Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihto-opiskelu parisuhteessa

Vierailija
29.12.2014 |

Moi! Poikaystäväni haluaisi lähteä syksyllä vaihtoon, olemme olleet yhdessä vuoden. Minua hirvittää ajatus, että emme näe. Minä haluaisin lähteä myös vaihtoon/ulkomaille reissuamaan mutta en pysty ensi syksynä valitettavasti lähtemään. Poikaystävä taas ei suostu joustamaan, vaan haluaa lähteä nyt syksyllä.

Pahimmassa tapauksessa emme siis näe koko vaihdon aikana n. 5 kuukauteen. Hyvässä tapuksessa näkisimme kuukauden jossain kohtaa syksyllä, kun voisin matkustaa hänen luokseen jos saisin asiat Suomessa hoidettua.

Suhteemme on kariutua vaihdon takia, sillä molemmat kokee mahdollisen 5kk eron todella pitkäksi ja haastavaksi. Lisäksi pelkään että mieheni ihastuisi/pettäisi sillä se on niin yleistä, vaikka en hänestä ikinä sitä uskoisi. Samalla minua loukkaa se, että mies ei ole valmis odottamaan vuotta että minäkin pääsisin mukaan, vaan hän haluaa mennä nyt syksyllä ystäviensä kanssa.

Yhteydenpito mietityttää myös, kuinka usein ja miten? Skypetellä haluaisin varmasti joka ilta, mutta mies tietenki olisi vaihtarijutuissa harva se ilta. Samoin Whatsappin käyttö olisi varmasti vaikeaa kun hänellä ei olisi nettiä koko ajan. Myös se, miten hän muuttuisi ihmisenä uusien kokemusten vuoksi; arkeen palaaminen ja naisen luokse palaaminen vaihdon jälkeen ei välttämättä enää kiinnostaisi. Nii ja entä se seksi? 5kk selibaatissa?

Kertokaa omia kokemuksia ja niin. Mies vielä pohtii tuota vaihtoa, mutta näen sen että hän haluisi lähteä. Jos hän peruu sen vuokseni, onko hän ikuisesti katkera? Onko joku perunut vaihdon toisen vuoksi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhteenne kaatuu siihen, että olette 5 kk erillään, niin ei sillä suhteella ole muutenkaan tulevaisuutta. Mitä on 5 kk loppuelämän kestävässä suhteessa?

Vierailija
2/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi mennä mukaa? Ilmota kouluun et oot poissaoleva sen lukukauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini tyttöystävä lähti vuodeksi Jenkkeihin kun olivat seurustelleet noin vuoden verran. Itse olin skeptinen että miten heidän suhteensa kestää, mutta aika vähän kaveri koskaan valitti asiasta ja ilmeisen hyvin kestivät, nyt neljä vuotta myöhemmin ovat edelleen yhdessä. Eivät edes keskustelleet mistään erosta tai "katsellaan kun tulet takaisin" -ajatuksesta.

Vierailija
4/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olette aika nuoria kun suhde kaatuu 5 kk näkemättömyyteen. Tai sitten tämä on taas näitä provoja.

Vaihtoa, kuten mitään muutakaan koulutukseen liittyvää, ei kannata jättää väliin jonkun teinisuhteen takia. 

Vierailija
5/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan 22 ja 24

Ap

Vierailija
6/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa kaikki vaihdossa olleet että miten suhteen kävi ja miten piditte sitä yllä? Miten se toimii jos toinen on Suomessa samoissa ympyröissä ja toinen bilettää toisella puolella maapalloa??

Ap

Vierailija
7/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hankalaa tuossa olisi? Tiedät tasan tarkkaan päivämäärän jolloin toinen on tulossa takaisin, eikö ole lohdullista tietää että toinen tulee takaisin?

Vierailija
8/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama edessä, minä itse menen kesällä 5 kk vaihtoon ja mies jää Suomeen töihin. Olemme vaihdon alkaessa olleet melkein kolme vuotta yhdessä, mikä ehkä helpottaa. Luultavasti tullaan laittelemaan whatsappissa viestiä päivittäin kun siltä tuntuu, ja varmaan skypetellään ainakin parin päivän välein iltaisin. Mies tulee kesälomallaan käymään viikoksi tai pariksi ja ehkä minäkin käväisen Suomessa, jos niikseen tulee. Kyllä 5kk menee suhteellisen nopeasti ohi. Kummallakin pitää vain olla jotain tekemistä ja muutakin seuraa, ja keskinäinen rakkaus ja luottamus. Ilman niitä suhde kariutuisi ilman vaihtoakin.

Vierailija
9/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän välttämättä tule takaisin enää minun luokseni. Suhde etääntyy kun ei näe, hän ihastuu toiseen tyttöön kun vaihtariporukan kanssa kulkee siellä, hän pettää, minä loukkaannun kun hän bilettää 5kk putkeen ja vieraannun hänestä jne.

Ap

Vierailija
10/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolme kk ulkomailla töissä, nähtiin miehen kans kolme krt ja lopputuloksena selvisi, et mies hommasi uuden lämmittäjän sillä välin. Ja yhdessä oltiin oltu jo 16 vuotta.

Vierailija
11/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peruu, ontodella ikuiseti katkera. Suhde, jossa itselle tärkeitä adioita täytyy perua, koška toista ei huvita, harvoin on sen arvoinen.

Vierailija
12/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:08"]

Ei hän välttämättä tule takaisin enää minun luokseni. Suhde etääntyy kun ei näe, hän ihastuu toiseen tyttöön kun vaihtariporukan kanssa kulkee siellä, hän pettää, minä loukkaannun kun hän bilettää 5kk putkeen ja vieraannun hänestä jne. Ap

[/quote]

Olet päättänyt että suhde väljähtyy, olet päättänyt että hän pettää ja ihastuu johonkuhun toiseen ja olet päättänyt että hän bilettää koko ajan. Kannattaa erota jo nyt kerran tiedät miten homma tulee menemään.

Vierailija
13/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:08"]Olin kolme kk ulkomailla töissä, nähtiin miehen kans kolme krt ja lopputuloksena selvisi, et mies hommasi uuden lämmittäjän sillä välin. Ja yhdessä oltiin oltu jo 16 vuotta.
[/quote]

Ei hitto mikä kusipää.

Vierailija
14/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin aloituksesta, että mies on lähdössä opiskeluvaihtoon, mutta ap:n tarkentaessa kyse olikin bilettämisestä. Kommentointi siis turhaa.

Vierailija
15/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jop, mies ei välttämätt tule sunuoksi enää takaisin. Haluatko suhteen, jossa mies pysyy sinun kanssasi vain jos ei näe mitään muuta?

itse olin vaihossa opiskluaikana vuoden. Myöhemmin olen ollut työkomennuksilla muutaman kuukauden keikoillalla. Meillä ne eivät ole olleet suhtele mikään ongelma. Ei ne mitänjatkuvaa biletysä ole ollee, opskeluaikana mä tein vaidossa sivugradun. Tymatkoiolla on kyllä tiivimpi ohjelma. Skypettämän pääsee silti kyllä muuaman kerran iikoss - ihan jokapäiväisestä ie varsinaisesti taida olla iloakaan. Jos ulkomailla on kauemmin sieltä kannattaa odt oma nettiliittmymä, jotta netti on käytössä sina kun haluaa. Oppilaitosten asuntoloisa ja asuntohoteleissa on yleesä myös netti, samoin iett oppilaiosessa. Seksi - no jokut harastaa puheliseksiä ja jotkut skypeseksä ja jotkut kirjeseksiä, jotkut vetää käteen jotkut ei kysle, miten kumpikin asiansa järjestää.

Vierailija
16/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluvaihto ei ainakaan Aasian maissa
Ole mitään muuta kun biletystä

Vierailija
17/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelette kirjeitä, niinkuin mekin tehtiin 80-luvulla. Varaa soittaa oli ehkä kerran kuussa.

Nykyisin on vain niin vaikeaa, kun tekniikka antaa mahdollisuuden olla yhteydessä päivittäin. Kyllä siinä suhde kärsii ymmärrettävästi.

Vierailija
18/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä lähteä varattuna vaihtoon? Menee hukkaan melkein koko reissu.

Vierailija
19/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:05"]

Kertokaa kaikki vaihdossa olleet että miten suhteen kävi ja miten piditte sitä yllä? Miten se toimii jos toinen on Suomessa samoissa ympyröissä ja toinen bilettää toisella puolella maapalloa?? Ap

[/quote]

Paskamaista koska erota ei voi kun haluaa tehdä sen kasvotusten. Myöskään kotona oleva ei pääse elämässään eteenpäin ennenkuin vaihtari on tullut takaisin

Vierailija
20/25 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen mennä vaihtoon ja lähde toki itsekin jos vain on joskus mahdollista. Kaduttamaan jää jos ei pääse vaihtoa kokemaan. Suhde kestää sen jos on kestääkseen. Minulla ja miehelläni kesti. Yhteyksissä oltiin puhelimitse sekä skypen ja facebookin avulla. Koko ajan ei tietenkään pidä roikkua kiinni yhteydenpitovälineissä, mutta esim. muutamana iltana viikossa vaikka tuntikin on jo riittävästi. Ei siihen maailma kaadu todellakaan. Postikorttejakin oli mukava laitella. Pettämistä on turha murehtia, koska suhteenhan kuuluu perustua luottamukselle. Jos sitä ei ole nyt niin ei sitä varmaan tule olemaankaan. Oikeat kestävät suhteet kyllä kantavat kaiken yli. Tsemppiä teille. :)