mies käyttänyt kaksinkertaisen ajan tutkinnon suorittamiseen
Onko normaalia, että mies on ilman mitään sen kummempaa syytä käyttänyt 5v tutkintonsa suorittamiseen jo kohta 10v? Alkaa itelle vaan tulla sellainen fiilis että mikä on vikana, kun ala kuitenkin tuntuu olevan kiinnostava, mutta mitään motivaatio valmistumiseen ei silti näytä olevan. Itselle taas mahdollisimman nopea valmistuminen ollut aina tärkeää. Ei siis ole esim. lapsia tai muuta isoa syytä takana.
Onko muille käynyt näin ja mikä teillä on ollut valmistumisen viivästymiseen syynä?
Kommentit (14)
Ehkä mies ei uskalla valmistua, koska sitten pitäisi..tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Työnteko. Onko miehesi töissä?
nykyään osa-aikaisesti, mutta niin olen ollut itsekkin.
- ap
On normaalia, koska pelaaminen on kivaa.
Jos käy kokopäiväisesti töissä samaan aikaan kuten moni käy niin sen jälkeen 10 vuodenkin valmistumisaika tuottaa tuskaa ainakin vaativilla aloilla. Paperit kannattaa silti väkisin puristaa kasaan.
Miksi ylianalysoit tälläistä asiaa? Ei nopea valmistuminen todellakaan ole kaikkien päätavoite vaan elämässä on kaikkea muutakin.
Esim. arkkitehdille ihan normiaika valmistua. Myös humanististen alojen tutkinnot aikaavieviä, ja joku tilastotiede esim. myös. Kyllä monet valmistuu yliopistosta vasta kolmekymppisenä. Kaikille ei merkkaa valmistua ennätysajassa, vaan haluaa tehdä tutkintonsa perusteellisesti ja saada hyvät arvosanat. Myös sivuaineet vaikuttavat ja alan työllisyysnäkymät. Kaikilta aloilta ei tosiaankaan revitä töihin, joten mikä kiire valmistua kortistoon.
Mikä ala siis onkaan kyseessä?
Mulle taas valmistumisen nopeudella ei ole mitään merkitystä; pääasia että pystyn panostamaan opintoihin kunnolla ja pitämään hyvän balanssin töiden, opintojen ja vapaa-ajan välillä. Opiskelen amk:ssa kokopäivätyön ohella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nykyään osa-aikaisesti, mutta niin olen ollut itsekkin.
- ap
Onko oman alan töissä?
Vierailija kirjoitti:
Esim. arkkitehdille ihan normiaika valmistua. Myös humanististen alojen tutkinnot aikaavieviä, ja joku tilastotiede esim. myös. Kyllä monet valmistuu yliopistosta vasta kolmekymppisenä. Kaikille ei merkkaa valmistua ennätysajassa, vaan haluaa tehdä tutkintonsa perusteellisesti ja saada hyvät arvosanat. Myös sivuaineet vaikuttavat ja alan työllisyysnäkymät. Kaikilta aloilta ei tosiaankaan revitä töihin, joten mikä kiire valmistua kortistoon.
Mikä ala siis onkaan kyseessä?
Palstatrollitieteiden kandi.
AP
Jos pystyy rahoittamaan opintonsa, eikä loisi sinun lompakollasi, niin mitä välii..
Ei edes halua valmistua, koska yliopistolla on niin kivaa vongata 10 vuotta nuoremmilta.
Jos tuntee tarvetta erota, niin asiaa ei tarvitse rationalisoida. Etsi oikea syy.
Itse myös ikiopiskelija. Ei tekosyitä. Vähän laiska, kiinnostuksen kohteet vaihtui kesken tutkinnon, olen hidas kirjoittamaan gradua, kokopäivätöissä jne. Ei kauheesti kiinnosta muiden mielipiteet kun keskimääräistä suurempi liksa tulee joka kuukausi tilille.