Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ystäväni narsisti?

Vierailija
29.12.2014 |

Oltiin jossain vaiheessa tosi hyvät ystävät, matkusteltiin ja kyläiltiin ja touhuttiin.

Sitten HÄN väsyi joten aloin tavata enemmän muita ystäviä. Sitten kun hän tajusi sen, niin alkoi syyttelyt. En olisi saanut muita tavata, hän katsoi aikaa, jos olin toisen kanssa 2h ja hänen 1h45min, tuli valituksia, väitti että olen muiden seurassa useammin ja kauemmin ym ym hullua mikä ei edes pitänyt paikkaansa.

Edelleen näimme kyllä mutta omista perhesyistä johtuen vähemmän, ja tuosta väsymisestä johtuen en raapottanut häntä perässäni enää kun innokkaitakin lähtijöitä oli. Sitten minusta on tullut hylkääjä ja kaikkea muuta...välillä olen maailman ihanin ihminen, parasta mitä hänelle tapahtunut, välillä kauhea hyväksikäyttäjä ja hylkääjä.

Loppusinetti tuli kun hän muutamia kertoja omasta muista johtuvista kiukustumisistaan johtuen purki minuun kaiken niin, että puhui minulle toistuvia kertoja erittäin nöyryyttävästi ja raivoten muiden kuullen. Sanoin ensimmäisen kerran jälkeen että tuo ei toistu, mutta toistui monta kertaa.

Kerran pyysi anteeksi, mutta ei kuunnellut. Vieläkään syy ei ole hänessä vain muissa. Enää en ko. ihmistä jaksa tavata, ja syyn tietää mutta vähättelee edelleen koko ajan. Sairastuin hänen käytöksensä takia lievään masennukseen, jolloin päätin että en jaksa tavata häntä enää. Nyt kärsin syyllisyydestä ja syyllistämisestä, koska saan joka päivä viestejä kuinka hyvä hän mulle on ja kuinka ihana olen.

Onkohan hän narsisti? mielestäni normaalia ystävyyttä tuo ei enää ole....

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/6 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä narsistilta vaikuta, mutta tulee mieleeen toinen saman ryhmän persoonallisuushäiriö joka on nimeltään epävakaa persoonallisuushäiriö eli ns. rajatilahäiriö. Googlaa ja katso onko muita oireita. Hylätyksi tulemisen pelko ja raivokohtaukset kuuluvat tuohon häiriöön. Tosin voi olla, että ystäväsi on vain hankala ja erikoinen ihminen, ei persoonallisuushäiriöillä tai ainakaan narsismilla voi selittää kaikkia ihmisten ikäviä luonteita ja käytöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuon perusteella ei voi tehdä mitään päätelmää siitä, onko kyseessä narsisti vai ei. Ikävältä ihmiseltä kuulostaa, ja varmasti jotain ongelmia on jos noin käyttäytyy, mutta narsismiin kuuluu kyllä paljon ihan erilaisiakin piirteitä kuin tuo. Joko et kerro kaikkea, jos olet oikeasti päätynyt miettimään, onko kyseessä narsisti, tai sitten sinulla on melko pintapuolinen käsitys siitä, mitä se narsismi on.

Kaikki ikävästi käyttäytyvät eivät nimittäin ole sellaisia, ja jokaisessa ihmisisessä voi olla piirteitä, jotka tyypillisesti kuuluu narsismiin, mutta se ei silti tee ihmisestä vielä narsistia. Eli ihminen, joka jossain tilanteessa käyttäytyy  narsistisesti, ei välttämättä ole narsisti (eli hänellä on esim. mahdollisuus joskus tajuata itsekin käytöksensä seuraukset ja se, miten ne vaikuttaa toiseen ihmiseen, ja sen perusteella vaikka muuttaa käytöstää ko. tilanteessa)

Vierailija
4/6 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voinut olla useamman kaverin kanssa yhtä aikaa?

Vierailija
5/6 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tai ei, ehkei tosiaan aivan narsistisia piirteitä, mietin vaan tuota että ensin on valmis haukkumaan ja nöyryyttämään, ja hetken päästä ostelis lahjoja ja kaikkea ja olen taas niin ihana...

Ja sitten kun joka asiassa ei omassa käytöksessä ole mitään vikaa vaan aina se syy jossain muualla miksi käyttäytyy kuten käyttäytyy...

Ja tuo miksi en voinut olla useamman kaverin kanssa yhtä aikaa, niin miksi ihmeessä olisi pitänyt kun on kiva tavata joskus ihan henkilökohtaisesti ystäviään :) se ei mielestäni ole tässä pointti. Minulla on kaveriporukka mutta myös niitä joiden kanssa tavataan kahden.

Vierailija
6/6 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ed ap:lta...

Siis en ihan ymmärrä tuota pointtia että pitäis olla kaikkien kavereiden kanssa keskenään :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan