Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän äiti käyttäytyi teitä lapsia kohtaan jäätyään leskeksi?

Vierailija
23.10.2021 |

Oletuksena että menehtynyt puoliso myös teidän isä. Miten meni? Lähennyittekö äitinne kanssa? Miten tuitte surussa? Vai etäännyttikö äiti teidät itsestään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylkäsi lopullisesti. Minäminäminäminä-narsisti kun on.

Vierailija
2/12 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hylkäsi lopullisesti. Minäminäminäminä-narsisti kun on.

Sama, paitsi kyseessä isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripustautui lapsiinsa, ryhtyi uhriksi. Ei millään pärjännyt omillaan, ikää oli peräti 54v.

Vierailija
4/12 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin se joka mietti miten lohduttaa äitiä.

Olin 9v. ja elämäni tärkein ihminen oli poissa.

Vierailija
5/12 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä on yleistäkin? Siis että leski jää omaan suruunsa ja pahaan oloonsa pyörimään eikä enää osaa huomioida esim lasten menetystä? T. Ap

Vierailija
6/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tämä on yleistäkin? Siis että leski jää omaan suruunsa ja pahaan oloonsa pyörimään eikä enää osaa huomioida esim lasten menetystä? T. Ap

Minkä ikäinen itse olet? Entä leski?

Jos et ole ihan nuori enää niin hän kai ajattelee että pörjäät jo. Isompi työ kai hänellä voi olla itsellään selvitä surusta. Kun toinen on konkreettisesti viereltä poissa.

Vierailija
8/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takertui minuun, olin nuorin lapsi.

Vierailija
9/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimahti, alkoi oireilla vanhaan mt-tyyliinsä ja lähti melkein hautajaisista etsimään uutta.

Oli välillä tosi ulkona, levoton ja ahdistunut.

Vierailija
10/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suri itsekseen ja annoin siihen tilaa. Itse asuin silloin jo pois kotoa, kun isä kuoli. Nyt ollaan lähennytty paljon enemmän, mitä ollaan koskaan oltukaan.

Vierailija
11/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leski on menettänyt puolisonsa, lapsi vanhemman. Suru ja kokemus voi olla hyvinkin erilainen, mutta se ei tarkoita, etteivätkö voisi olla toisilleen tukena.

Meidän tilanteessa äitini uhriutui täydellisesti, lamaantui ja ripustautui meihin lapsiin. Syyllisti myös meitä, jos emme tukeneet häntä hänen mielestään riittävästi. Mutta muutamassa vuodessa tilanne korjaantui ja normalisoitui takaisin. Oli hänen (kamala) tapansa käsitellä surua, joka oli tosi raskasta meille muille.

Ei ainakaan lähentänyt meitä, ehkä päinvastoin. Edelleen meillä lapsilla on tunne, että äiti on vähän raskas ihminen, vaikka tilanne on nykyään eri kuin aikaisemmin.

Vierailija
12/12 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sä meinaat, että lesken pitää työntää oma surunsa syrjään ja huolehtia sinun, aikuisen ihmisen, surusta? Olet nyt kyllä kohtuuton.

Jos olisit lapsi tai nuori, asia olisi toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä