Kipu ulostamisen jälkeen
Kipu tuntuu jossain peräaukon suunnilla. Ei ilmene joka kerta, mutta on kestänyt aika kauan.. Kipu tuntuu yleensä kovan kakan jälkeen tai jo sen aikana, ja silloin tulee tunne että täytyy äkkiä päästä pois. Joskus voi hieman huimata. Pahimmillaan tuntuu niin inhottavalta, että täytyy maata lattialla tai sitten liikkua ympäriinsä.
Kipu lähtee aika nopeasti kuitenkin pois, parissa minuutissa. Ei pitäisi liittyä kuukautisiin. Niin, ja joskus sitä kipua voi tuntua jonkun tietyn esim. vatsalihasliikkeen aikana. Epäilen peräaukon haavaumaa, mutta en kuitenkaan ole yhtään varma!
Onko joillakin kokemuksia tai muuten osaisi neuvoa että mistä johtuisi? :)
Kommentit (29)
Sori en osaa lainata :D mutta siis hänellä:
"Voit kieltäytyä. Osta tuota aiemmin mainitsemaani luontaistuotetta ja nauti sitä ohjeen mukaan. Haava paranee vuorokaudessa ja kipu häviää. Niin minullekin kävi. Myöhemmin kävin lääkärillä tarkastuttamassa, ja hän ihmetteli, miten suoliston haava voi umpeutua jättämättä edes arpikudosta, ilman, että olen käyttänyt reseptilääkettä. Ja tuote voi olla tosiaan ihan minkä valmistajan tuotetta tahansa, kunhan se on Achillea millefolium-kasvista tehty"
Onko siis ollut samanlaisia oireita kuin minulla?
Siankärsämö on hyvin vanha rohdos-ja maustekasvi, jota on käytetty erityisesti haavojen hoitoon verenvuotoa ehkäisevän betonisiinin (C7H13NO3) ja paikallista kipua lievittävän eugenolin vuoksi. Keski-Euroopassa sen kukista ja lehdistä on tehty alkoholiuutosta eli siankärsämöviinaa, jota on käytetty sekä sisäisesti että ulkoisesti. Nuoria lehtiä on käytetty salaateissa mausteena. Siankärsämön käytöllä on laukaistu kouristuksia, ehkäisty tulehduksia ja lisätty ruokahalua.[7]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Siank%C3%A4rs%C3%A4m%C3%B6
Siankärsämö on ollut kauan haavarohdon maineessa. Jo vanhimmissa kiinalaisissa ja egyptiläisissä kirjoituksissa sitä suositeltiin haavojen hoitoon, ja sotilaat määrättiin pitämään sitä mukanaan haavoittumisen varalta. Puusepillä on jo kauan ollut tapana pitää siankärsämönippua työkalupakissaan, sillä kasvi on tehokas verenseisauttaja. Haavat on saatu paranemaan nopeasti ja arpeutumaan siististi hieromalla tuoretta siankärsämöä haavaan
Siankärsämön alkoholiuutos, siankärsämöviina eli millefolitipat, on ollut suosittu kansanrohto Keski-Euroopassa. Sitä valmistettiin liottamalla tuoreita siankärsämön kukkia paloviinassa välillä pulloa ravistellen. Kolmen tai neljän viikon kuluttua seos siivilöitiin ja viina oli valmista käytettäväksi. Siankärsämöviinaa on käytetty mm. heikkovatsaisuuteen, lisäämään ruokahalua, sisäisiin verenvuotoihin, synnytys- ja kuukautiskipuihin sekä verta puhdistavana rohtona. Siankärsämöteellä on samanlaisia vaikutuksia.
http://www.yrttitarha.fi/kanta/siankarsamo/
Voiko ummetus tai jokin vastaava johtaa huimaukseen? Mutta sitten se, että mistä kipu tulee..
Normaalia, en tajua miksi pikku asioista tehdään aina numeroita
Minä kävin vasta samanlaisen vaivan takia lääkärissä. On ollut aiemminkin peräpukamavaivaa, mutta nyt kipu oli erilaista. Kyllä siinä tutkittiin ihan sisältä asti semmoisella putkella, jonka kautta lekuri katsoi valon kanssa, onko sisäisiä pukamia. Se instrumentti laitettiin siis sisälle ja se piti ponnistaa ulos. Kuulostaa ikävältä ja vähän olikin, mutta kun rentoutuu niin ei siihen kuollut. Mulla siis todettiin haavauma peräaukon suulla. Kuitulisää suositteli, sitten lisäsin entisestään kuitua normaaliruokavalioon ja joka aamu juon kahvia tyhjään mahaan, se auttaa mulla. Scheriproctia sun muita voi kokeilla, mutta ei pidä pitkään käyttää. Mun pelastus ikävimmässä vaiheessa oli ulkomailta ostetut voide ja supot, joissa oli mukana puudutusainetta. Tsemppiä, ja kyllä kannattaisi se sisätutkimus kestää.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:19"]
Sori en osaa lainata :D mutta siis hänellä:
"Voit kieltäytyä. Osta tuota aiemmin mainitsemaani luontaistuotetta ja nauti sitä ohjeen mukaan. Haava paranee vuorokaudessa ja kipu häviää. Niin minullekin kävi. Myöhemmin kävin lääkärillä tarkastuttamassa, ja hän ihmetteli, miten suoliston haava voi umpeutua jättämättä edes arpikudosta, ilman, että olen käyttänyt reseptilääkettä. Ja tuote voi olla tosiaan ihan minkä valmistajan tuotetta tahansa, kunhan se on Achillea millefolium-kasvista tehty"
Onko siis ollut samanlaisia oireita kuin minulla?
[/quote]
Ensin tuli ummetus. Sitten yritin väkisin kakkia. Uloste tuli, mutta samalla tuntui armoton kipu, ikään kuin sisälläni olisi jotakin revennyt. Niin repesikin. Kärvistelin tuskissani kolmisen viikkoa, koko ajan sattui, istuessa ja kävellessä. Maatessa ja nukkuessa ei särkenyt.
Kävin lääkärillä, hän työnsi laitteen peräaukkooni ja tähysti. Sanoi, että peräsuolessani on anaalifissuura l. peräaukon haavauma. Määräsi reseptivoidetta, jota olisi pitänyt sivellä kuukauden ajan peräsuoleen, kolmesti päivässä, työntämällä suoleen sormi, jonka kärjessä on voidetta.
En tehnyt sitä. Ostin sen sijaan luontaistuotetta, Achillea millefolium-uutetta. Kipu hävisi vuorokaudessa. Kaksi viikkoa myöhemmin kävin lääkärillä, ja taas hän tähysti. Ei haavaa, ei arpikudosta. Ihmetteli kovasti.
Mulla samat oireet kuin aloittajalla. Liittysköhän chrohnin tautiin tai endemetrioosiin.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:09"]
Oliko sinulla samanlaisia oireita?
[/quote]
Siis kenellä?