Mitkä kotiintuloajat 17-vuotiaalle uudeksi vuodeksi?
Viime uutena vuotena joutui putkaan juopottelun takia. Lupasi ettei toistu, mutta tiedän että jos ulos tänä uutena vuotena hänet päästän niin varmasti jonkin verran alkoholia juo. N. 6kk niin on täysi-ikäinen, joten en viitsi ulos menoa kokonaan kieltääkään. Jos annan olla yhteen yöllä, olenko liian lepsu?
Tyttö on fiksu, hyvässä koulussa ja hyvää vauhtia parantumassa syömishäiriöstään (kavereiden kanssa taas lähentymään päin). Itse en kohtuullisesta juomisesta tuon ikäiselle jaksa kamalasti raivota ja huutaa, mutta mietin vain miten sossut reagoi jos taas jää kiinni..
Kommentit (9)
minä lopetin kotiintuloaikojen vahtimisen siinä vaiheessa kun tyttö alkoi lähestyä 18 vuotta. Siksi, että pystyin jo luottamaan häneen, siksi, että tyttö oli melkein täysi-ikäinen, eikä se muutos tapahdu yhdessä yössä, sitä pitää vaan pikkuhiljaa alkaa luottamaan ja antaa enemmän vastuuta kun aiemmin.
Kun tyttö oli teini, olin tosi tiukka, ja hölmilyjä meilläkin tapahtui, ei tosin putkaan ole joutuntu koskaan, mutta mm. päihdeklinkalla hänen kanssaan käytiin (vaikka sanoisin, että monilla oli pahempia päihdeongelmia, minä vaan halusin puuttua asiaan kunnolla ja kun siihen kerran sai ulkopuolista apua, niin otin sen vastaan). Mutta nuo ikävät ajat meni ohi, ja tyttö otti opikseen, juo aika maltillisesti nykään, ja usein on jopa ihan selvin päin kapakassa käytyäänkin (no kyllä se joskus taitaa vähän enemmänkin ottaa, mutta se on kuitenkin harvinaista).
Eiköhän se siellä omassa talossaan aseta itse itselleen (ja avomiehelleen9 kotiintuloajat. On kasvatettu siten, ettei tarvitse enää muutamaa kuukautta 18-vuotiaana paapoa kuin pikkulasta...
Mä kyllä keskustelisin siitä, missä ja kenen kanssa aikoo iltansa viettää. Keskutelisin myös alkoholin käytöstä ja ainakin siitä, että omat rajansa pitää tuntea ja mitä riskejä liittyy siihen, että juo itsensä putkakuntoon. Yhdeltä kuulostaa ihan passelilta kotiintuloajalta tuon ikäiselle, kyllähän raketit täytyy voida katsoa.
Puolelta öin kotiin ainakin meillä päin.