Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vain pääse exästä yli - erosta yli 2 vuotta

Vierailija
29.12.2014 |

Mieheni jätti minut 18.12.2012 enkä ole vieläkään yli hänestä. En osaa edes kuvailla kuinka rikki olen ja kuinka paha minulla on edelleen olla. Erosta yli 2 vuotta ja edelleen itken häneen peräänsä. 

Rakastan häntä niin paljon, että sattuu. Hän oli ensirakkauteni. Perhe ja ystävät pitivät meitä parina jotka eivät koskaan eroa. Kaikki sanoivat aina, että meidät on kuin luotu toisillemme. Uskon myös ite, että hän minulle "se oikea". 

Olen tapaillut ihmisä mutta ei siitä tule mitään. En kaipaa sääliä siitä kuinka elän vieläkin menneessä. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Itken tälläkin hetkellä.

He's the one.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun erosta jo 8 vuotta ja samat tunteet ku sulla :'(

Vierailija
2/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia hän jätti sinut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia? Oletteko tekemisissä jotenkin edelleen? Yleensä, kun on poissa silmistä, niin on poissa mielestäkin... 

Vierailija
4/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko hänellä iso kalu vai miksi ihmeessä noin takertuva oot

Vierailija
5/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 07:12"]Minkä takia hän jätti sinut?
[/quote]

Mietin samaa?
Miten kauan olitte yhdessä? Minkä ikänen olet nyt?

Vierailija
6/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä itse ikinä jäisi roikkumaan henkisesti ihmiseen, joka on minut jättänyt. Kunnioittakaa enemmän itseänne.

Vierailija
7/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on taustalla nyt jotain suurempaa vialla, esim. terapia voisi olla sinulle hyödyllinen keino jatkaa elämääsi ja kunnioittaa itseäsi tarpeeksi sen sijaan, että roikut menneessä epäterveellisellä tavalla.

Vierailija
8/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ton neuvottomuuden. Kyllä järki sanoo, että suhde on mennyttä. Mutta kun tunteet on voimakkaat, niin ei ne lopu järjellä käskemällä. Tavispoikkiksesta pääsee kyllä yli vain unohtamalla sen. Mutta tuollainen elämän rakkaus on syvemmällä.

Vierailija
9/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista hyvä ystävä - ei ole vain "yksi oikea", en yksinkertaisesti usko siihen. Uskon että tilanteet tekee sinulle oikeita, kun opit tuntemaan ihmisen ja löydät hänet kunnolla, voi olla 4-5-6 ns oikeita just sinulle. Niin kauan kun roikut hänessä kiinni et pääse näkemään muita. Olisiko hyvä idea mennä juttelemaan jonkun kanssa asiasta että voit elää taas?

Vierailija
10/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samantapainen tilanne nuorena.Kävin terapiassa ja tajusin että en päässyt yli siitä että minut oli jätetty,hylätty.Ei niinkään siitä että hän olisi ollut minulle se ainoa oikea.

Vierailija
11/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut jätettiin 20 vuoden jälkeen. Kaksi vuotta oli minimiaika, jotta siitä voisi toipua. Toipuminen oli vuoristorataa, ajan myötä pohjat tulivat harvemmin ja kestivät vähemmän aikaa. Mutta ei se vuoristorata vielä kahdessa vuodessa ohi ollut. 

Jos suru pitkittyy, niin minun mielestäni kyse on kahdesta asiasta: ensinnäkin suhde ei ole ollut rakkaussuhde, vaan riippuvuussuhde. Eli addiktio on ja pysyy edelleen. Toinen ongelma voi olla se, ettei miehelle ole antanut anteeksi. Piilevä viha kun voi kätkeytyä surun muotoon.

Vierailija
12/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa

11 on oikeassa. Sanotaan, että kaikki tämän hetkinen tuska kertoo 80 prosenttisesti sinun menneisyydestäsi. Vain 20 prosenttia pahasta olosta johtuu ko. Mihestä. 

Vierailija
13/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 08:45"]Muista hyvä ystävä - ei ole vain "yksi oikea", en yksinkertaisesti usko siihen. Uskon että tilanteet tekee sinulle oikeita, kun opit tuntemaan ihmisen ja löydät hänet kunnolla, voi olla 4-5-6 ns oikeita just sinulle. Niin kauan kun roikut hänessä kiinni et pääse näkemään muita. Olisiko hyvä idea mennä juttelemaan jonkun kanssa asiasta että voit elää taas?
[/quote]

Kyllä monelle on vain yksi oikea. Ei sun tarvi uskoa siihen.

Vierailija
14/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 08:45"]Muista hyvä ystävä - ei ole vain "yksi oikea", en yksinkertaisesti usko siihen. Uskon että tilanteet tekee sinulle oikeita, kun opit tuntemaan ihmisen ja löydät hänet kunnolla, voi olla 4-5-6 ns oikeita just sinulle. Niin kauan kun roikut hänessä kiinni et pääse näkemään muita. Olisiko hyvä idea mennä juttelemaan jonkun kanssa asiasta että voit elää taas?
[/quote]

Kyllä monelle on vain yksi oikea. Ei sun tarvi uskoa siihen.
[/quote]No jos tää oiskin totta(mihin en itse usko) niin aikuisen ihmisen pitää ymmärtää että väkisin ei voi toisen ihmisen kans olla jos se toinen ei halua.Pitää ajatella järjellä,ei tunteella.Pikkulapsillekin opetetaan että aina ei saa mitä haluu.....

Vierailija
15/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta toipuminen vie aikansa, mutta oletkohan edes aloittanut sitä? Mitä olet tehnyt asian eteen?

Minut jätettiin n. vuosi sitten, ja todella rankaa oli aluksi, mutta nyt alan olla sinut asian kanssa. Minulla on edelleen tunteita exää kohtaan, mutta ne eivät enää täytä koko sydäntä, eivät estä minua elämästä omaa elämää. Vähän haaveilen välillä yhteenpalaamisesta, mutta en hinnalla millä hyvänsä, en enää vanhaan suhteeseen, mielummin olen yksin kuin suhteessa, jossa en tunne, että minua rakastetaan.

Tähän pääseminen ei ollut helppoa, olen lukenut kymmeniä self help -tyyppisiä kirjoja, aluksi avioerosta kertovia, myöhemmin, kun pääsin kiinni muihinkin tunteisiin kuin hylätyksi tulemisen tunteeseen, myös esim. häpäestä, kiltteydestä, erityisherkkyydestä, hyväksymis- ja omistautumisterapiasta (HOT). Ja olen kirjoittanut satoja sivuja päiväkirjaa, tai se se ole oikea päiväkirja vaan sellaista ajatusvirtaa, saatan vaihtaa aiheitta kesken lauseen, sillä tavalla pääsen eteenpäin asioiden käsittelyssä (googlaa esim. parantava kirjoittaminen).

Eihän kaikilla samat keinot auta, mutta olen ihan varma, että jokainen löytää halutessaan itselleen sopivan tavan käsitellä eroa ja pikkuhiljaa päästä asiassa eteenpäin. Jossain vaiheessa myös se ikävä ja rakkaus vähenee, lopulta se on vain pieni pala jossain syvällä sisällä, asia jota joskus ehkä haikeana muistelee, mutta se ei ole enää läsnä joka päiväisessä elämssä (en ole itse vielä ihan tässä vaiheessa, mutta hyvää vauhtia sinne päin menossa enkä yhtään epäile, etten siihen vielä pääse).

Toipumiselle pitää kuitenkin antaa aikansa, ja se vaatii usein monien ikävien tunteiden läpikäymistä, mutta parasta on se, että jos/kun onnistuu ne tunteet käymään läpi (tunnetasolla), ne helpottuu, pienenee tai jopa häviää kokonaan. Ja svioerosta johtuvaa hetkellistä suojamuurien murtumista voi myös käyttää hyväkseen, sen avulla voi käydä läpi myös muita asioita, joilta on aiemmin (ehkä tiedostamattaan) itseään suojellut ja jotka ovat siksi rajoittaneet elämää.

Vierailija
16/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain jumiutunut ajatukseen siitä, että eksäsi on se oikea, ja annat ajatuksen hallita sinua. Oikeastihan et tiedä, millainen suhteesi olisi, jos olisitte jatkaneet yhdessä. Ihmiset muuttuvat. Jos on kulunut niinkin pitkä aika kuin kaksi vuotta ilman, että toipumista on yhtään tapahtunut, on aika selvää, että tarvitset ulkopuolista apua asian käsittelyyn. Sinun täytyy vain päästä yli "se ainut ja oikea" -pakkomielteestä. Mieti nyt, maailmassa on yli 3 miljardia miestä, millä todennäköisyydellä ensirakkautesi, jonka todennäköisesti tapasit jossain kotipaikkakunnan baarissa tai harrastusten tai ystävien kautta, on kaikkien näiden miesten joukosta ainoa ja parhaiten sinulle sopiva?

Vierailija
17/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi kuvitella, että on olemassa yksi ainoa oikea?? Minkä uskonnon mukaan? Miten sitten aina löydämme tuon oikeankuitenkin samasta kylästä tms eikä toiselta puolelta maapalloa? Kyllä sopivia/oikeita riittää, alkää huolehtiko!

Vierailija
18/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaimon lähtemisestä pian neljä vuotta, sattuu aina vaan niin perhanasti. Hän löysi pian uuden miehen ja sai lapsen. Ei siis mitään mahiksia, että palaisi luokseni, mutta jotenkin vaan en pääse irti. Hemmetti.

Vierailija
19/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei yli pääse, pitäis kai koittaa ali?

Vierailija
20/20 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 10:16"]Jos ei yli pääse, pitäis kai koittaa ali?
[/quote]Tai vaikka ympäri mutta jotenkin määrätietoisesti riuhtaista irti exän ajattelemisesta.Mehän ei tiedetä paljonko itse kullakin on enää elämää edessä.Entä jos sais tietää ettei enää paljon niin harmittaisko elämätön elämä ja menneisyydessä märehtiminen.Etiäpäin on elävän mieli sanoi mummo aikoinaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme