Käytättekö mustia vaatteita? Jos ette, minkä ikäisenä lopetitte?
Minä käytin nelikymppiseksi asti paljon mustia yläosia, mutta sen jälkeen en ole käyttänyt mustaa ollenkaan. Se näyttää ja tuntuu väärältä päällä.
Olen miettinyt, mistä ihmeestä tällainen muutos johtuu. Liittyykö tällainen muilla ikääntymiseen?
Kommentit (15)
Käytän mustia, valkoisia, punaisia, vihreitä, keltaisia, sinisiä, ruskeita, beigejä, oransseja ja harmaita vaatteita. Saattoi jäädä jotain väliinkin.
M45
Olen 42 v ja muutaman vuoden värit on olleet tärkeitä. Mustaa ei ole enää montakaan vaatetta. Entiset inhokit keltainen ja violetti on In, tykkään oranssista ja turkoosista.
En tiedä liittyykö ikään. Äitini käytti mustaa viimeiseen asti.
Käytän paljon mustaa. Haluaisin käyttää enemmän muita värejä, koska ihmiset kommentoivat mustia vaatteita usein negatiivisesti. Musta tuntuu lämpöiseltä ja turvalliselta ja mustia vaatteita on paljon saatavilla.
Käytän eniten mustaa edelleen, mutta ei kyllä kasvojen ihoa vasten näytä hyvältä enää. Näytän väsyneenmältä ja rupsahtaneemmalta, jos on musta yläosa päällä. Olen 44 v.
Aikaisemminkin syy käyttää mustaa on se, että en pidä muista ns. neutraaleista väreistä. Värikkäitä vaatteita on vähän vaikea yhdistellä. Mekoissa on paljonkin värejä. Jossain vaiheessa ei tahtonut kaupoista löytyä edes värikkäitä vaatteita, vain mustaa, harmaata, valkoista ja superinhokkiani beigeä.
Käytän, tosin teini-iän jälkeen olen vähentänyt. Mies24
Minulla kaikki paidat mustia. Helppoa pukeutumista.
Musta sopii miehelle hyvin jos olet:
1) SS-mies
2) vastapuolen edustaja eli ortodoksijuutalainen kikkurapulisonki
3) Tom Of Finland henkinen....kuvastossa juuri tuota ykköskategoriaa
4) Kirkonmies
5 ja taas vastapuolelta eli Luciferin porukoista eli palvot vihtahousua
6 bikerosastoa ( ja Tomppa tykkäsi täältäkin....)
7 Heavyrokkari
8 wannabe-taitelija (kts Keikarin foorumi hakusanalla "taitelijauniformu")
Muuten en suosittele, ja eikä tarvitse siirtyä toiseen äärilaitaan ,pelleosastoon, vaan löytyy tyylikkäitä ja suomalaiselle (oletusarvona kalpeanaama pellavatukka) sopivia hillittyjä ja asiallisia värejä.
En käytä muuten kuin varsin satunnaisesti, jos ei muuta ole saatavilla. En ole lopettanut, koska en ole koskaan aloittanutkaan. En ole koskaan tarvinnut "turvavaatteita", olen pienestä asti uskaltanut näkyä vaikka en itseäni erityisemmin esille tuokaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 42 v ja muutaman vuoden värit on olleet tärkeitä. Mustaa ei ole enää montakaan vaatetta. Entiset inhokit keltainen ja violetti on In, tykkään oranssista ja turkoosista.
En tiedä liittyykö ikään. Äitini käytti mustaa viimeiseen asti.
Olen aina käyttänyt mustaa vain hautajaisissa, ei mieltä ylentävä väri, vaan synkkä ja ikävä.
Vaatekaapissa on pääosin mustaa mutta myös viininpunaista, metsänvihreää, tummansinistä, musta-valkoraidallista, harmaata eri sävyissä. Kirkkaat ja pastelliset värit ovat jääneet jo kauan sitten taakse. 40 v.
Käytän
Lapsena värikkäästi ja muiden maun mukaan puettuna käytän aikuisena oikeutta pukeutua oman makuni mukaan
... muistan kuinka 5-6v. inhosin jotain vaaleanpunaisia sammareita, pinkit ym värit ei oo ikinä ollu mun juttu.
Tykkäsin lapsena ja vieläkin luonnon väreistä, esim. harmaan eri sävyt, luonnonvalkoinen, metsän vihreät - mut olenkin aistiyliherkkä, tunto- ja näköaistit herkimmät.
Jos vaan voin, vältän kaikkia keinokuituja & väri- ja valoiloitteluita
Minä käytin ennen paljon mustaa, koska se on tyylikäs ja helppo. Sittemmin olen kuitenkin huomannut, että jos haluan käyttää tummaa väriä, joku muu on usein parempi. Musta on aika kova väri loppujen lopuksi. Olen kyllä aina käyttänyt myös muita värejä, mutta käytin paljon mustaa teinistä kolmekymppiseksi. Nyt harvoin ostan mustaa.
Kuunnelkaa radio patmosta. Siunattua sunnuntaita