Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä vuonna on ilmestynyt vanhin elokuva, jota pidät erinomaisena?

Vierailija
24.10.2021 |

Aloitan: Taru sormusten herrasta: sormuksen ritarit (2001)

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen jonneja täällä on kirjoittelemassa? Ettekö ole edes televisiosta nähneet erinomaisia vanhoja elokuvia?

Silloin kun erittäin vanhoja elokuvia ollaan näytetty tv:ssä niin en ole ollut olemassa.

Muutamia vaan jostain 70 ja 80 -luvuilta suurimmaksi osaksi. Oon niitä joitain erittäin vanhojakin elokuvia nähnyt vähäsen, mutta eipä ne kiinnostanut itseäni alakoulu ikäisenä.

Hyväksyttävä selitys, et ole jonne. Ota vaan kiinni nyt ja sivisty, kun netin kautta kaikki on periaatteessa nähtävissä. Ei me vanhemmatkaan kaikkia leffoja ilmestymisaikanaan nähty ja paljon klassikkoja on jokaisella näkemättäkin ihan vaan tarjonnan ylenpalttisen runsauden takia.

Vierailija
42/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deliverance vuodelta 1972

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chaplinin Kultakuume 1925

Vierailija
44/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulen viemää 1939

Vierailija
45/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1972 Kummisetä

Vierailija
46/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The General (Kenraali), 1926.

Jep, katsoin Keaton- kimaran eilen.

Olen enemmänkin Chaplinin ystävä, mutta en väheksy Busteriakaan.

"Haunted house" oli hieno myös.

Nyt, kun kaikenlaiset kelmien kerhot liivitunnuksineen ovat taas tapetilla, kuvan "Räpyttävät rastaat"- kopla naurettavine tervehdyksineen kyllä osui ja upposi!

Vierailija
47/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marilyn Monroen tähdittämät Piukat paikat ja Bussipysäkki 50-luvulta. Lisäksi vanhat Niskavuori elokuvat. En nyt jaksa kaivella vuosia.

"Kesäleski" on mahtava myös.

Vierailija
48/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka kuuhun 1902

Vierailija
49/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi 2001 ja LOTR on ap:lta rohkea valinta, kun Oscareissakin 2001 oli edellisvuonna ilmestyneitä tunnettuja filmejä kuten Gladiator, Traffic, Crouching Tiger Hidden Dragon, Billy Elliot, Almost Famous, Erin Brockovich, Cast Away, Dancer in the Dark, Amores Perros, Pollock jne...

Nostetaan tuosta vielä erikseen suositteluun Shadow of the Vampire, joka kertoo ketjussa jo kovasti rakastetun Nosferatu-leffan teosta sillä twistillä, että Willem Dafoen esittämä vampyyri on oikea.

Vierailija
50/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen jonneja täällä on kirjoittelemassa? Ettekö ole edes televisiosta nähneet erinomaisia vanhoja elokuvia?

Silloin kun erittäin vanhoja elokuvia ollaan näytetty tv:ssä niin en ole ollut olemassa.

Muutamia vaan jostain 70 ja 80 -luvuilta suurimmaksi osaksi. Oon niitä joitain erittäin vanhojakin elokuvia nähnyt vähäsen, mutta eipä ne kiinnostanut itseäni alakoulu ikäisenä.

Kyllä niitä vieläkin näytetään tv:ssä.

Osaatko sanoa onko yle areenassa niitä erinomaisia?

Vaikea olla samaan aikaan tv:n ääressä kun niitä tulee enkä mä nimen perusteella osaa arvioida mitkä ovat niitä erittäin huippuja elokuvia.

Mites youtube kanava Harvinaisia elokuvia?

Onkos tuolla erinomaisia vanhoja elokuvia?

Englanti ei itseltäni taitu helposti, se kieli oli itselleni yksi vaikeimmista aineista, joten suomi tekstitykset helpottaisi paljon elokuvien katsomista.

Vierailija
51/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinoitten planeetta.

1960-luku.

Vierailija
52/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulen viemää 1939.

Klassikkojen klassikko.

Vierailija
53/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1957 Todistaja, Marlene Dietrich esiintyy. Vanhempiakin olen nähnyt paljonkin, mutta tämä oli erityisen hyvä.

Vierailija
54/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bringing Up Baby, 1938.

Vierailija
55/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The General (Kenraali), 1926.

Jep, katsoin Keaton- kimaran eilen.

Olen enemmänkin Chaplinin ystävä, mutta en väheksy Busteriakaan.

"Haunted house" oli hieno myös.

Nyt, kun kaikenlaiset kelmien kerhot liivitunnuksineen ovat taas tapetilla, kuvan "Räpyttävät rastaat"- kopla naurettavine tervehdyksineen kyllä osui ja upposi!

Äh, sotkin elokuvien nimet, "Henkivartija oli tuo"

Vierailija
56/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä vieläkin näytetään tv:ssä.

Osaatko sanoa onko yle areenassa niitä erinomaisia?

Vaikea olla samaan aikaan tv:n ääressä kun niitä tulee enkä mä nimen perusteella osaa arvioida mitkä ovat niitä erittäin huippuja elokuvia.

Mites youtube kanava Harvinaisia elokuvia?

Onkos tuolla erinomaisia vanhoja elokuvia?

Englanti ei itseltäni taitu helposti, se kieli oli itselleni yksi vaikeimmista aineista, joten suomi tekstitykset helpottaisi paljon elokuvien katsomista.

No on siellä Areenassa nytkin monia elokuvia, einkun selailemaan!

Tosi vanhoja löytyy tubestakin, tekijänoikeudet vanhentuneet.

Mykkäkuvissa ei paljon haittaa, vaikka ei kieltä osaisi, joskin onhan niissä välitekstejäkin.

Vierailija
57/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastettu kuolema 1938.

Vierailija
58/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhuelokuva piirretty Bambi missä joku ampuu sen emän jumalauta vielä lapsille katsottavaksi tuollaista väkivaltaa . Nykyäänkin kun ammutaan hirven vasoja ei anneta elää rauhassa . Sadistiset satanistit . Lapset itkee hirveesti eläin rääkkääjien takia .

Vierailija
59/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne halua takertua niin vanhaan ja antiikkiseen tekniikkaan kuin televisio :D Tästähän oli keskustelukin jo olemassa, että se on nykyisin Netflix, ei televisio, mistä katsotaan ;D

Millainen laite on Netflix?

Ei mitään havaintoa. Ehkä tämä joskus selvittää...

https://www.vauva.fi/keskustelu/4352261/miksi-netflix-fiksumpaa-katselt…

Vierailija
60/101 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajomies, 1921

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi