Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia supistuksia sinulla oli?

Vierailija
29.12.2014 |

Onko ollut erilaisia? Mitkä niistä johti synnytykseen? Itsellä tuntuu neljiä erituntuisia enkä ole vielä päässyt edes tositoimiin!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höilyvä raja ainakin itsellä raskauksien välillä ennakoivien ja avaavien välillä.Kummatkin syntynyt tasan rv38 ja paikat ollu hyvän aikaa auki monta senttiä.Ensimmäisestä oli kipeitä supistuksia,todella rajuja jotka avasivatkin paikkoja liian aikaisin,niitä tuli pelkästään jo kävellessä.Toisesta viikolta rv30 koko aika pieniä supistuksia mutta ei niin kipeitä että olisi lähtenyt sairaalaan.Kuitenkin sen verran teki terää että ei ollyt hyvä olo ja olin pedin pohjalla ja arvoin onko vai eikö kunnon supistuksia.En meinannut lähteä sairaalaan kun eivät olleet samaa luokkaa supparit kuin esikoista odottaessa.Johtivat kuitenkin monta vkoa ennen paikkojen avautumiseen ja vauvaa odoteltiin jo syntyvän rv 36.Jos en lopulta olisi lähtenyt,vauva olisi syntynyt kotiin!Supistukset voi erota kuin yö ja päivä toisistaan :) 

Vierailija
2/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun synnytys oli käynnissä, keskityin painamaan muistiini sen, miltä ne tuntuu jotta voisin myöhemmin kuvailla ne jollekin joka kysyy tällaisia kysymyksiä. Kaikkihan aina sanoo että se kipu unohtuu heti kun vauvan saa syliin.
No, kaikista muisteluista huolimatta en muista miltä synnytyspoltto tuntuu. Sen muistan että kotona sairaalaan lähtiessä konttasin keittiön lattialla mutta silti vastikään väitin pokkana miehelle ettei synnytys käynyt yhtään kipeää mun kohdalla. Jostain syystä mies repesi nauramaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun synnytys supistukset oli kuin pieniä sähköiskuja "nipzzzzzz" jotka vahvistuivat pikkuhiljaa, ja tuntui vain selän puolella. En ikinä olisi uskonu että 4:ssä tunnissa olisin jo synnyttänyt. Valitettavasti en muista enää sen jälkeen kun lapsivedet meni, nimittäin olin niin paniikissa vikat 30min ku en kerenny saamaa kuin ilokaasua ja kipu oli kovaa supistuksen aikana, välissä kyllä pystyin ihan hyvin olemaan sen 2 minuuttia mutta vaivuin johonkin muihin maailmoihin kun otin ilokaasua aina supistuksen aikana. Synnytyksestä aikaa 5kk.

Vierailija
4/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut kivuliaita supistuksia muuten kuin synnytyksessä. Harjoitussupistukset olivat kivuttomia. Ensimmäisessä ja toisessa synnytyksessä oli ihan erilaiset. Ekassa synnytyksessä oli paljon kivuttomampia, mutta samalla ne oli aika tehottomia. Tokassa synnytyksessä supistukset oli oksettavan kipeitä, mutta eipähän tarvinnut kauaa kärvistellä. Vietin lähes koko avautumisvaiheen autossa, mikä oli ällöttävää, mutta eipähän sille mitään voinut. Tokassa synnytyksessä supistukset tuntuivat häpyhermossa. Siihen en ollut varautunut :) No, kyllä kauratyyny auttoi siihen, mutta paremmin se auttoi selkään ja vatsaan sattuviin supistuksiin.

Vierailija
5/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on häpyhermo? Täällä pohdiskelin jos jotkut jo vähän avaisi kun tuntuu vuoronperään alavatsalla, reisissä, kokovatsassa tai kuukautiskipuina :)

Vierailija
6/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä ihan järkyttäviä..kohdunsuu laajeni vauhdilla, niitä tuli vähän väliä ja purin hammasta, puristin sängynkaiteesta ja jouduin välillä aina heittäytymään sängyltä lattialle kouristelemaan. Ramppasin hoitajanhuoneessa kyselemässä tilannetta niin et aina pari askelta, sit supistus ja kaiteesta raju rutistut ja irvistys, sit taas pari askelta..Suihkussa seisominen auttoi aika paljon. Lopulta oli tosi kivut sellaiset, et vaadin päästä jo synnyttämään ja pääsin sentään. Mun supistukset oli siis kyllä huomattavasti kivuliaampi kokemus ku itse synnytyskivut.

Vierailija
7/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut erilaisia ja synnytysten/ raskauksien välillä on ollut eroja.

Vierailija
8/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä. Olisikohan johtunut kohdun repeämisestä? Ei auttanut kiputippa, ei vehnätyyny, ei PSP, ei ilokaasu. Vasta kun laitettiin nukutuskaasua nuppiin, lakkasin huutamasta suoraa huutoa vailla minkäänlaista tolkkua.

Vierailija
9/9 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitussupistukset, ennakoivat ja kohtua avaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan