Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lounassetelillä ostaa maitoa?

Vierailija
29.12.2014 |

Ei ole kokemusta lounassetelien käytöstä, siksi kysyn.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:38"]

Lounassetelillä tai -kortilla voi ostaa vain selkeästi  työlounaaksi ajateltavia tuotteita. 

Harvempi kai ostaisi töihin raakaa jauhelihaa ja aloittaisi ruoanteon alusta?

Eli vastaus on: Saat maidon ruoka-annoksen kanssa.  Ruoka voi olla salaattia, valmiita ruokia, leipiä jne.

[/quote]

Entä jos kaupassa ei ole valmiita ruoka-annoksia? Ilmeisesti mikroaterioita ei katsota valmiiksi ruoka-annoksiksi.

Vierailija
62/74 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:05"]

Lasketaanko maito lounaaksi? Ei.

[/quote]

Ajattelitko, että myyjä päättää, mikä on kelvollinen lounas ja mikä ei. Jos sattuu kassalla istumaan karppi, niin turha ostaa leipää, setelillä voi ostaa vain rasvaa ja proteiinia. Jos sattuu vähän ylipainoinen myyjä, niin saattaa mennä suklaapatukka lounaasta.

[/quote]

Minä en ole ainakaan saanut ostettua maitoa, leipä- tai hedelmäpussia lounassetelillä. Ei ole katsottu lounaaksi. Eli kokemukseni mukaan myyjät valitettavasti päättävät, mikä on kelvollinen lounas ja mikä ei...

[/quote]

Onko todella noin, että lounassetelillä ei voi ostaa maitoa, liepää tai hedelmiä? Noita minä söisin lounaaksi.

[/quote]

just. Onko sulla lounassetelit tuollaisia eväitä varten? Eipä kannattaisi.

[/quote]

Miksi ei kannata? Eikö ihminen saa syödä lounaaksi mitä haluaa?

[/quote]

Toki saa syödä.  Sorry, kirjoitin liian ärhäkästi ;)

Tarkoitin, että halvemmaksi tulisi ilman lounareita.

[/quote]

Miten niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:44"]

Lounassetelillä tai -kortilla voi ostaa vain selkeästi  työlounaaksi ajateltavia tuotteita. 

Eli vastaus on: Saat maidon ruoka-annoksen kanssa.  Ruoka voi olla salaattia, valmiita ruokia, leipiä jne.

[/quote]

Selkeästi työlounaaksi ajateltavia tuotteita? Onpa epämääräistä. Saan siis ostaa salaatin, mutta en salaattitarpeita? Leivän, mutta en leipätarpeita?

[/quote]

Ei ole epämääräistä. Valmiit salaatit ja valmiit leivät tai sämpylät, sämpylät nyt muutenkin, mutta ei nyt sentään ruislimppu.

Vierailija
64/74 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette sitten käytä niitä semmoisessa paikassa missä ne käy, miksi kitisette että ette voi ostaa salaattitarpeita kun voitte mennä syömään valmiin salaatin johonkin sillä setelillä? en ymmärrä en..

Vierailija
65/74 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:52"]

[/quote]

Selkeästi työlounaaksi ajateltavia tuotteita? Onpa epämääräistä. Saan siis ostaa salaatin, mutta en salaattitarpeita? Leivän, mutta en leipätarpeita?

[/quote]

Ei ole epämääräistä. Valmiit salaatit ja valmiit leivät tai sämpylät, sämpylät nyt muutenkin, mutta ei nyt sentään ruislimppu.

[/quote]

Minä en ainakaan halua mitään epämääräisiä majoneesimössöleipiä tai vettyneitä salaatteja. Miksi ihmeessä en voisi ostaa lounaaksi salaattitarpeita? Söisinhän sen salaatin kuitenkin lounaaksi.

Vierailija
66/74 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muinoin vuosia sitten lounarit kävi kyllä ihan rahasta ruokakaupassa. Röökiä ja kaljaaniillä ei saanut, mutta muuten ei kyllä kukaan kysellyt vaikka olisit kissanruokaa ja vissyä ostanu.

Vierailija
67/74 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette sitten käytä niitä semmoisessa paikassa missä ne käy, miksi kitisette että ette voi ostaa salaattitarpeita kun voitte mennä syömään valmiin salaatin johonkin sillä setelillä? en ymmärrä en..

[/quote]

Minulla ainakin on huomattavasti pidempi matka johonkin ruokapaikkaan kuin kauppaan. Ei yksinkertaisesti lounastunti riitä moiseen. Nyt välipäivinä monet ruokapaikat ovat myös kiinni.

Vierailija
68/74 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin juuri vastaavaa asiaa tänään. Olen opiskelija, tilillä on 3 euroa. Lisäksi minulla on 5 lounaria. Voimassa 31.12. saakka. Mitä niillä voi ja uskaltaa ostaa? Tyhmää, jos menisivät täysin hukkaan.

Vierailija
69/74 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä en ainakaan halua mitään epämääräisiä majoneesimössöleipiä tai vettyneitä salaatteja. Miksi ihmeessä en voisi ostaa lounaaksi salaattitarpeita? Söisinhän sen salaatin kuitenkin lounaaksi.

[/quote]

Mene hyvä ihminen lounaspaikkaan syömään, jos sinulla on lounasetu. Vai tarjoaako lähiseutusi lounaspaikatkin vain vettyneitä salaatteja ja mössöleipää?

Vierailija
70/74 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:54"]Joskus muinoin vuosia sitten lounarit kävi kyllä ihan rahasta ruokakaupassa. Röökiä ja kaljaaniillä ei saanut, mutta muuten ei kyllä kukaan kysellyt vaikka olisit kissanruokaa ja vissyä ostanu.
[/quote]
Tämä voi olla juurikin se syy miksi yritys on rajannut tarkkaan, että sen tarvitsee olla nimenomaan lounasruoka.
Helpommalla pääsisi oikeasti jokainen joka haluaa salaattia, että kävisi sen hakemassa vaikka jostain läheisestä kahvilasta. Lounarit käy kyllä melkein joka paikassa missä on lounas. Ja en kitisisi nyt mistään epämääräisyyksistä. Menee sellaiseen paikkaan josta saa itse määritellä ruokansa.
Minusta on turhaa kitistä täällä, että jos ei sa lounareilla salaattitarpeita. Oman elämänsä vaan vaikeaksi tekemistä ja turhaa energian hukkaamista. Ota mielummin yhteyttä yritykseen jota kautta saat lounarit niin voivat selventää tarvittaessa sinulle ja kaupalle mitä sillä saa ja ei saa. Voivat ehkä jopa parantaa palveluaan niin, että jatkossa saisi sen omenapussi

Vierailija
71/74 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:58"]

Ajattelin juuri vastaavaa asiaa tänään. Olen opiskelija, tilillä on 3 euroa. Lisäksi minulla on 5 lounaria. Voimassa 31.12. saakka. Mitä niillä voi ja uskaltaa ostaa? Tyhmää, jos menisivät täysin hukkaan.

[/quote]

Osta ruoka-annokset ja syö. 

Vierailija
72/74 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mene hyvä ihminen lounaspaikkaan syömään, jos sinulla on lounasetu. Vai tarjoaako lähiseutusi lounaspaikatkin vain vettyneitä salaatteja ja mössöleipää?

[/quote]

Kauppa on lähempänä. En ehdi käydä lounaspaikassa, vaikka haluaisin.

Vierailija
73/74 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:58"]

[/quote]

Osta ruoka-annokset ja syö. 

[/quote]

Millaisia? Ja saiko niillä oikeasti sitä maitoa tai muuta juotavaa? Voiko niitä käyttää muuten kuin normilounasaikana?

Vierailija
74/74 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 16:14"]

Ei se terveellisyydestä ole kiinni. Tarkoituksena on tukea yhden henkilön, eli työntekijän ruokailua. Sillä perusteella ravintola-annokset käy tietysti, nehän on tarkoitettu yhdelle ihmiselle. Samoin valmisateriat kaupassa. Sen sijaan omenapussi tai einesmaksalaatikkoa ei voi perustella vain työntekijän ruuaksi, joten ne ei kelpaa.

[/quote]

Omtuista logiikkaa. Jos minä syön maksalaatikosta useamman kerran, se ei tarkoita, etteikö se olisi tarkoitettu ainoastaan minun lounasruoakseni. Sitä paitsi monet ravintola-annoksetkin ovat niin isoja, että niistä voi syödä useamman kuin yhden kerran.

[/quote]

Juuri näin. Eihän tässä systeemissä ole mitään järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi