Vaihto-opiskelu parisuhteessa
Moi! Poikaystäväni haluaisi lähteä syksyllä vaihtoon, olemme olleet yhdessä vuoden. Minua hirvittää ajatus, että emme näe. Minä haluaisin lähteä myös vaihtoon/ulkomaille reissuamaan mutta en pysty ensi syksynä valitettavasti lähtemään. Poikaystävä taas ei suostu joustamaan, vaan haluaa lähteä nyt syksyllä.
Pahimmassa tapauksessa emme siis näe koko vaihdon aikana n. 5 kuukauteen. Hyvässä tapuksessa näkisimme kuukauden jossain kohtaa syksyllä, kun voisin matkustaa hänen luokseen jos saisin asiat Suomessa hoidettua.
Suhteemme on kariutua vaihdon takia, sillä molemmat kokee mahdollisen 5kk eron todella pitkäksi ja haastavaksi. Lisäksi pelkään että mieheni ihastuisi/pettäisi sillä se on niin yleistä, vaikka en hänestä ikinä sitä uskoisi. Samalla minua loukkaa se, että mies ei ole valmis odottamaan vuotta että minäkin pääsisin mukaan, vaan hän haluaa mennä nyt syksyllä ystäviensä kanssa.
Yhteydenpito mietityttää myös, kuinka usein ja miten? Skypetellä haluaisin varmasti joka ilta, mutta mies tietenki olisi vaihtarijutuissa harva se ilta. Samoin Whatsappin käyttö olisi varmasti vaikeaa kun hänellä ei olisi nettiä koko ajan. Myös se, miten hän muuttuisi ihmisenä uusien kokemusten vuoksi; arkeen palaaminen ja naisen luokse palaaminen vaihdon jälkeen ei välttämättä enää kiinnostaisi. Nii ja entä se seksi? 5kk selibaatissa?
Kertokaa omia kokemuksia ja niin. Mies vielä pohtii tuota vaihtoa, mutta näen sen että hän haluisi lähteä. Jos hän peruu sen vuokseni, onko hän ikuisesti katkera? Onko joku perunut vaihdon toisen vuoksi?
Kommentit (25)
Miksi pariskunnat lähtee yksin vaihtoon? Toki ymmärrän jos toinen on jo töissä tai jotain, mutta jos molemmat opiskelee ja molemmat haluaa vaihtoon, miksei lähdetä yhdessä? Tuo että haluaa mielummin lähteä kavereiden kanssa kuulostaa vähän oudolta. Juuri siltä, että ap pelkää ihan aiheesta mitä sinne lähdetään tekemään
En aio kieltää, toivon vain että hän lähtisi minun kanssani myöhemmin.
Ap
Itse en lähtenyt parisuhteen vuoksi vaihtoon opiskeluaikana ja nyt 10 vuotta myöhemmin se kaduttaa minua.
Itse olen ollut vain 3kk vaihdossa ollessani sillon vielä suhteessa ex-poikaystäväni kanssa... En pettänyt poikaystävääni, mutta tilaisuuksia ja innokkaita ottajia olis ollut kyllä vaikka kuinka. Nyt toisaalta harmittaa, etten ottanut tulista rakastajaa, vaikka en olekaan pettäjätyyppiä. Mutta kyllä, todella paljon houkutuksia jatkuvasti. Ja bileitä. Onhan se tietty myös paikasta kiinni ja siitä, millaisia ihmisiä siellä sattuu olemaan. Suosittelen eroamaan, kun nyt jo olet noin epävarma. Älä ainakaan pilaa poikaystäväsi ainutlaatuista tilaisuutta ruikutuksella.