Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä näitä vainoharhaisia ihmisiä fb:ssä.

Vierailija
28.12.2014 |

Lapsista ei mussään nimessä voi laittaa yhtään kuvaa, nimeä tai edes kertoa heidän olemassaolostaan. Päivitykset liittyvät ksikki esim. Lemmikkiin, puutarhaan, urheiluun tai johonkin muuhun yhteen ainoaan asiaan. Nämä ihmiset ovat kauhean varovaisia muutenkin elämässään, kaiken pitää olla varman päälle varmistettua eläkepäiviä myöten. Ei uskalleta elää kun voi vaikka sattua jotain.  Nämä ihmiset taas pitävät kamalan pinnallisina ihmisiä, jotka köyttävät rahaa esim. Vaatteisiin. Matkoihin, autoon tms. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kun et voi ikinä tietää, mitä kelläkin on taustalla. Sitä paitsi nykyisin ihmiset ovat tulleet jo vaarallisen huolettomiksi netin käyttäjiksi. Omia tietojaan ei pitäisi jaella suomessakaan miten sattuu, eikä siinä ole mitään vainoharhaista.

Vierailija
2/8 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä puolestani olen lasten suhteen vähän toisella laidalla. Kerron varsinkin pienimpien kuulumisista usein, mutta aina siihen tyyliin että asiaa saisi olla kuulemassa vaikka vieras täti bussissa viereisellä penkillä. En nolaa yksityisillä asioila, vaan kerron arjen sattumuksista ja iloista. Laitan myös valokuvia joskus, joissa hymyilevät tai leikkivät (ei nakupellekuvia eikä kylpykuvia, ei itkuparkuja). Vähän samanlaisia kuin valokuvapostikortit olisivat. Isommat sisarukset osaavat kirjoittaa itse ja pitää Face-profiilinsa sellaisina kuin haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin kerran lapsen kuvan faceen ja melkein kukaan ei tykännyt kuvasta. Oli se noloa. En laita enää ainakaan lapseni kuvia faceen. Niin ja muutenkaan mitään. Saatan muiden jutuista tykkäillä. Siinä ei ole mitään vainoharhaista. Ja muut saa käyttää rahansa ihan mihin haluaa. Itsekin olen pinnallinen.

Vierailija
4/8 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko tälläisiäkin ihmisiä olemassa? yleensä kaikki äipät postailee lapsi-kuviaan kilokaupalla. 

Vierailija
5/8 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köytä rahasi mihin haluat. Estä puutarhapäivitykseni, jos haluat.

Vierailija
6/8 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toisaalta meistä äideistä on aika moni elänyt sosiaalisesti tyydyttävää elämää ennen facebokkia eikä ymmärrä, miksi sinne pitäisi leväytellä koko elämänsä. Ne ihmiset, jotka ovat kiinnostuneet minun lapsistani, näkevät lapsiani muutenkin, soittelemme ja kyläilemme. Ne ihmiset, jotka eivät niin välitä lapsistani tai lapsista ylipäänsä, jätän suosiolla rauhaan lapsiuutisissa. Heidän kanssaan voi keskustella jostain muusta. 

Käytän itse todella vähän naamakirjaa tai vastaavia, mutta näen paljon vaivaa että näen ihmisiä, vietän aikaa, keskustelen. En minä koe olevani ylivarovainen, vaan ihan normaali ihminen. Vielä kymmenen vuotta sitten oli ihan tavallista, ettei kulkenut känny kourassa kuvaamassa kaikkea päivän lounasruuasta toisiin ihmisiin, eikä siinäkään ajassa ollut mitään vikaa. :)

Vierailija
7/8 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapselleni sähköistä jalanjälkeä jo vauva-ikäisenä. Hän saa ihan itse aikanaan päättää tarvitseeko facebookia ja muita medioita, ei kuulu minulle. Vauva tai lapsi ei mielestäni ole kykenevä päättämään laitetaanko hänestä kuvia nettiin ja kuvat voi päättyä vaikka minne. Jos face-kavereitani kiinnostaa minkä näköinen lapseni on niin tervetuloa tänne kylään, mutta kuvia en nettiin laita! Jotkut ovat eri mieltä ja niitä kuvia julkaisevat, se on heidän asiansa.

Vierailija
8/8 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:54"]

Jos face-kavereitani kiinnostaa minkä näköinen lapseni on niin tervetuloa tänne kylään, mutta kuvia en nettiin laita! 

[/quote]

Tuota mieltä minäkin vähän olen. Jos kiinnostaa miltä lapseni näyttää, niin ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa tulla käymään kylässä, varsinkin jos asuu ihan kohtuullisen matkan päässä.  Jos ei kiinnosta, niin sekin on ok, mut ei pidä sitten esittää että kiinnostaisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi