Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulle tulisi nyt vieraita..

Vierailija
24.10.2021 |

Mitä sinulla olisi tarjottavaa veden lisäksi?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulko-oven, joka ei aukea.

Vierailija
22/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse leivottuja lusikkaleipiä, Hanna-tädin kakkuja, nötteröitä, mustikkapiirakkaa, maustekakkua,

jauhelihapiirakkaa ja pinaattipiirakkaa.

T. Mummi-1940

Oletpa virkeä vanhus. ☺️

Vierailija
24/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentynyt ilme ja kysymys, oltiinko sovittu vierailusta.

Vierailija
25/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä useita eri lajeja, kahvia, kaakaota, vissyä, viiniä, jotain väkeviä alkoholijuomia (en ole aikoihin katsonut, mitä), luultavasti keksejä (puoliso ostaa ja syö, usein niitä näyttää kaapissa olevan), vegaanista jäätelöä, tarvikkeet esimerkiksi lämpimiin voileipiin.

Mutta yllätysvieraat eivät ole meille tervetulleita.

Vierailija
26/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteesta nappaisin omatekemiä korvapuusteja ja keittäisin kahvit. Nyt olisikin vaikka joutanut tulla vieraita, olen ollut ypöyksin koko viikonlopun :D Täällä on myös äärimmäisen siistiä juurikin edellämainitusta syystä.

Vierailija
27/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabialaista maustekakkua, herrasväenleipiä, kaurakeksejä, unelmatorttua ja yrttivoipatonkia.

Vierailija
28/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ole tulemista ilman koronatodistusta ja hengityssuojainta.

Vierailija
29/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen leivottuja sämpylöitä.

Vierailija
30/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taateleita, 6 erilaista teelaatua, kaakaota, kermaa, kirsikoita, mansikoita... ööö... löytyyköhän vielä muuta?

Hyvät tarjoilut, täytyy sanoa.

Vierailija
31/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia tai kaakaota. Kokista. Ruoaksi pastaa, muttei ole pullaa tai muuta.

Vierailija
32/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi-voileipäkakkua, täytekakkua, persikkapiirakkaa. Viimeksi mainitun leivoin perjantaina, kaksi ensinmanittua jäivät eilisestä perhejuhlasta.

Lisäksi suklaata, kahvia (suodatin, latte, espresso, cappuccino), kaakaota, noin kymmentä eri teelaatua. Viskiä, punaviiniä, valkoviiniä, olutta, sherryä, koskenkorvaa. Vissyä, sitruunalimsaa, tuoremehua, sitruunalime-mehua, colaa. Maitojuomaa.

Suolaista ruokaakin tekisin äkkiä. Vaikka chili con carnea, kanakastiketta ja pastaa, kananuudelikeittoa Pakastimessa on vaikka mitä ruokaa...

Vierailija
33/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, teetä, appelsiinimehua, keksejä. Toki spagettia ja jauhelihakastikettakin saa jos on nälkä.

Vierailija
34/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tuo peukku sitä että voisi syödä samaten?!

Vierailija
35/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, teetä, leipäjuustoa ja lakkahilloa :)

Vierailija
36/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänskättää, että mitä hyviä syöätäviä sieltä viälä putkahtelloo.

Vierailija
37/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille ei ole tulemista ilman koronatodistusta ja hengityssuojainta.

Meillä olisi tarjolla hengityssuojaimiakin ja ulkomaisen asuinkuntani pyytämättä ja yllättäin postissa lähettämä rokotustodistus, josta varmaan riittäisi meille kaikille näissä oloissa.   Ikkunat toimivat hyvin, joten tuuletusta pitäisin yllä.  Vieraat sitten pitäköön takkia harteillaan, jos tuuletus häiritsee.

Tarjottavaksi löytyisi mukavasti ainakin 4:lle hengelle lasagnea, reilusti parsakaalia, erilaisia ja erivärisiä tomaatteja sekä kurkkua.  Salaattia ei valitettavasti riittäisi kaikille eikä punajuurtakaan kuin muutamalle.

Lisäksi voisin toki pyöräyttää pienen pastaruoan savustetusta lohenviipaleesta, joka tapaa olla sen verran suolaista, ettei sitä kukaan edes halua paljoa pastaansa. Tilliä riittää kaikille, Samoin kelta- ja valkosipulia, jos joku haluaisi (ja niistä voisi tekaista lisukkeen tomaattien kanssa jos huvittaisi).   Toinen vaihtoehto olisi papupata, johon löytyisi purkkipapuja, ragua, reilusti varsiselleriä ja erilaisten vihannesten loppuja.

Jälkkäriksi marjoja ja mantelimaitoa tai cantuccineja.   & omenaakin voitaisiin jakaa.

Vierailija
38/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jänskättää, että mitä hyviä syöätäviä sieltä viälä putkahtelloo.

Totta.   Ihmisillä on aivan erinomaisia tarjottavia.   Joillakin noita ihania piirakoita ja pikkuleipiä, joita itse en tee koskaan.

Vierailija
39/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen paistettua sitruuna-rahkapiirakkaa, joka on tullut tunnetuksi Maisemakahvilan piirakkana, mutta jolla reseptillä olen vuosikymmeniä itse piirakkani leiponut ja minua ennen jo äitini ja ikivanha mummuni (olen ärsyyntynyt tuosta reseptin omimisesta ja muka keksimisestä). Ja muuna tarjottavana on kahden pakastimen antimet, marjat, lihat, kalat ja valmiit leivonnaiset, juomina kahvi, eri teelaadut, kaakao, limukat, olut ja itse tehdyt mehut. Minulla on aina vierasvaraa ja muutenkin pidän kotivaran kattavana.

Vierailija
40/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arabialaista maustekakkua, herrasväenleipiä, kaurakeksejä, unelmatorttua ja yrttivoipatonkia.

Mikä tekee maustekakusta arabialaisen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä