Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on huono näkö ja silmälasit, miten liikunta ja urheilu sujuu?

Vierailija
24.10.2021 |

Pystyykö useimpia liikunta- ja toiminta ym. kontaktilajeja harrastamaan lasien kanssa vai kannattaako ne ottaa pois tai laittaa piilarit sitä varten tms? Vahvuutta on jonkin verran, ei nyt kauheasti mutta ei ihan miedotkaan linssit, -4 ja -6 haarukassa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä useimmat urheilumuodot käyvät myös silmälasipäisille, ainakin lenkillä ja salilla käyn aina lasien kanssa enkä edes mieti että riisuisin ne sitä varten. Jotkut kamppailulajit, uinti tai pallopelit missä riski rikkoontua tms. taas eri asia. 

Vierailija
2/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilolinsseistä tykkään urheillessa monestakin syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan lajista haittaako huono näkö kuinka paljon. Uimahallissa tai kylpylässä kun harvoin käyn niin olen ilman laseja (näkö -5) mutta koen näkeväni ihan tarpeeksi hyvin, tai siis en tarvitse tarkkaa näköä siellä. 

Vierailija
4/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasithan suojaavat hyvin silmiä monessakin eri aktiviteetissa. 

Vierailija
5/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on likinäkö samassa haarukassa, kuin ap:lla. Kuntonyrkkeilyssä, jujutsussa ja koskimelonnassa mulla on ollut lasit, tarvittaessa kiinnitettynä. Joskus jos on paljon päähän kohdistuvia iskuja tai lasit huurtuu häiritsevästi, niin oon käyttänyt piilareita. Kokeilemalla selviää

Vierailija
6/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan lajista haittaako huono näkö kuinka paljon. Uimahallissa tai kylpylässä kun harvoin käyn niin olen ilman laseja (näkö -5) mutta koen näkeväni ihan tarpeeksi hyvin, tai siis en tarvitse tarkkaa näköä siellä. 

Uimalaseja saa vahvuuksilla.

Vierailija
7/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään laittaa piilolinssit kaikkeen urheiluun ja liikuntaan. Paitsi en uintiin.

Vierailija
8/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laserleikkauksen jälkeen piilareista huolivapaata aikaa jo 14 vuotta.

Vierailija
9/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikalailla samat vahvuudet kuin sulla.

Uinnissa uimalasit vahvuuksilla etenkin kun uin järvessä matkaa.

Oudossa uimahallissa käyn ensin rillien kanssa tsekkaamassa paikat, jotta tiedän missä on mitäkin ja katson ”maamerkit” että osaan palata naisten pukuhuoneeseen. Sitten vien rillit pois.

Melonta, suppailu: kiinnitän rillit sellaisella kelluvalla nauhalla, jotta löydän ne jos satun aallokossa molskahtamaan.

Lenkillä, salilla ja jumpissa aina silmälaseilla.

Pallopelit piilolasit päässä ( oon joskus saanut pallon päin naamaa ja rilleistä jäi mukavat mustelmat naamaan. Mieluummin piilarit ja suojalasit.

Luistelu, hiihto: rillit huuruuntuu. Mulla piilaritkin onvähän hankalat kun silmät vuotaa paljon jos on vähänkin viimaa.

Vaellukselle otan aina varalasit mukaan, muutoin oon pulassa jos rillit rikkoutuu.

Vierailija
10/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily ja kuntonyrkkeily sujuu hyvin lasit päässä. Kontaktilajeissa täytyy käyttää piilareita tai olla kokonaan ilman. Omalla kohdallani näön tarkkuus on lähikamppailussa riittävä ilmankin laseja.

Vierailija
11/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nähnyt nyrkkeilevää rillipäätä?

Vierailija
12/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastan vain lenkkeilyä ja vesijuoksua. Molemmissa oon rillit päässä. Mulla miinusta noin 7 silmälaseissani.