Ajatteleeko kukaan muu että ateistit ovat hieman yksinkertaisia?
Minusta kyllä tuntuu siltä. Eivät raukkaparat ymmärrä asioita ja sen takia uhmakkaasti uhoavat uskomattomuuttaan. Sellaista ylimielistä typeryyttä.
Minun mielipide, johon minulla on myös oikeus. FYI, A:t.
Kommentit (60)
Uskovaiset selittävät jumalalla asioita, joita eivät muuten ymmärrä. Tämä selittämätön alue muuttuu koko ajan kapeammaksi, kun tiedemiehet ja -naiset saavat maailmankaikkeuttamme TUTKIMALLA selville yhä enemmän. Tiede myös kehittyy aina sen hetkistä luotetuinta tietoa vastaavaksi. Uskovaiset sen sijaan pitävät omaa uskonnollista opustaan totuutena, sanoivat tiedemiehet mitä tahansa ja yrittävät tähän opukseensa nojaten rajoittaa muiden ihmisten elämää.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:59"]
Minun mielipide, johon minulla on myös oikeus. FYI, A:t.
[/quote]
Ylimielisestä typeryydestä soimaavan olettaisi muotoilevan provonsa hieman fiksummin.
Onko kukaan - etenkään ateistisella maailmankatsomuksella varustettu - ensinnäkään väittänyt, että sinulla ei ole oikeutta mielipiteeseesi, so. jotenkin kuvitellusti viemässä sananvapauttasi?
Toisekseen jokainen viestinsä "mun mielipide, että niin!" -tyyliin päättävä vaikuttaa automaattisesti siltä, että ajattelu on loppunut siihen, ja kun muuten ei osata mielipidettä perustella eikä kyetä siten vakuuttamaan kanssakeskustelijaa faktaperustein, turvaudutaan kolmen pennin vinkaisuun: "mä oon tätä mieltä, mulla on siihen oikeus!". Mitä se edes tarkoittaa? Kai jokainen näkee, että kyse on mielipiteestäsi? Miten tämän pitäisi vaikuttaa mihinkään suuntaan?
Kolmanneksi jokaisella on toki oikeus mielipiteeseen, muttei oikeutta olla suojassa kritiikiltä ja vastapalloilta, jos toinen osapuoli sattuu olemaan toista mieltä. Useinhan "minulla on oikeus mielipiteeseeni" -ihmiset eivät kykene sen kummemmin perustelemaan kantojaan yhtään sen syvemmin, minkä jälkeen samat tyypit kaivautuvat verbaalipoteroihinsa huutelemaan tulistuneena oikeuttaan mielipiteeseensä, kun joku on suvainnut olla eri mieltä.
Minä ajattelen taas, että ateistit ovat todella vahvoja ihmisiä. Eivät tarvitse jumalaa/jumalia siihen että selviävät tässä maailmassa. Esim. hädän, surun, sairauden, ym. vaikeuksien hetkellä uskovat turvautuvat jumalaan, pyytävät tältä apua ongelmiinsa. Ateistit selviävät näistä ilman mitään apua/tukea (siis jumalalta, ystäviltä, ym. tietenkin tukea saa). Tästä tulikin mieleeni, että olisi todella mielenkiintoista saada tilastoja, onko mitään eroa ihmisen parantumisessa esim. syövästä ateistien tai uskovien välillä.
Paljon säälittävämpää on uskoa ihmisten sepittämiin satuihin
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:12"]
Kuka sanoi että uskon raamattuun? Tai ylipäätään kristinuskoon? Uskon moneen asiaan, enkeleihin, tieteeseen, henkimaailmaan ja uudelleensyntymiseen. Avartavaa! Mutta aika ankeaa jos ei voi uskoa kuin tieteeseen.
[/quote]
Tiede ei vaadi uskoa, ihan samoin kuin maailmankaikkeus on, uskoitpa siihen tai et. Tiede tutkii maailmankaikkeutta, sen lakeja ja ilmiöitä. Näistä kaikista on empiiristä (havaintoihin perustuvaa) tutkimustietoa, jota useat toisista riippumattomat tutkijat pitävät validina. Jokainen voi myös itse omassa keittiössään huomata, että suola ja sokeri liukenevat veteen, mutta tietyn pisteen jälkeen ei liukene enää. Kuka tahansa ei kuitenkaan pysty näkemään enkeleitä eikä uudelleensyntymisestä ole mitään todisteita. Olihan se lapsena kiva uskoa joulupukkiin ja hammaskeijuun, mutta aikuisena tuollainen kertoo vain henkisestä jälkeenjääneisyydestä.
"If you could reason with religious people, there would be no religious people."
Dear aloittaja: Se että sinulla on oma mielipide, ei tarkoita ettei sinun pitäisi ymmärtää (tai edes yrittää ymmärtää) muiden mielipiteitä. Osoitit juuri että olet yhtä kypsä kuin 5-vuotias.
Kaikki typerykset ajattelee kuten sinä.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:06"]
En ajattele ihmisistä mitään hänen uskonnollisen suuntautumisen perusteella. Muut asiat on älykkyyden mittari. Ja moukkamaisia idiootteja on joka uskonnon tai ateistien keskuudessa, samoin kuin mukavia, fiksuja ja tisia kunnioittavia persoonia.
Terv. kristitty uskovainen ja ihan tavallisessa ammatissa ja normaalilla älykkyysosamäärällä varustettu ihminen
[/quote]
Oikeesti? En minä voi ottaa vakavasti ihmistä joka uskoo että Jumalia on olemassa ja että ne hallitsevat elämäämme.
Monet uskovaiset ei pidä itseään kovin älykkäinä, mutta sinä menet tyhmyydessäsi niin pitkälle että luulet olevasi jopa älykkäämpi kuin ateistit. Se jos mikä, on syvää tyhmyyttä.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:19"]
Paljon säälittävämpää on uskoa ihmisten sepittämiin satuihin
[/quote]
Aikoinaan ateisteille ja pakanoille piti opettaa järkeä miekalla.
Nykyään kovatkin keinot on kielletty.
En pidä. Mun on helppo ymmärtää miksi jotkut eivät usko Jumalaan, ei tarvitse kuin katsella maailman menoa ja kaikkia nälkää näkeviä lapsia, luonnonkatastrofien uhreja, köyhiä jne. ja ajatella että miksi Jumala sallii sellaista kärsimystä. Teodikean ongelma on varmaan yksi yleisimmistä syistä miksi ihmiset eivät usko. Kyllähän jotkut kaikkein kiihkohihhuleimmat ateistit ovat aika kapeakatseisia ja ajattelevat usein hyvin mustavalkoisesti ja yksinkertaisesti mutta sama pätee myös kaikkein kiihkohihhuleimpiin kristittyihin.
t. kristitty
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:19"] Paljon säälittävämpää on uskoa ihmisten sepittämiin satuihin [/quote] Aikoinaan ateisteille ja pakanoille piti opettaa järkeä miekalla. Nykyään kovatkin keinot on kielletty.
[/quote]
Harmi. Kristityt ovat pakanoita.
En tiedä, ovatko sen yksinkertaisempia kuin muutkaan, mutta kuvittelevat olevansa erittäin älykkäitä, kun halveksivat niitä, jotka uskovat. Etteivät vaan olisi ateistienkin uskonkappaleet ainakin osittain satua? Kuinka hyvin mm. ateistisessa Pohjois-Koreassa toteutuu tasa-arvoisuus? Maan johtajat mättävät maaruunsa herkkuja kaksin käsin, kun tavallinen kansa syö juuria ja ruohoa ja näkee nälkää. Kuinka ateistit selittävät tämän?
Kaikki ismit on vähän semmosia hölmöjen juttuja..
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:05"]
En tiedä, ovatko sen yksinkertaisempia kuin muutkaan, mutta kuvittelevat olevansa erittäin älykkäitä, kun halveksivat niitä, jotka uskovat. Etteivät vaan olisi ateistienkin uskonkappaleet ainakin osittain satua? Kuinka hyvin mm. ateistisessa Pohjois-Koreassa toteutuu tasa-arvoisuus? Maan johtajat mättävät maaruunsa herkkuja kaksin käsin, kun tavallinen kansa syö juuria ja ruohoa ja näkee nälkää. Kuinka ateistit selittävät tämän?
[/quote]
Luuletko tosiaan, että Pohjois-Korean ongelmat johtuu nimenomaan ateismista? Kommunistinen diktatuuri ei toimi, rippumatta siitä uskotaanko jumaliin vai ei.
Minun tuntemani ateistit ovat keskimääräistä älykkäämpää väkeä, joskaan he eivät tee numeroa itsestään ja uskonnottomuudestaan. Älykkäitä uskoviakin toki tunnen. Mieluummin itse pohjaan ajatteluni tutkittuun tietoon kuin uskomuksiin ja en hirveästi osaa arvostaa ns.uskomustieteitä, enkeleihin tms hurahtamista. Mutta jokainen saa toki uskoa kuten haluaa. Ymmärrän, että ihmiset voivat täyttää jotain elämänaluettaan jollain uskomusten kaltaisella asialla jos esim. perusturvallisuuden kokemisessa on puutetta. Minulle riittää rakas perhe, ystävät, läheiset, työ, kulttuuri "henkisten tarpeiden ja kokemusten tuojana", tiede jne.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:05"]
[/quote]
Pakko vetää Hitlerkortti esiin, hänhän oli kristitty, joten natisitouhu oli kai sitten ok?
Se on jännä kuinka uskovaiset aina nilittää siitä kun jotku ei usko. Lapset uskoo joulupukkiin mutta kasvavat ulos siitä. Joillakin se jää tuo jankka, jankka vaihe päälle ja se ilmenee esim. sokeana uskona johonkin olentoon.
Kuka sanoi että uskon raamattuun? Tai ylipäätään kristinuskoon? Uskon moneen asiaan, enkeleihin, tieteeseen, henkimaailmaan ja uudelleensyntymiseen. Avartavaa! Mutta aika ankeaa jos ei voi uskoa kuin tieteeseen.