Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako yötyötä teettää ilman vapaita?

Vierailija
28.12.2014 |

jos työntekijä suostuu? esim. ma-pe 8h per yö niin ettei seuraava viikko ole vapaata eli noin 20pv/kk? (2vp per viikko) voiko yötyötä teettää 6-7pv/vk ilman vapaita jos töyntekijä suostuu?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tainnut tajuta, mun normaali työaika on klo 20-04, onko tuossa muka jotain laitonta? Jos on tarvinnut, niin olen tehnyt viikonloppuina samoina kellonaikoina töitä, tästä olen tietenkin saanut ylityökorvaukset.

Vierailija
2/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ainakin olen aikoinani valvonut 7 yötä putkeen. Viikko töitä ja viikko vapaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene ongelma, jos työntekijä siihen suostuu? Kannattaa tsekata oman alan työehtosopimus.

Vierailija
4/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et katso työaikalaista? Siellä 6. luku 31 § kertoo vastauksen.

Enkä mitenkään ymmärrä, miksi yöviikon jälkeen pitäisi olla vapaaviikko. Eihän siinä ole mitään järkeä, koska viikottainen työaika ei tasausjakson aikana täyttyisi, jos viikossa valvoo 40 tuntia, ei se yötyö mitään tuplapalkkaista /tupla-aikaista ole.

Vierailija
5/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:15"]

No itse ainakin olen aikoinani valvonut 7 yötä putkeen. Viikko töitä ja viikko vapaata.

[/quote]

tarkoitin että sen viikon valvomisen jälkeen EI ole viikko vapaata. jos käytännössä tekisi yötyötä joka päivä tai 1-2pv viikossa vapaata? 

Saitko yötyön palkan tuplana + lauantai ja sunnuntailisät?

Vierailija
6/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:10"]

jos työntekijä suostuu? esim. ma-pe 8h per yö niin ettei seuraava viikko ole vapaata eli noin 20pv/kk? (2vp per viikko) voiko yötyötä teettää 6-7pv/vk ilman vapaita jos töyntekijä suostuu?

[/quote]

saa toki, terv monta vuotta yötyössä putkeen. Enemmän olisi vituttanut jos olisi välillä ollut päivävuoroa.

Vierailija
7/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Y Y Y Y Y - - I I I I I - - A A A A A - - Y Y.......

Ei normaalissa 3-vuorotyössä ole viikon vapaita.

Vierailija
8/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

HÄH! Tottakai saa tehä yötyötä niin että ei seuraava viikko ole vapaata. En ole koskaan kuullut että yötyössä olisi seuraava viikko vapaata. Vapaita on muutam päivä siellä täällä per kuukausi.

Vierailija
9/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:42"]

[/quote]

Y Y Y Y Y - - I I I I I - - A A A A A - - Y Y.......

Ei normaalissa 3-vuorotyössä ole viikon vapaita.

[/quote]

Ei olekaan! Joskus ihmetyttää mistä ihmeestä av-mammat näitä sääntöjä keksii. On myös hyvin tavallista että jatkuvaa yövuroa on ma-pe ja sitten la-su vapaata ja sitten taas yötä ma-pe. Eihän tässä ole mitään laitonta. Ei yövuoro ole sen kummenpi vuoro kuin mikään muukaan.

Vierailija
10/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kyllä tää että yövurosta tehään joku peikko. Itse en muuta vuoroa halua tehdääkään kuin yötä. Aamuvuoroa en pysty tekemään, menee maha ja aivot sekaisian, yövuorossa olen virkeimmilläni. Onneksi on työpaikkoja jossa saa tehä jatkuvaa yötä.

Vierailija
11/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yötyö nyt on vaan yöllä tehtävää työtä, ei sen kummempaa. TESissa voi sitten olla tietysti jotain alakohtaisia ehtoja, vaikkapa isompi rahallinen korvaus.

Vierailija
12/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo on ihan normaalia että on viikko yötöitä ja seuraava viikko taas toista vuoroa. Teen kolmivuorotyötä. Viikko kerralla yhtävuoroa. Olen yhdessä elintarviketehtaassa töissä.

Vierailija
13/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä työehtosopimus (TES) on käytössä? siellä voi olla määräyksiä yötyöhön liittyen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi