Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällaiselta näyttää koronajoulu 2021

Vierailija
24.10.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/83ac5cea-34fe-47bd-b7a9-52d119aebf47

Ajatellaan siis, että jokainen viettää joulun suuressa porukassa. Itse en ainakaan vietä ja se olisikin kauhistus. Haluan olla rauhassa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietetään joulu ihan niin kuin ennenkin, myös viimejoulu oli perinteiden mukainen. Ei ole mitään ihmeen koronajoulua, on vain joulu.

Vierailija
2/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli poika tietokoneen ruudulla mukana koko aattoillan, ruokapöydässä ja lahjojenjaossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pelottavaa tuo ajatus, että rokotetut levittävät jouluna koronaa rokottamattomiin ja siksi rokottamattomien pitäisi olla yksin. Eikö sen rokotuksen ideana kuitenkin ole, että tauti laantuisi eikä se, että rokotettu sitä kantaa mukanaan?

Vierailija
4/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan viettää joulun yksin. En kestä mitään hässäkkää enkä varsinkaan penskojen rellestämistä. Pennut on suuna päänä kiljumassa eikä kukaan komenna niitä. Tuskin nykykakarat edes tottelisivat.

Vierailija
5/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen tätä median rokotekampanjointia. Paljonko lääketehtaat maksavat bonusta siitä, että rokotteita saadaan käyttöön yhä enemmän? "Nyt heti ottamaan kolmas rokote" painottaa THL , kun vielä kesällä oltiin sitä mieltä, että kaksi annosta antaa riittävän turvan.

Vierailija
6/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pelottavaa tuo ajatus, että rokotetut levittävät jouluna koronaa rokottamattomiin ja siksi rokottamattomien pitäisi olla yksin. Eikö sen rokotuksen ideana kuitenkin ole, että tauti laantuisi eikä se, että rokotettu sitä kantaa mukanaan?

Rokotuksen idea oli se, että jos taudin kuitenkin saat, menee se ohi vähäoireisena. Minkäs sille voi, jos rokottamaton haluaa itse joulupöytään? Itse ajatten asiaa perinnön näkökulmasta: appiukko ei aio rokotetta ottaa, koska hänellä on ollut joku sydänlihasulehdus ja siksi hän ei rokotetta ota, maskia ei käytä, käsiä ei pese, käsidesiä ei käytä, ihmisiä ei välttele. Hän pelkää rokotuksen aiheuttamaa muutaman tunnin käsivarren arkuutta ja kahdelle sukulaiselle noussutta muutaman tunnin 38 asteen kuumetta.

Vierailija
7/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka makaa influenssan vuoksi teholla

Vierailija
8/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Nohynek ottanut jo ekan rokotteensa?

Vierailija
9/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluan viettää joulun yksin. En kestä mitään hässäkkää enkä varsinkaan penskojen rellestämistä. Pennut on suuna päänä kiljumassa eikä kukaan komenna niitä. Tuskin nykykakarat edes tottelisivat.

ITSE Vietän Jouluja yksin ei oma valintani! Systeri aikoinaan sanoi minua 8v. vanhempi: Älä välitä ,säästyy rahasi ja ei joulu tressiä.Minun täyty tehdä sitä sun tätä ja ostaa lahjoja. Lähetää maallekin pokasi perhelle.Kun heillä vaikeaa,opiskelut ymm.Tosi kiva systeri.Ei se mitään.Elämää!

Vierailija
10/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssan vuoksi on maannut teholla joka vuosi paljon ihmisiä, ja myös kuollut joka vuosi paljon, aivan normaalia.

Vierailija
11/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me vietetään joulu ihan niin kuin ennenkin, myös viimejoulu oli perinteiden mukainen. Ei ole mitään ihmeen koronajoulua, on vain joulu.

Täällä myös. Samoin vietetään joulua kuin on aina ennenkin vietetty. Ei vaikuta korona mitenkään.

Vierailija
12/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotuksen idea oli se, että jos taudin kuitenkin saat, menee se ohi vähäoireisena. Minkäs sille voi, jos rokottamaton haluaa itse joulupöytään? Itse ajatten asiaa perinnön näkökulmasta: appiukko ei aio rokotetta ottaa, koska hänellä on ollut joku sydänlihasulehdus ja siksi hän ei rokotetta ota, maskia ei käytä, käsiä ei pese, käsidesiä ei käytä, ihmisiä ei välttele. Hän pelkää rokotuksen aiheuttamaa muutaman tunnin käsivarren arkuutta ja kahdelle sukulaiselle noussutta muutaman tunnin 38 asteen kuumetta.

Jos tuo on rokotuksen idea, niin silloihan ei ole edes tavoitteena saada pandemiaa kuriin, koska sairastettu tauti antaa max 12 kk immuniteetin ja rokote pitää uusia noin 6 kk välein. Rokotettujenhan pitäsi jouluna tehdä kaikkensa, että eivät tautia levitä, koska he ovat se kaikken vaarallisin kansanosa! Jokainen tulee sairastumaan koronaan useita kertoja elinaikanaan eikä siinä rokotukset tunnut nyt auttavan yhtään, sairaalaan päätyvistä 40% on rokotettuja.

Vierailija
13/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni käyttäytyivät kauniisti (ja käyttäytyvät edelleen) eivätkä repineet lahjoja petojen lailla ja viskelleet niitä ympäriinsä. Se on se kasvatus, jota nykyään ei ole.

Ruokapöydässä ei myöskään mellasteta eikä huudeta toisten puheen päälle.

Vierailija
14/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ITSE Vietän Jouluja yksin ei oma valintani! Systeri aikoinaan sanoi minua 8v. vanhempi: Älä välitä ,säästyy rahasi ja ei joulu tressiä.Minun täyty tehdä sitä sun tätä ja ostaa lahjoja. Lähetää maallekin pokasi perhelle.Kun heillä vaikeaa,opiskelut ymm.Tosi kiva systeri.Ei se mitään.Elämää!

Kippis sulle! Minullakin on vielä muutama kalja. 🍺

Vierailija
15/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään joulun viettoon, eikä innostukseen ottaa rokotetta.

Vierailija
16/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lapseni käyttäytyivät kauniisti (ja käyttäytyvät edelleen) eivätkä repineet lahjoja petojen lailla ja viskelleet niitä ympäriinsä. Se on se kasvatus, jota nykyään ei ole.

Älä yleistä, on sitä ennen ja nykyäänkin osattu päin puuta kasvattaa, ei ole mikään nykyilmiö huonosti käyttytyvät lapset. Nyt median aikana niitä vaan näkee enemmän kuin silloin ennen vanhaa..

Vierailija
17/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tympiä tämä painostus nyt ihan todella. Jouluakaan ei saisi rokottamaton viettää, sielläkin vaanii suuri vaara! Mutta jos miettii oikeasti mitä on suurimman osan joulu, niin se on perheen kanssa kotona olemista ja lahjojen avaamista sekä herkkujen syöntiä. Ei joulu ole mikään karnevaalitapahtuma, johon ihmiset rynnii, vaan ihan perhepiirin rauhallinen juhla. Ihan niitä samoja lähimpiä nähdään kuin muutenkin. 

Vierailija
18/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamattomilla ei kuulemma pikkujouluihin asiaa, oli otsikko. Naurattaisi, jos ei olisi sairasta.

Vierailija
19/19 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä, on sitä ennen ja nykyäänkin osattu päin puuta kasvattaa, ei ole mikään nykyilmiö huonosti käyttytyvät lapset. Nyt median aikana niitä vaan näkee enemmän kuin silloin ennen vanhaa..

Ei tuohon mediaa tarvita. Riittää kun menee kauppaan tai yleensäkin ihmisten ilmoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi