää tyhmiä kysymyksiä kun en kehtais vaseliinia ostaa, että käykö liukuvoide tai rypsiöljy, jos vedän sittä hiusrajaan? Ap

Vierailija
11/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:26"]

[/quote]

Ilmeisesti osalla tosiaan tarttuu. En ole aiempi kirjoittaja, mutta kuulun samaan porukkaan, niihin joilla ei tartu. Minulla on lasimainen, hyväkuntoinen hius, ilmeisesti niin liukkaaseen ei oikein tartu. Silloin kun edes jotain näkyvää muutosta suoravärillä saa aikaan, lopputulos on yleensä juurikin omituinen kuten yrityksestä laittaa tummaksi vihertävä maantienruskea, pinkistä hailakanruskea jne. Onneksi minulta myös peseytyvät täysin pois muutamassa pesussa joten karmeat väritulokset ei ole pitkäaikaisia. 

[/quote]

Hiuksen kunto siihen tulokseen vaikuttaa tosiaan. Esimerkiksi sileä hyväkuntoinen hius ei moista vastaanota, koska hiussuomut, joihin suoravärin pitäisi lukttautua väliaikaisesti, eivät ole tarpeeksi auki. Siihen se valkaisu perustuu. Värinpoisto avaa hiussuomut, jättää tukan hattaraksi ja suoraväri "hoitaa" hiukset kerrostumalla niihin avonaisiin hiussuomuihin. -7

Vierailija
12/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:33"]

No se väri on muutenki sellanen tummempi ja murretun värinen, ettei haittaa, jos siitä likasen tyylinen tulee. Tuleepahan värjättyä tukka edes kerran. En odota mitään kirkuvaa väripläjäystä. Tähän vielä lisää tyhmiä kysymyksiä kun en kehtais vaseliinia ostaa, että käykö liukuvoide tai rypsiöljy, jos vedän sittä hiusrajaan? Ap

[/quote]

Mikä tahansa pyyhittävä jankki käy ja väriläispäreet lähtevät kohtuuhyvin (tuoreena iholta) ihan kasvovedelläkin, jos heti pyyhkäisee. Väriä voi tosiaan muhittaa päässä tunninkin. Jos suoraväri kuivahtaa päähän, niin lisäät vähän hoitoainetta ja vettä, niin imeytyminen jatkuu. Vaikuttaa myös lopputulokseen, että kauanko viitsii muhitella. Itse en mitään pusseja tai uimalakkeja käytä, vaan lötsäytän hoitoainetta tai vettä, jos väri meinaa klimppiintyä.

Vierailija
13/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan, liukkaaseen tukkaan ei tartu millään, siis värjäämättömään, mutta ilmeisesti sellaiseen luonnostaan vähän karheaan tarttuu, olen tämän huomannut omia ja kämppiksen hiuksia värjätessä (juurikasvusta siis :D). Jos vaseliinia ei ole niin ei siihen rajaan välttämättä tarvitse laittaa mitään, kunhan on varovainen, liukkari ja öljy kuulostaa vähän häseltämiseltä.

Vierailija
14/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia selvä! Kattelen mitä tulee. Veikkaan, ettei juureen tartu helpolla mutta varmaan latvat ottaa sitä väriä. Oon yrittäny kakshaarasia hoitaa ja leikellä mutta aina niitä löytyy. Ap

Vierailija
15/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käsittelemättömään hiukseen jos saat tarttumaan, niin ei kyllä pysy kauaa. Suosittelisin käyttämään jotain kevyttä vaalennusta pohjalle, että saat väriä tarttumaan. Väriä ylläpitäessä kannattaa hoitoaineen sekaan laittaa vähän väriä. Haalistuu nimittäin tosi nopeeta nuo monesti.

Vierailija
16/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullu muuta mieleen kuin joku liukkari tai vaseliini... :D tukka on aika liukas, joten saa nähä tarttuuko mihinkää muualle kuin latvaan. Ap

Vierailija
17/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen kauheen kauaa tartte pysyäkään. Olis hirveetä mennä esim.työhaastatteluun pää ihmeellisen värisenä. Ap

Vierailija
18/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:55"]

No käsittelemättömään hiukseen jos saat tarttumaan, niin ei kyllä pysy kauaa. Suosittelisin käyttämään jotain kevyttä vaalennusta pohjalle, että saat väriä tarttumaan. Väriä ylläpitäessä kannattaa hoitoaineen sekaan laittaa vähän väriä. Haalistuu nimittäin tosi nopeeta nuo monesti.

[/quote]

Kuittaus tähän. En itsekään joka kuukausi jaksa shokeilla läträtä, joten 3 kk välein juureen värinpoisto ja välissä käytän liki omaa sävyä olevaa Cameon blondia tasoittamaan rappua shokin ja oman blondin välissä ( http://www.kosmetiikkaartemis.com/images/kuvat/CameleoHiusvari9,0Luonnonvaalea.png

Hintaa noin 4,50 prismassa ja siistii yleisilmettä huomattavasti. Minulla on myös hoitoaineessa aivan pikkaisen lisättynä suoraväriä, joten n. 3 kk välein värjään hiukset kahdesti kuussa (värinpoisto ja shokkia aivan kaikkialle) ja väliajan olen blondi ombre/liukuvärjäys sävyttävällä hoitoaineella. Latvoihin turkoosi on imahtanut kestoväriksi, mutta ei näy rappukohtia värjäyksien välillä tällä metodilla. Tai ole mitään "kortsu päässä" lookkia. -7

Vierailija
19/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen vaalea mutta tukassa on punapigmenttiä. En ole punapää mutta valokuvissa esimerkiksi tukka näyttää erehdyttävästi punaiselta ja verrattuna muiden ihmisten hiusten väriin ja kaupan väritupsuihin olen vaalea mutta hiuksissa on punainen häväihdys. Punaisen vieressä tukka näyttää vaalealta mutta vaalean vieressä punakalta. Ruskean vieressä taas hyvin vaalealta. Ap

Vierailija
20/30 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:14"]

Siis olen vaalea mutta tukassa on punapigmenttiä. En ole punapää mutta valokuvissa esimerkiksi tukka näyttää erehdyttävästi punaiselta ja verrattuna muiden ihmisten hiusten väriin ja kaupan väritupsuihin olen vaalea mutta hiuksissa on punainen häväihdys. Punaisen vieressä tukka näyttää vaalealta mutta vaalean vieressä punakalta. Ruskean vieressä taas hyvin vaalealta. Ap

[/quote]

Voisin ehkä lotota onnistumismahdollisuuksia, jos kertoisit mitä sävyä olet laittamassa päälle :) -7