Miten päästä yli katkeruudesta ja vihasta - minulta kavallettiin useita tuhansia :(
Ajoittain yritän ajatella asian niin että saan syyttää vain itseäni tästä kun luotin epärehelliseen ihmiseen. Mutta ajoittain taas tulee niin kamala viha ja katkeruus tätä ihmistä kohtaan joka sai minut siirtämään itselleen huomattavan summan rahaa, kyse useammasta tuhannesta eurosta eli ei mikään pikku summa. Vertaistukea miten päästä yli tästä ahdistuksesta?
Kommentit (10)
Miksi siitä pitäisi päästä yli? Ihan normaali reaktio. Jos koko elämäsi ei pyöri asian ympärillä.
Kavalsitkohan itse itsesi jos itse siirrit jollekkin ne rahat.
Syyhän oli täysin sinun. Luultavasti mitään rikosta ei ole edes tapahtunut, vaan olet vapaaehtoisesti antanut rahat lahjaksi.
Et ole ainut, jolle käynyt noin. Älä liikaa soimaa itseäsi. Nuo tyypit usein valitsevat uhreja, jotka eivät osaa arvioida tilannetta oikein esim. Sairauden vuoksi. Törkeä varkaus vanhenee 10 vuodessa. Tietyissä tilanteissa on rikollista myös ottaa rahaa vastaan ( vaikkapa muistisairaan vanhuksen hoivaaja)
Kyllä noita on, omaa ei-niin-sairastakaan äitiä käytti yksi huumeisiin sortunut lapsenlapsi meidän muiden sukulaisten tietämättä vuoden, ennenkuin asia selvisi. Jos sinulla ja tuolla huijarilla on yhteisiä tuttuja/ystäviä/sukulaisia, niin ihmeessä tee asiasta julkinen.
Ja olen pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistushullu taas vauhdissa
Aika pieni on sinun maailmasi jos luulet, että täällä on aina samat ihmiset. Päivässä käy kymmeniä tuhansia, joten tuskin tämä aloittaja on joku sinun "ahdistushullu".
Kavalluksia ja kaikenlaisia huijauksia tapahtuu Suomessa miljoonien edestä vuodessa, eli ap et ole ainoa. Ajan kanssa helpottaa. Elä katkeroidu, se vie vain sinun energiaa.
1) myönnä oma tyhmyytesi
2) ota opiksi
Itsekin lainasin kolme tonnia sukulaiselle josta jälkeenpäin tajusin ettei ollut tarkoituskaan maksaa takaisin, mutta ahdistunut en ole.
Onko se joku läheinen? Jonka kanssa olet tekemisissä?