Jos ylitän tilin niin saako kaupat rahansa?
Maksaako pankki kaupoille mun ostokset? Ja oon velkaa pankille? Vai miten tää menis?
Kommentit (26)
Kauppa saa rahansa, pankki kärsii tappion. :)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:40"]
Voiko tilin ylittää jotenkin?? En tajua?
[/quote]
Voi, kun samana päivänä ostaa kortilla. Kaikkien kauppojen ostokset eivät näy katevarauksena. En tiedä miksi, tietääkö joku? Esim. tänään kävin Dressmannilla ostamassa pojalle vaatteita ja sitten Anttilassa itselleni kosmetiikkaa, Dressman näkyy nyt, Anttila ei.
Joo, kauppa saa rahansa ja sulla tili menee miinukselle ja pankki perii tilin ylityksestä korkoa.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:41"]
Kauppa saa rahansa, pankki kärsii tappion. :)
[/quote] Sallinet mun nauraa... buahahaa... :D
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:40"]
[/quote]
Debit-korttien saldoa ei yleensä tarkasteta pienempien ostosten kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:42"]
Siis onko noin nelonen?
[/quote]
Ei ole, sun pitää ne rahat todellakin maksaa pankille korkojen kera + maksat tilinylitysmaksut. Ja jos et maksa niin ne voidaan periä oikeusteitse ja sulta loppuu sen pankin kanssa yhteistyö siihen, eli kortti katkaistaan ja luottoa et enää saa mistään.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:42"]Siis onko noin nelonen?
[/quote]
Ei. Muutenhan alettaisiin kikkailemaan noilla katevarauksilla.
Visa electronilla oon saanu ylitettyä tilin 300 eurolla aatonaattona!!
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:42"]Siis onko noin nelonen?
[/quote]
pankki ei kärsi tappiota, kun sä maksat korkoa
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:47"]
Visa electronilla oon saanu ylitettyä tilin 300 eurolla aatonaattona!!
[/quote] Älä jauha skeidaa. Laitapa kuva tiliotteesta.
Ei visa elektronilla pysty ylittämään tiliä. Se tarkistaa tilin JOKA ostoksessa.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:50"]
Ei visa elektronilla pysty ylittämään tiliä. Se tarkistaa tilin JOKA ostoksessa.
[/quote]
Kerran olen ostanut Alkosta putelin viiniä niin, ettei siitä mennyt katevarausta (veloitus kyllä myöhemmin). Oli sarjassamme "rahat tiukilla ja asiat tärkeysjärjestykseen", ja katsoin saldon just ennen ostosta ja pankkiautomaatilla heti sen jälkeen. En tiedä käykö noin useinkin, kun en aina tiliä kyttää.
Kait jolloin pankeilla on mahdollisuus ottaa 'overdraft' eli tilinylitys?
En nyt tietty suosittele.. Ilman tommoista sopimusta (mikäli sellainen on) maksanet tuhdit korot, siitä mitä olet pankille velkaa
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:53"]
[/quote]
Kerran olen ostanut Alkosta putelin viiniä niin, ettei siitä mennyt katevarausta (veloitus kyllä myöhemmin). Oli sarjassamme "rahat tiukilla ja asiat tärkeysjärjestykseen", ja katsoin saldon just ennen ostosta ja pankkiautomaatilla heti sen jälkeen. En tiedä käykö noin useinkin, kun en aina tiliä kyttää.
[/quote] Niin multakin puuttui kerran kahvikupposen hinnasta euro ja parin metrin päässä sellainen maassa kiilteli. ;)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:54"]
Kait jolloin pankeilla on mahdollisuus ottaa 'overdraft' eli tilinylitys?
En nyt tietty suosittele.. Ilman tommoista sopimusta (mikäli sellainen on) maksanet tuhdit korot, siitä mitä olet pankille velkaa
[/quote] Kyllä, tilejä on erilaisia.
[/quote]
Joo mut justhan uutisoitiin että pitkät pyhät sotki katevaraukset.
Kyllä pankki omansa saa anyway, tili menee miinukselle, tuhti korko ja tilinylitysmaksu päälle. Ja kortti pois jos noita tulee liian usein.
Kantsii sekin muistaa noilla ylityksillä kikkaillessa, että pankki kyllä ottaa nekin huomioon kun esim asuntolainan myöntämisestä päätetään.