Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästeleekö adhd-aikuinenkin älämölö-ääniä?

Vierailija
29.12.2014 |

Tuli mieleen tuosta jatkuvasti pulisevasta 12-vuotiaasta. Ilman lääkettä tuo jatkuva puhe on kun pyssyn suusta! Mitenhän aikuisena töissä: "aa-aa-aa tsuppaduppa pappaduuudaa" samalla kun sorvailee puuta. "Tsiidadappadapaduu!! JEEAA! Valmista tuli! Arrttsuuppaiddaaa.."

Ilkeä tuo ei ole, joskus tahtoo ärsyttää ihan tahallaan, erittäin kovaääninen ja hirvittävä häseltäjä. Joskus ei tiedä itkisinkö vai nauraisinko :D

Aivan eri muotista, kun esikoinen, joka rauhallisesti ja harkitsevasti ja hiljaisesti tekee asioita. Miten voikin olla näin erilaiset lapset.

Kommentit (24)

Vierailija
2/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun veli höpöttelee jonninjoutavia aika paljon. 54 vuotta ja aina ollut sellainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä. Saattaa yllättäin esim. laulaa kovaan ääneen. Oppivat toki vähitellen hillitsemään aikuistuttuaan. :)

Vierailija
4/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi. Meillä 14 v. poika, joka saattaa kiljua, laulaa ykskaks huutamalla tai möläyttelee mitä sattuu. Diagnoosi ADD ja dysfasia.

Vierailija
5/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun itsekseni, en kovaa, mutta puhun kuitenkin. Enemmän ulospäin näkyy se, että,jonkun ruumiinosan on pakko liikkua kokoajan: vatkaan jalkaa tai nyplään hiuksia tai naputtelen pöytää sormilla. Muille käsittääkseni suunnattoman ärsyttävää, mutta itse en edes sitä huomaa :D

Vierailija
6/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kiljahtelee ja höpöttelee ainakin aina kun on hyvällä tuulella. Ei oo haitannut työelämässä, vaikka kulkee asiakkaissa, saa mölistä!

Vierailija
7/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lauleskelen ihan koko ajan koiralle ja miehelle. Keksin omia sanoja ja sävellyksiä. Puhun jatkuvasti ja höpöttelen hassuilla äänillä.

Onnistun hillitsemään itseni kodin ulkopuolella, mutta olen silti erittäin puhelias.

Lääke auttaa.

nainen 27

Vierailija
8/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:57"]

Mä puhun itsekseni, en kovaa, mutta puhun kuitenkin. Enemmän ulospäin näkyy se, että,jonkun ruumiinosan on pakko liikkua kokoajan: vatkaan jalkaa tai nyplään hiuksia tai naputtelen pöytää sormilla. Muille käsittääkseni suunnattoman ärsyttävää, mutta itse en edes sitä huomaa :D

[/quote]

Mä olen keksinyt että lihaksia jännittelemällä (pohkeet ja lantionpohja on lemppari) voi vähän hillitä muuta häsellystä.

Vierailija
9/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tourettes syndrooma

Vierailija
10/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostattepa mainioilta tyypeiltä! Kiva lukea joskus jotain positiivistakin adhd-diagnoosin omaavista :)

Vierailija
11/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tourette tuli itsellä myös mieleen

Vierailija
12/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:58"]

Minä lauleskelen ihan koko ajan koiralle ja miehelle. Keksin omia sanoja ja sävellyksiä. Puhun jatkuvasti ja höpöttelen hassuilla äänillä.

Onnistun hillitsemään itseni kodin ulkopuolella, mutta olen silti erittäin puhelias.

Lääke auttaa.

nainen 27

[/quote]

Mitä lääkettä käytät?

Vierailija
13/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ADHD ja en kyllä päästele tollasia ääniä. PATSAPPADAPPADUU! Oliskoha muute karkkia yläkaapissa ku en muista oonko syöny jo kaikki?.. Joku numerojuttu tossa alhaalla. Karkkia!!!!

Vierailija
14/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:58"]

Lääke auttaa.

nainen 27

[/quote]

Mitä lääkettä käytät?

[/quote]

Voxraa ainakin nyt toistaiseksi.

Vierailija
15/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:02"]

Kuulostattepa mainioilta tyypeiltä! Kiva lukea joskus jotain positiivistakin adhd-diagnoosin omaavista :)

[/quote]

Ei nyt kuitenkaan unohdeta niitä ryssittyjä opiskeluja/töitä/ihmissuhteita/raha-asioita ym, jotka vaikuttaa elämään "vähän" enemmän kuin joku sormien napsuttelu.

Vierailija
16/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:06"]

Itellä ADHD ja en kyllä päästele tollasia ääniä. PATSAPPADAPPADUU! Oliskoha muute karkkia yläkaapissa ku en muista oonko syöny jo kaikki?.. Joku numerojuttu tossa alhaalla. Karkkia!!!!

[/quote]

Siis ET? Tuo kuulostaa ihan multa ilman lääkettä :D Siinä sivussa käyn puremassa miestä korvasta ja aloitan jonkun projektin :D t.adhd

Vierailija
17/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:08"]

[/quote]

Ei nyt kuitenkaan unohdeta niitä ryssittyjä opiskeluja/töitä/ihmissuhteita/raha-asioita ym, jotka vaikuttaa elämään "vähän" enemmän kuin joku sormien napsuttelu.

[/quote]

Niitä lainattu on tainnut jo lukea ja siksi vaihtelu virkistää. Ei adhd ole pelkästään negatiivinen asia varsinkin jos on lääkitys kunnossa.

Vierailija
18/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:08"]

[/quote]

[/quote]

No niistä on luettu jo monen monituiset kerrat.. Välillä jotain positiivisempaakin :)

Vierailija
19/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan multa tuo kiljahtelu ja jalkojen heiluttelu, mutta mulla ei kyllä oo ADHDta. Voisko mulla siis olla vai olenko muuten vain vähä sekaisin :D (vaan taitaapa diagnoosiin vaatia pikkasen enempi yhtäläisyyksiä, kuin kiljahtelut... :D)

Vierailija
20/24 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:58"]Mun mies kiljahtelee ja höpöttelee ainakin aina kun on hyvällä tuulella. Ei oo haitannut työelämässä, vaikka kulkee asiakkaissa, saa mölistä!
[/quote]

Ainakin it-konsultin työssä möliseminen kuuluu asiaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän