Ihastunut toiseen eikä haluakaan päästä tunteesta eroon - mistä tämä kertoo?
Olen kohta vuoden päivät ollut todella ihastunut toiseen mieheen. Alussa ajattelin ettei se ole mitään vakavaa, ja pidin asian omana tietonani. Samaan aikaan aloimme kuitenkin aviomieheni kanssa huomata, että riitaa ym. kriisiä oli alkanut tulla suhteeseemme yhä enemmän. Nyt kun olemme noita vaikeita asioita käsitelleet, niin olen myös kertonut ihastuksestani (joka on vahvistunut ajan myötä). Aviomieheni ymmärtää minua, mutta on tietenkin myös pettynyt.
Ongelmani on se, että ajatukseni ja tunteeni ovat edelleen hyvin vahvasti tuossa toisessa miehessä, vaikka mitään en hänen suuntaansa ole ajatellut tehdäkään. Hänkin on varattu. Vaikka käymme nyt avioliittomme kriisiä läpi, niin en pysty tekemään kaikkeani, koska ajattelen koko ajan toista. Olemme harkinneet pariterapiaakin, mutta saako sinne mennä, jos on ihastunut toiseen??
Mistä tämä tilanne kertoo, ja miten suhtautuisitte jos oma puolisonne olisi minun tilanteessani, eli kriisin keskellä vielä ihastunut?
Kommentit (5)
Sinulla on liikaa aikaa miettiä kaikkea turhuuksia ja koska haluat nähdä miehesi alistettuna ja sinuun tarrautuvana (kun et toista miestä saa), niin olet halunnut pahoittaa hänen mielensä kertomalla asiasta ja lapsellisista haihatteluistasi. Aikuistu hyvä ihminen, ota vastuu tekemisistäsi ja itsestäsi - edes joskus.
Minulla on tavallaan sama ongelma. Avioliitto on ollut aika huonossa hapessa jo vuosia ja pidin ihanaa salarakasta (minua 15 vuotta nuorempi mies) jonkun aikaa ja ihastuin aivan käsittämättömästi häneen, vaikka koko ajan oli tiedossa, että tunne on mitä suurimmassa määrin yksipuolinen. Se oli vaan niin ihana puhdas tunne, etten halunnut päästää siitä irti. Nyt tuo salasuhde on ohi ja sain siitä kyllä virtaa alkaa selvitellä avioliittoa parempaan kuntoon, mutta oikeasti haluaisin vaan tuon ihanan nuoren miehen itselleni, vaikka se on ihan fantasiaa ja aika säälittävääkin sellaista (mutta kerro se sydämelle...). Tuntuu ettei avioliitolla ole enää mitään väliäkään, vaikka sen jotenkin ihmeen kaupalla saisi vielä siedettävään kuntoon. Taidan vaan haluta vapauteen.
Ihastuminen on ihanaa, miksi siitä pitäisi pyrkiä eroon? Ja jos ihastut johonkin muuhun kuin mieheesi, ei se oma mies voi kovin kummoinen olla.
On aika erota.