Unettomuus, tulen hulluksi! En jaksa enää!
Mitä tälle voi tehdä? Olen raskaana ja en taas kertakaikkiaasaa saa nukutuksi yhtään!! Viime raskaudessa tämä kesti yli 4kk. Nyt on se lapsikin hoidettavana.Nukun max 2h yössä, joka ikinen yö. Saan unta n. Klo 3-5. Lopun ajan valvon ja olen suunnattoman ahdistunut, kaikki pienetkin ongelmat on päässä jumalattoman suurina. Järki lähtee, en vain jaksa enää kukkua netissä joka yö tunteja!!! Ihan sama mitä teen, unta ei vain tule tai herään ahdistuneena.
Kommentit (32)
Joo magnesiumia illalla, ja vaikka meditointia.
Laventelia teehen, tai muuta rauhoittavaa..
Kokeile vaikka reikihoitoa.
Ehdottomasti pois netistä ja muutenkin ruudun äärestä jo aikaisin illalla! Sen sijaan ajoissa sänkyyn ja hyvä kirja käteen. Vaikea ottaa vakavasti "unetonta", joka sanoo olevansa kaiket yöt netissä.
Mitä se mies tähän auttaa? Mies nukkuu ja lapsi nukkuu, minä en. En vaikka mitä tekisi...
Mene Dostojevskin äitien joogaan tai muuhun jumpan. Tee itsellesi jalkahoitola. Hiero jalkoja.
katso jotain leffoja ja lue yöllä. Pääsetkö päivällä nukkumaan tirsoja?
ei se haittaa milloin kukkuu...kunhan saisi unen tarpeen tyydytetyksi.
ressaaminen tietty ahdista enemmän, mutta miten voisit siirtää energian muuhun kuin sterssaamiseen?
mieti jotain mukavaa . Mä katsoin silloin, kun mulla oli noita...niin hyvä leffoja.
...piti kirjoittaa odottavien äitien joogaan...niitä on just vaikka loppuraskauteen...
se Dostojevski vois olla luettuna hyvä unilääkettä...
kuuntele äänikirjoja. Sekin hyvä.
En saa myöskään päivällä nukuttua vaikka olisin yöllä nukkunut vain 2h. Leffoja olen myös katsonut, muttei sekään enää huvita. Haluaisin vain nukkua edes yhden yön ja olla olematta ahdistunut.
Sanoin unettomuudesta neuvolalääkärissä. Hänkin vain sanoi ettei mielellään mitään lääkkeitä antaisi enkä itsekään haluaisi aiheuttaa lapselle mitään ongelmaa. Olen muulloinkin kuin raskaana kärsinyt unettomuudesta enkä ole juuri pillereistä apua saanut.
Kyllä sinä nyt lääkkeitä tarvitset!
Täällä vasta rv7 ja jo valvon yöt kun mahassa velloo...olen umpijäässä ja nälkäinen:S
Älä nyt yöllä nettiin mene, se tutkitusti virkistää.
Ei raskaana ollessaan tai imetyksen aikana kannata mitään lääkkeitä yleensä käyttää eikä yleensä muutenkaan. Unettomuudelle on usein joku syy. Yleensä se on mielenterveysongelma tai ylivireystila. Ilmeisesti elimistösi menee raskaudesta sekaisin. Jos tilanne korjautui viimeisen raskauden jälkeen, niin todennäköisesti tämänkin jälkeen.
Mulla ollut joka raskaudessa sama alkuväsymyksen jälkeen. Siihen ei auta muu kuin synnytys ainakaan mulla. Koita nukkua päikkäreitä kun lapsesi nukkuu. Mulla oli viimeisimmän lapsen raskauden kanssa onnellinen tilanne: vanhemmat lapset kun lähti kouluun, painuin mä samantien nukkuun ja heräsin joskus puolilta päivin. Edes äitini ei syyllistänyt mua siitä, koska oli 10 v sitten vierestä seurannut pahimman laatuista unettomuuttani ja sen seurauksia.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 07:18"]
Ei raskaana ollessaan tai imetyksen aikana kannata mitään lääkkeitä yleensä käyttää eikä yleensä muutenkaan. Unettomuudelle on usein joku syy. Yleensä se on mielenterveysongelma tai ylivireystila. Ilmeisesti elimistösi menee raskaudesta sekaisin. Jos tilanne korjautui viimeisen raskauden jälkeen, niin todennäköisesti tämänkin jälkeen.
[/quote]
Raskaushormoonit voivat itsessään aiheuttaa unettomuuden. Mulla näin on tapahtunut 3 kertaa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 06:13"]Sanoin unettomuudesta neuvolalääkärissä. Hänkin vain sanoi ettei mielellään mitään lääkkeitä antaisi enkä itsekään haluaisi aiheuttaa lapselle mitään ongelmaa. Olen muulloinkin kuin raskaana kärsinyt unettomuudesta enkä ole juuri pillereistä apua saanut.
[/quote]
Sulle on varmaan aina määrätty sitä melatoniinia? Mä kärsin unettomuudesta olen aina kärsinyt ja aina kun olen raskaana se vain pahenee. Ei auta mitkään melatoniinit, tarvitsen bentsoja. Opamox ja Tenox auttaa, Opamoxia syön raskausaikana. Eikä edellinen lapsi ainakaan saanut mitään ongelmia kun söin niitä odotusaikana. Kyllä enemmän ongelmia tulee jos sun pää hajoaa. Jaksamisia.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 07:16"]Täällä vasta rv7 ja jo valvon yöt kun mahassa velloo...olen umpijäässä ja nälkäinen:S
[/quote]
Huoh.. ap:llä ei ole kyse siitä että valvisi fyysisten vaivojen takia.
Taidat odottaa ensimmäistäsi...
Mites kofeiinin saanti? Jos raskaus aiheuttaa jotain yliherkkyyttä sille ja kofeiini siten poistuu hitaammin? Pelkät aamukahvit ja teet voi vaikuttaa. Entä vitamiinien ja kivennäisaineiden saanti? Magnesiumin puutos aiheuttaa unettomuutta. Hormonipitoisuudet raskausaikana vaikuttaa kanssa, niihin ei varmaan hirveesti voi vaikuttaa paitsi ruokavaliolla ja elintavoilla. Ei kyllä lääkkeitä kannata aloittaa ne kun ei korjaa sitä syytä vaan seurauksen. Kokeile sitä magnesiumia, käy vaikka jossain luontaistuotekaupassa kysymässä mikä magnesiumin muoto ja määrä olis sulle hyvä (ei oksidia). Tsemppiä! :)
akupunktio?