Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsehillintä ja hyvä käytös

Vierailija
28.12.2014 |

Kuinka oppia sitä? Olen niin tottunut lapsellisiin kiukku- ja raivokohtauksiini niin etten oikein osaa muuta. Sopimattomat ja rivot vitsit lipsahtavat suusta ennen kuin ehdin edes ajatella asiaa. Hyvä käytös on tylsää ja provokatiiviset aiheet mielenkiintoisia kuten myös voimasanat ja aggressiivisuus. Hauskaa on kiva pitää kuin ellun kanat ja heittää rajat romukoppaan. Puhun mitä sylki suuhun tuo.

Hauskaa tässä on se, että olen aikjuinen ja mun pitäisi alkaa käyttäytyä sen mukaan, olisi pitänyt jo vuosia sitten. Miten helvetissä sen muka teen? :D Saa haukkua jos se helpottaa omaa oloa, mutta mielummin kaipaisin rakentavia neuvoja.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko jotenkin videoitua noita kiukkujasi? Ehkä näkisit, kuinka helvetin noloa se draamailu on.

Vierailija
22/31 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:44"]

Saisitko jotenkin videoitua noita kiukkujasi? Ehkä näkisit, kuinka helvetin noloa se draamailu on.

[/quote]

Hyvä idea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:21"]

Mä olen tasainen luonne ja käyttäydyn ihmisten ilmoilla hillitysti. Jos kilahdan, niin kilahdan yksin ja jollekin asialle, en ihmiselle. Jos tulee erimielisyyksiä jonkun kanssa, niin asiat selvitetään keskustelemalla. Koskaan en korota ääntäni. En myöskään kiroile tai ole suuna päänä nalkuttamassa. Jos sivallan, sivallan sillätavalla sivistyneesti. Eli osaan tarvittaessa kyllä vittuilla.

Uskoisin, että hyvin pitkälle kyse on luontaisesta temperamentista. Ehkä jossain määrin rauhoittumista voi harjoitella, mutta helpompi varmaan olisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.

[/quote]Älä toki yritä ottaa pisteitä kotiin mistään "sivistyneisyydestä", kun itsekin sanot kysymyksen olevan luontaisesta temperamentista.

Vierailija
24/31 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:48"]

Joskus ajattelen olevani metakkaa pitävä energiasyöppö ja se harmittaa. Myöskin uskottavuus kärsii erittäin pahasti. 

[/quote]

Tämä voi hyvin pitää paikkaansa. Itse en ainakaan viihdy voimakkaasti räiskyvien ns. draamakuningattarien seurassa. He vaikuttavat minusta epävakailta. En tietenkään tiedä, oletko juuri sinä tällainen, mutta työpaikallamme on yksi (eikö joka työpaikalla ole?) ja vuorovaikutus hänen kanssaan on tavattoman raskasta. Hänelle jokainen asia on ihmissuhdeasia. -8

Vierailija
25/31 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, 10 :) Tärkeintä tietenkin on, että oikeat henkilöt pitävät, viis niistä "vääristä".

8 en minäkään tietenkään kaupan kassalla ala yksityisasioitani puhumaan, mutta työkaverille helpostikin jos ollaan kaksin.. Ymmärrän jos se tuntuu tunkelevalta. Avoin voi olla muutenkin kuin kiukuttelemalla, mutta myös ärtymyksen tmv osoittaminen peittelemättömällä kiukuttelulla on myös avoimuutta. Ehkä sitä huononlaista avoimuutta. Tietty herkkyys puuttuu. ap

Vierailija
26/31 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:48"]

Joskus ajattelen olevani metakkaa pitävä energiasyöppö ja se harmittaa. Myöskin uskottavuus kärsii erittäin pahasti. 

[/quote]

Tämä voi hyvin pitää paikkaansa. Itse en ainakaan viihdy voimakkaasti räiskyvien ns. draamakuningattarien seurassa. He vaikuttavat minusta epävakailta. En tietenkään tiedä, oletko juuri sinä tällainen, mutta työpaikallamme on yksi (eikö joka työpaikalla ole?) ja vuorovaikutus hänen kanssaan on tavattoman raskasta. Hänelle jokainen asia on ihmissuhdeasia. -8

[/quote]

Valitettavasti juuri tämä koskee myös itseäni. Juurikin tätä kaiken henkilökohtaiseksi vetämisen välttämistä opettelen niin että päätä särkee. Ja tuo räiskyvyys ja draamailu on saatava loppumaan noin muutenkin koska tajusin hiljattain että se rasittavaa ja itsekeskeisät käytöstä josta olisi myös hyvä kasvaa hetimiten pois.

Aloitin tämän ketjun juuri sen vuoksi, että apu ja näkemykset eivät olisi pahitteeksi :) ap

Vierailija
27/31 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, ei oikein ole neuvoja. Itse olin samanlainen ennen. Nykyään olen oppinut pitämään turpani kiinni. Ehkä työ hoitajana on kasvattanu.
Joulupäiväni kohtasin haastavan omaisen töissä joka valitti jokaisesta asiasta, rauhallisesti perustelin päätöksiä ym ja samalla juttelin asiakkaalle ystävällisesti. Lopuksi kun olin auttanut asiakasta valmiiksi omainen tokasi että kyllä täällä on huonoa hoitoa ja toivoisi ettei ikinä joutuisi samaan paikkaan hoitoon. Siinä paikassa meinasi lipsahtaa huulilta että hyvää joulua sinullekin ( itse painanut 8 päivän työputken mukaan lukien jouluaattoillan). Sain pidetty suuni ja vein ystävällisesti asiakaspalautekaavakkeen ja kerroin kuinka tärkeä palaute on meille että voimme kehittää palvelumme.
Tämä ei olisi onnistunut muutama vuosi sitten äkkipikaisen tempperamentin johdosta

Vierailija
28/31 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:38"]. Avoin voi olla muutenkin kuin kiukuttelemalla, mutta myös ärtymyksen tmv osoittaminen peittelemättömällä kiukuttelulla on myös avoimuutta. Ehkä sitä huononlaista avoimuutta. Tietty herkkyys puuttuu. ap

[/quote]

No kyllähän se kiukuttelija aika selkeästi sen ärtymyksensä ympäristöön viestii, mutta aika usein se ärtymyksen syy jää hämärän peittoon, varsinkin jos kiukuttelijalla on taipumusta räjähdellä vähän kaikesta muusta, kuin siitä mikä oikeasti on sen ärtymyksen pohjimmainen syy.

Itse kuitenkin pidän peittelemätöntä kiukuttelua avoimuuden sijaan ennemminkin merkkinä joiltain osin kehittymättömistä tunteidenhallinta- ja kommunikaatiokyvyistä. Osin ollaan siis vielä ikään kuin murrosikäisen tasolla.

Mindfulness-meditaation voisin itse heittää yhtenä täkynä, jolla temperamenttiaan voisi ehkä hieman rauhoittaa.

Vierailija
29/31 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin työelämässä kannattaa miettiä miten parhaiten saa vietyä asioita eteenpäin. Omien mielipiteiden esittäminen ja tärkeiden asioiden edistäminen eivät vaadi räiskintää.

Kannattaa miettiä onko pakko saada sanotuksi. Entä jos ei sanoisikaan?

Vierailija
30/31 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:59"]

ainakin työelämässä kannattaa miettiä miten parhaiten saa vietyä asioita eteenpäin. Omien mielipiteiden esittäminen ja tärkeiden asioiden edistäminen eivät vaadi räiskintää. Kannattaa miettiä onko pakko saada sanotuksi. Entä jos ei sanoisikaan?

[/quote]

Nimenomaan. Tavoite olisi olla hillitty ja hyväkäytöksinen, mutta en tiedä miten sen tekisin. Asiat vain tulevat suusta ennenkuin tajuankaan. Ja taas sitä mennään.

29 olet ihan oikeassa. Miten tästä eteenpäin?

ap

Vierailija
31/31 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi