8 kk varmoilla päivillä, ei lasta
Näköjään toimii omalla kohdalla. Muita kokemuksia?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:52"]
5 vuotta varmoilla päivillä, ei lasta. Tosin sitten esikoista tehtiinkin melkein 2 vuotta ennen kuin tärppäsi. Että näin jälkikäteen mietittynä, ehkä se varmat päivät menetelmäkin oli turha meidän tapauksessa.
[/quote]
Vuosi on normaali yritysaika, toinenkin vuosi siihen päälle vielä ok. Kahteen vuoteen kannattaa siis varautua, harvoilla silti niin kauaa menee. Että tuskin turhaan teillä ne varmat päivät oli, olis voinut tärpätä hetikin. :)
Riippuu varmaan hedelmällisyydestä - meillä tuli raskaus 9kk jälkeen kun tähdättiin ovulaatioon, joten varmat päivät taitais todella olla meille varmoja.
Varmoilla päivillä + ei ole siemeniä päästetty sisälle, 4 vuotta. Kaksi kertaa suunnitellusti raskautunut heti kun siemenet päästettu sisälle ovulaation aikaan.
Kaksi kertaa puuhailtu varmojen päivien aikana ilman muuta ehkäisyä, kaksi lasta.
(Ok, on niitä kertoja varmaan ollut enemmänkin, mutta siis toista lasta tehtiin oikein tekemällä, mutta mutta oltiin kierron hedelmällisin aika erossa miehen työmatkan takia...)
Kaksi lasta.. nyt 1½ vuotta varmoilla päivillä ja eilen plussasin.. Tuntuu niin pahalta. Minulle on kerran tehty abortti ja oireilen siitä vieläkin henkisesti ja itken usein itsekseni.
Joo o. Meillä ei oo varmoja päiviä kokeiltu. Kaikkia lapsia on tehty puolisen vuotta. Keskimmäinen vain sai alkunsa kierron loppupuolella kun ovulaation olis laskennallisesti pitäny jo olla ohitse päiviä sitten. Mun kierrot aina kellontarkat, 28 päivää! Että jos olisin luottanu varmoihin päiviin, olis ollu ylläri :D
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:30"]Kaksi lasta.. nyt 1½ vuotta varmoilla päivillä ja eilen plussasin.. Tuntuu niin pahalta. Minulle on kerran tehty abortti ja oireilen siitä vieläkin henkisesti ja itken usein itsekseni.
[/quote]
Sä kuitenkin pidät tämän, eikö? Ei kai kukaan traumaattisen abortin jälkeen hommaa itseään samaan tilanteeseen. Eihän...
En voi pitää ;( tähän on monta syytä mm. se että kohtuni on niin huonossa kunnossa, että repeämisriski on iso, olen joutunut syömään viimeisen kuukauden kipulääkkeitä, kortisonia ja olen ollut 3 kertaa röntgenissä ja sanoin vielä, että en ole raskaana - miten olisin voinut tietää. Kauhistuttaa jo tuleva.. viimeksikin itkin niin, että meinasivat sairaalassa ettei tee aborttia, jos en olekaan varma. Sterilisaatiota en saanut ikäni ja liian pienen lapsiluvun vuoksi. AJattelen aina, että minulla on oikeasti kolme lasta ja en pääse yli asiasta. En voi puhua kenellekään, vaikka on paha olo.
Haha.
Mullakin toiminut vuosikausia. Nyt vuos-puoltoista yritetty tosissaan, ei mitään :D Ehkäisyssä tosiaan pystyn halutessani säästämään..
Tuntuu ihan uskomattomalle että joku voi tulla kerrasta raskaaksi..
Anteeksi nyt kun käännän puukkoa haavassa, mutta sitä en vaan todellakaan ymmärrä että leikitään varmoilla päivillä tilanteessa jossa lapsen pitäminen tai abortti ei edes muka ole vaihtoehto. Jokaisen pitäisi tajuta että riski raskaaksi tulemiseen on paljon suurempi kuin oikeassa ehkäisyssä. Mikäli taas lapsi on tervetullut yllätys, en näe mitään vikaa siinä että kokeillaan miten varmat päivät toimii.
Meilläkin ollut varmat päivät käytössä siitä lähtien kun mentiin naimisiin (ts. silloin ei lapsikaan tuntunut enää katastrooffilta) ja meidän esikoinen ja toistaiseksi ainoa lapsemme sai alkunsa ekasta yrityskierroksesta. En vuoden puolella on suunnitelmissa taas tähdätä niihin hedelmällisiin päiviin, toivottavasti toinenkin lapsi saisi alkunsa yhtä nopeaan.
Kun aloitettiin päivien laskeminen niin varmistin ovistesteillä, että missä vaiheessa kiertoa ovulaatio yleensä mulla on ja sitten netistä etsin paljon tietoa varmoista päivistä ja apuna on myös puhelin app joka muistuttaa myös päivistä ja itse en luota ihan niin varmoihin päiviin niin paljoa kuin se app antaa ymmärtää vaan otan yhden tai kaksi varapäivää kierron alusta ja lopusta, jolloin en anna miehen mennä loppuun asti, jos ovulaatio aikaistuisi tai myöhästyisi päivän tai kaksi. Tää on toiminut hyvin ja raskauduinkin ekasta kierrosta, joten lapsettomuudestakaan en näillä näkymin kärsi.
Ja joo sitä en mäkään millään voi ymmärtää että luotetaan varmoihin päiviin tai ylipäätään edes harrastetaan seksiä jos raskaus on ihan katastrooffi ja abortti ainoa vaihtoehto :(
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:52"]
En voi pitää ;( tähän on monta syytä mm. se että kohtuni on niin huonossa kunnossa, että repeämisriski on iso, olen joutunut syömään viimeisen kuukauden kipulääkkeitä, kortisonia ja olen ollut 3 kertaa röntgenissä ja sanoin vielä, että en ole raskaana - miten olisin voinut tietää. Kauhistuttaa jo tuleva.. viimeksikin itkin niin, että meinasivat sairaalassa ettei tee aborttia, jos en olekaan varma. Sterilisaatiota en saanut ikäni ja liian pienen lapsiluvun vuoksi. AJattelen aina, että minulla on oikeasti kolme lasta ja en pääse yli asiasta. En voi puhua kenellekään, vaikka on paha olo.
[/quote]
Käytät varmoja päiviä ehkäisynä ja olet autuaan tietämätön siitä, että saatat tulla raskaaksi?
Kaksi lasta olen "tehnyt" tarkoituksella, ja muuten vuosikausia mennyt varmoilla päivillä. Toimii ja hemmetin ihanaa, ettei tarvi syödä mitään hormoneita.
Seksiä useammin, niin tulostakin tulee. Ei kerran viikossa riitä..
Meilläkin toiminut hienosti varmat päivät ja keskeytetty yhdyntä - yhdistelmä, siis varmoina päivinä harrastetaan seksiä ilman mitään ehkäisyä ja epävarmoina päivinä sitten keskeytetty yhdyntä. On toiminut meillä jo hyvin melkein viisi vuotta ja kaksi lastakin on siunaantunut. Esikoinen sai alkunsa toisesta kierrosta ja kuopus ekasta, joten uskon, ettei meillä ole mitää ongelmia hedelmällisyyden kanssa, vaikka sitä vastausta tänne on moni ap:lle jo tarjonnut, kateellisten panetteluako?